4 تبلت میان رده برتر که همین حالا می توانید خریداری کنید (آذر 1400)

به گزارش مجله سایه، در بخش دوم از راهنمای خرید برترین تبلت های هوشمند خبرنگاران مگ در آذر ماه 1400، به سراغ تبلت های مالی تا میان رده بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان بازار رفته ایم. در این بازه، شما با برترین و با کیفیت ترین تبلت هایی آشنا می شوید که زیر 10 میلیون تومان قیمت دارند.

4 تبلت میان رده برتر که همین حالا می توانید خریداری کنید (آذر 1400)

تبلت ها از جمله دستگاه هایی هستند که هم مشتریان خاص خود را دارند و هم می توانند به عنوان یک گجت واجب، احتیاجهای اصلی اقشار مختلف را از میان بردارد. از کسی که مطالعه متون یا کتاب های دیجیتال عضو جدایی ناپذیر از کارهای روزانه اش است، تا افرادی که به دیدنی فیلم و ویدیو و سریال در گوشی یا لپ تاپ می پردازند، تبلت یک گزینه بسیار مناسب و منطقی برای آنها می تواند باشد. ما در سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ، به سراغ رده های مختلف قیمتی تبلت ها رفتیم تا اگر شما از آن دست کسانی که در پی یک تبلت مناسب بر اساس بودجه مورد نظرتان هستید، برترین گزینه و انتخاب را داشته باشید.

ما سعی کردیم در سری تازه راهنمای خرید تبلت های هوشمند، تمام بازه های قیمتی و هر بودجه ای که در آن تبلت هوشمند جای دارد، پوشش دهیم. فرقی ندارد که شما 2 میلیون تومان در دست دارید، یا بی نهایت میلیون تومان! ما به شما می گوییم که با هر بودجه ای که دارید، چه تبلت هوشمندی می توانید بخرید.

در این مطلب، به سراغ تبلت های هوشمند بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان رفته ایم تا به شما نشان دهیم با این اندازه بودجه، برترین انتخاب تان چه خواهد بود.

چند نکته مهم:

  1. سعی شده در هر بازه قیمتی، برترین تبلت ها بر اساس برند، سخت افزار و کارایی انتخاب شود.
  2. معیارهای مهم ما در انتخاب تبلت ها رم، صفحه نمایش، حافظه داخلی، سخت افزار داخلی و اندازه باتری است.
  3. تا جای ممکن انتخاب ها به صورت عادلانه اجرا شده است. ما حتی برای هر رده، سه یا چهار تبلت هوشمند را در بازه های قیمتی ریزتر معرفی کردیم که گزینه های بیشتری پیش روی شما قرار داشته باشد.
  4. به طور حتم تبلت های هوشمند دیگری هم می توانند در هر کدام از بودجه های این راهنمای خرید وجود داشته باشند، اما بنا به محدودیت و ارائه سریع تر و بهتر اطلاعات، قالب راهنمای خرید به شکلی که می بینید، بهینه شده است.
  5. بازار تبلت های هوشمند مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که تبلت هوشمندی از فهرست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم آنالیز کنید.
تبلت های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان مناسب چه افرادی است؟
  • اگر در کنار گوشی هوشمندتان، یک تبلت بسیار نسبتا با کیفیت برای کتاب خوانی، دیدنی ویدیو و حتی بازی کردن می خواهید
  • اگر در پی تبلتی با کیفیت مجهز به قلم، برای نوت برداری هستید

تبلت سامسونگ Galaxy TAB A 10.1

قیمت: حدود 5.800.000 میلیون تومان

ابعاد (میلی متر)245.2×149.4×7.5
وزن470 گرم
جنس بدنه

فریم آلومینیومی

قاب پشت از جنس آلومینیوم

صفحه نمایش

10.1 اینچ

TFT

رزولوشن تصویر1200×1920 پیکسل با تراکم 224 پیکسل بر اینچ
چیپ ستExynos 7904
پردازنده مرکزی

Octa-core

دو هسته ای 1.8GHz و شش هسته ای 1.6GHz گیگاهرتز

پردازنده گرافیکیMali-G71 MP2
حافظه رمدو گیگابایت (به همراه مدل سه گیگابایتی)
فضای ذخیره سازی

32 گیگابایت

پشتیبانی از MicroSD

دوربین

1 حسگر دوربین

حسگر با رزولوشن 8 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

1 دوربین سلفی

حسگر با رزولوشن 5 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

ظرفیت باتریلیتیوم-پلیمر با ظرفیت 6150 میلی آمپر ساعت
سیستم عاملAndroid 11
درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0

شبکه های ارتباطی

2G , 3G , 4G

سیم کارت

یک اسلات سیم کارت

اولین محصول پیشنهادی ما در راهنمای خرید تبلت های هوشمند میان رده و نسبتا مالی خبرنگاران مگ، گلکسی Tab A 10.1 برند نام آشنای سامسونگ است. تبلتی که حدودا قیمت مناسبی دارد و از ویژگی های جالب توجهی بهره می برد.

گلکسی Tab A 10.1 از حاشیه های صفحه نمایش بسیار نازک و زیبایی بهره می برد که آن هم به لطف حذف دکمه فیزیکی خانه امکان پذیر شده است. یکی از ویژگی های خوب این تبلت، استفاده از متریال آلومینیوم برای آن است که حس یک محصول مرغوب و درست و حسابی را به کاربر القا می نماید. ضخامت این تبلت تنها 7.5 میلی متر است. تبلتی باریک که 470 گرم وزن دارد که خب، نسبت به سایز تصویر 10.1 اینچی اش، کاملا مورد انتظار است. نسبت تصویر نمایشگر این تبلت 16:10 است که دقت تصویر آن به 1920 در 1080 پیکسل می رسد. صفحه نمایش 10 اینچی این محصول با کیفیت Full HD نظر شما را به سمت خود جلب می نماید. البته که تبلت های رده بالاتر از دقت تصویر بالاتری برخوردارند، اما گلکسی تب 10.1 از صفحه نمایش باکیفیت و خوبی برخوردار است. صفحه نمایش رنگ های را خوب نشان می دهد و اندازه کنتراست آن هم نظر شما را به سمت خود جلب می نماید.

این تبلت سامسونگ از تراشه اگزینوس 7904 برخوردار است. تراشه ای که یک پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و یک پردازنده شش هسته ای با فرکانس 1.6 گیگاهرتز را در خود قرار داده است. در کنار این پردازنده ها، پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم روی این تراشه دیده می شود. دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم از دیگر ویژگی های سخت افزاری این تبلت هستند.

عملکرد این تبلت برای انجام دادن کارهای روزانه و کارهای معمولی مناسب است. گشت و گذار در اینترنت، پاسخ دادن به ایمیل ها، دیدنی ویدیو و حتی تجربه بازی هایی مانند پابجی موبایل با این تبلت هیجان انگیز است. دلیل آن هم وجود یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت است. بعلاوه این تبلت می تواند به اندروید 11 ارتقا پیدا کند که خود ویژگی بسیار بزرگ و جالبی محسوب می شود.

استفاده از دو گیگابایت رم هم سرعت نسبتا خوبی برای این تبلت فراهم نموده است. سرعت جابه جایی در بین اپلیکیشن ها بد نیست. اما از آنجایی که اندازه رم کم است، اپلیکیشن ها در پس زمینه اجرا نمی شوند و پس از اینکه از یک برنامه خارج شدید، آن برنامه بسته می شود.

دوربین های این تبلت چیزی نیستند که از برای مثال از گوشی های هوشمند انتظار دارید. یک دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی که شاید در تماس های تصویری اندازهی کارایی مناسب داشته باشد و دوربین 8 مگاپیکسلی پشت که می تواند تصاویر معمولی و فیلم برداری سطحی داشته باشد.

یک باتری 6150 میلی آمپر ساعتی برای این تبلت در نظر گرفته شده است. در آزمایش های انجام شده باتری می تواند 10 ساعت و نیم تبلت را روشن نگه دارد. این اندازه باتری شاید خیلی خیره کننده نباشد، اما بد نیست. چند ساعتی راحت می توانید با این تبلت ویدیو دیدن کنید و به گشت و گذار در اینترنت مشغول شوید. اگر یک استفاده معمولی این تبلت داشته باشید، می توانید چند روزی با باتری آن سر کنید.

تبلت لنوو Tab M10

قیمت: حدود 5.800.000 میلیون تومان

ابعاد (میلی متر)241.5×149.4×8.3
وزن420 گرم
جنس بدنه

فریم آلومینیومی

قاب پشت از جنس آلومینیوم

صفحه نمایش

10.1 اینچ

IPS

رزولوشن تصویر800×1280 پیکسل با تراکم 149 پیکسل بر اینچ
چیپ ستMediatek MT6762 Helio P22T
پردازنده مرکزی

Quad-Core Cortex-A53 + Quad-Core Cortex-A53 CPU

1.8-2.3 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320 GPU
حافظه رمچهار گیگابایت
فضای ذخیره سازی

64 گیگابایت

پشتیبانی از MicroSD

دوربین

با 1 حسگر دوربین

حسگر با رزولوشن 8 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

1 دوربین سلفی

حسگر با رزولوشن 5 مگاپیکسل

ظرفیت باتریلیتیوم-پلیمر با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عاملAndroid 11
درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0

شبکه های ارتباطی

2G , 3G , 4G

سیم کارت

یک اسلات سیم کارت

برند لنوو که از پیشتازان حوزه لپ تاپ و پی سی محسوب می شود، بازوی قدرتمندی هم در زمینه ارائه تبلت های باکیفیت به خصوص در رده های مالی و میانه دارد. در این بخش از معرفی تبلت های هوشمند خبرنگاران هم به یک مدل مجذوب کننده از تبلت های لنوو به نام Tab M10 رسیدیم که به نسبت قیمت، گزینه مناسبی برای هواداران تبلت ها محسوب می شود.

تبلت لنوو مدل Tab M10 HD Gen 2 X306X ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت یکی از همین تبلت ها است که می توانید در آن از سیم کارت برخوردار باشید و به مکالمه بپردازید. این تبلت دارای یک صفحه نمایش 10.1 اینچی اچ دی بوده که وضوح تصویر آن کمی بالاتر از 720P است. این به این معنی است که نباید انتظار داشته باشید تا همه چیز را با کیفیت عالی مشاهده کنید. به دلیل استفاده از تکنولوژی IPS در ساخت صفحه نمایش، رنگ ها به خوبی در این صفحه تفکیک شده و نمایش داده می شود.

تبلت Tab M10 لنوو در کنار چهار گیگابایت رمی که در اختیار دارد، از تراشه مدیاتک در کنار پردازنده گرافیکی PowerVR GEN8320 استفاده می نماید که برای اجرای خوب فیلم، ویدیو و انجام بازی های مختلف، حتی بازی های سنگین اما با گرافیک میانه، می تواند گزینه مناسبی باشد.

تبلت لنوو Tab M10 یک لنز 8 مگاپیکسلی در قسمت پشت دوربین دارد. عکس های گرفته شده در نور اتاق یا خارج از محیط قابل قبول بوده اما گاهی اوقات با زوم کردن شاهد تاری عکس ها خواهید شد. دوربین سلفی این تبلت 8 مگاپیکسل است.

Tab M10 دارای یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی بوده که بر اساس احتیاج و اندازه استفاده می تواند عدد قابل توجهی باشد. اگر از این تبلت برای بازی و فیلم دیدن کردن استفاده می کنید؛ باید بدانید که باتری به سرعت خالی خواهد شد و حتما احتیاج به شارژ مجدد آن پیدا خواهید کرد اما اگر برای خواندن کتاب و مطالب از آن بهره می برید لازم نیست نگران خالی شدن باتری باشید.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8.0 به همراه قلم S Pen

قیمت: حدود 8.000.000 میلیون تومان

ابعاد (میلی متر)8.9 × 122.4 × 201.5
وزن325 گرم
جنس بدنهبدنه پلاستیک
صفحه نمایش

8 اینچ

IPS

رزولوشن تصویر800×1280 پیکسل با تراکم 283 پیکسل بر اینچ
چیپ ستExynos 7904 (14 nm)
پردازنده مرکزی

Octa-core

دو هسته ای 1.8GHz و شش هسته ای 1.6GHz گیگاهرتز

پردازنده گرافیکیMali-G71 MP2
حافظه رمچهار گیگابایت
فضای ذخیره سازی

64 گیگابایت

پشتیبانی از MicroSD

دوربین

1 حسگر دوربین

حسگر با رزولوشن 8 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

1 دوربین سلفی

حسگر با رزولوشن 5 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

ظرفیت باتریلیتیوم-پلیمر با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت
سیستم عاملAndroid 11
درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0

شبکه های ارتباطی

2G , 3G , 4G

سیم کارت

یک اسلات سیم کارت

یکی از تبلت های خوب بازه قیمتی بین 5 تا 10 میلیون تومان، گلکسی Tab A 8.0 هست که به همراه قلم S Pen به بازار عرضه شده. این تبلت سامسونگ گلکسی تب A سایز 8 اینچ دارای دو نسخه سیم کارت خور با نام تبلت سامسونگ P205 و نسخه بدون سیمکارت با نام تبلت سامسونگ P200 در بازار است.

صفحه نمایش 8 اینچی این تبلت دقت تصویر 1920 در 1200 پیکسل را پیش روی کاربران قرار می دهد. صفحه نمایش کیفیت مناسبی دارد و روشنایی قابل قبولی فراوری می نماید.

روی قاب جلوی این محصول دکمه خانه را مشاهده نمی کنید. تنها دوربین جلو و بلندگو برای این تبلت در نظر گرفته شده است. روی قاب پشتی هم دوربین پشت را مشاهده خواهید کرد. جک 3.5 میلی متری خروجی صدا روی لبه بالایی قرار گرفته و قلم S Pen هم در مکان خاص خودش روی لبه پایینی دیده می شود. روی لبه پایینی این تبلت یک بلندگو و پورت USB-C را مشاهده خواهید کرد. جنس بدنه گلکسی تب 8 مدل 2019 از پلاستیک است و به همین خاطر حس یک محصول خیلی رده بالا به شما منتقل نخواهد شد. البته استفاده از بدنه پلاستیکی باعث شده که قیمت تبلت هم زیاد گران نشود.

گلکسی تب 8 اینچی سال 2019 به تراشه اگزینوس 7904 مجهز شده است. این تراشه یک پردازنده هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 را در خود قرار داده است. استفاده از چنین سخت افزاری باعث شده که تبلت برای کارهای روزانه بسیار مناسب باشد. به راحتی می توانید با این محصول به گشت و گذار در اینترنت بپردازید و ویدیو دیدن کنید یا حتی به اجرای بازی های مختلف، حتی عناوین سنگین اما با تنظیمات گرافیکی میانه بپردازید.

تبلت Tab A 8.0 به همراه یک قلم S Pen به بازار عرضه شده است که خود یک امتیاز مثبت فوق العاده نسبت به رقیبان هم رده خود محسوب می شود. قلمی که باعث شده عملکرد و کارایی این تبلت در مقایسه با دیگر تبلت های موجود در بازار بیشتر شود. قلم در همه قسمت های تبلت کار می نماید. به راحتی می توانید هر زمان که دوست داشتید نوت برداری کنید. می توانید با این قلم طراحی کنید و یا روی صفحه های وب علامت بگذارید. قلم باعث شده که این تبلت انتخاب خوبی هم برای دانشجویان باشد. دیگر احتیاجی نیست کلی دفتر و اتوماتیک به همراه خود داشته باشید، این تبلت به همراه قلمی که دارد جای همه آن ها را پر می نماید.

دوربین هیچ وقت یک برگ برنده برای تبلت ها نبوده است. همین موضوع را هم روی گلکسی تب 8 اینچی سال 2019 مشاهده می کنید. دوربین اصلی این محصول که روی قاب پشتی قرار گرفته یک سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. این دوربین از ویژگی هایی مانند بزرگنمایی تا چهار برابر به صورت دیجیتالی، فوکوس خوکار و فیلم برداری با کیفیت 1080p بهره می برد. دوربین پشت می تواند عکس های معمولی ای در اختیار شما قرار دهد. دوربین جلوی این تبلت یک سنسور 5 مگاپیکسلی دارد. از دوربین جلو هم نباید انتظار عملکردی شگفت انگیز را داشته باشید. دوربین جلو برای تماس های تصویری مناسب خواهد بود.

برای این محصول از یک باتری 4200 میلی آمپرساعتی استفاده شده که می تواند بین 8 تا 10 ساعت کارای مناسب در شرایط نرمال برای شما داشته باشد.

تبلت سامسونگ Galaxy TAB S6 Lite

قیمت: حدود 10.000.000 میلیون تومان

ابعاد (میلی متر)175x40x260
وزن674 گرم
جنس بدنهبدنه و فریم تهیه شده از آلومینیوم
صفحه نمایش

10.4 اینچ

IPS

رزولوشن تصویر2000 × 1200 پیکسل با تراکم 283 پیکسل بر اینچ
چیپ ست Exynos 9611
پردازنده مرکزی

Octa-core Cortex-A73 + Cortex-A53 CPU

2.3 و 1.7 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکیAdreno 640
حافظه رمچهار گیگابایت
فضای ذخیره سازی

64 گیگابایت

پشتیبانی از MicroSD

دوربین

1 حسگر دوربین

حسگر با رزولوشن 8 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

1 دوربین سلفی

حسگر با رزولوشن 5 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

ظرفیت باتریلیتیوم-پلیمر با ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعت
سیستم عاملAndroid 11
درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0

شبکه های ارتباطی

2G , 3G , 4G

سیم کارت

یک اسلات سیم کارت

اینجا مرز بین تبلت های میان رده و نسبتا بالارده است و یک محصول به شدت خودنمایی می نماید. سامسونگ با گلکسی Tab S6 Lite، یک گزینه نسبتا مناسب برای کسانی است که بودجه حدودا 10 میلیون تومانی دارند و در پی تبلتی نسبتا باکیفیت هستند، احتمالا این تبلت باعث وسوسه شود.

صفحه نمایش 10.4 اینچی در تبلت یکی از نقاط قوت و شاخص آن محسوب می شود. صفحه نمایش S6 Lite شامل یک صفحه LCD با 1200 در 2000 پیکسل می شود که نسبت تصاویر آن 5:3 است. حاشیه های اطراف تبلت نازک هستند اما وضوح کافی را هنگام دیدنی آن ارائه می دهد.

تراشه Exynos 9611 این تبلت، دارای پردازنده 8هسته ای Cortex-A73 با پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3 است. رم 4 گیگابایتی و حافظه 64 گیگابایتی هم از دیگر مشخصات فنی این محصول است. این مشخصات تقریبا خیال شما را از اجرای هر گونه اپلیکیشن و حتی بازی های سنگین (شاید با اندازهی تنظیمات گرافیکی) راحت می نماید.

تبلت گلکسی S6 Lite دارای یک پورت USB-C برای شارژ کردن دستگاه و انتقال فایل است. در کنار آن یک بلندگو در قسمت بالا و پایین در جهت عمودی و هر دو طرف دیده می شود. شاید مهم ترین قسمت تبلت، قلم S آن بوده که به صورت مغناطیسی است و به کناره یا پشت تبلت متصل می شود. قلم S دارای امکانات کاملی است اما نه باتری داخلی دارد و نه بلوتوث به همین خاطر نمی توانید آن را از راه دور مورد استفاده قرار دهید اما همواره روشن است و با کلید کردن روی دکمه قلم، می توانید منوی صفحه را با گزینه هایی مانند ایجاد یادداشت، گرفتن اسکرین شات، نوشتن روی قسمت های دلخواه، دسترسی به برنامه PENUP و موارد درگیر را مشاهده کنید. با استفاده از این قلم می توانید رنگ آمیزی کنید یا بازی های گوناگون را از طریق آن انجام دهید.

از نظر عمر باتری، تبلت S6 Lite شگفت انگیز است و به راحتی می توانید برای یک روز کامل از این تبلت برای گشت وگذار در شبکه های اجتماعی حساب باز کنید. به طور مثال اگر فقط به دیدنی یوتیوب با هدفون بگذرانید، به راحتی 10 ساعت باتری تبلت دوام می آورد. ظرفیت باتری این مدل 7040 میلی آمپر ساعت است که اندازه عمر باتری آن به نوع استفاده هر کاربر باز می شود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10273

به "4 تبلت میان رده برتر که همین حالا می توانید خریداری کنید (آذر 1400)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 تبلت میان رده برتر که همین حالا می توانید خریداری کنید (آذر 1400)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید