آنالیز آلکاتل 1T 7 4G 2020؛ برترین تبلت فوق مالی بازار؟

به گزارش مجله سایه، تبلت ها بعد از گوشی های هوشمند، پرطرفدارترین گجت های هوشمند موجود در بازار هستند و بسته به ویژگی های پیشرفته شان با قیمت بالایی در بازار به فروش می رسند. در این شرایط، پیدا کردن تبلت هایی که قیمت مناسبی دارند و در عین حال امکانات معقولی را در اختیار کاربران قرار می دهند، ممکن است کمی سخت باشد. اگر شما هم در پی خرید یک تبلت مالی و در عین حال باکیفیت هستید، این مقاله از دست ندهید، چرا که قصد داریم در این مطلب به نقد و آنالیز یک تبلت کمتر شناخته شده و ارزان از برند آلکاتل یعنی مدل 1T 7 4G 2020 بپردازیم و ارزش خرید آن را با توجه به قابلیت هایی که ارائه می دهد، آنالیز کنیم.

آنالیز آلکاتل 1T 7 4G 2020؛ برترین تبلت فوق مالی بازار؟

معینات کلی تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020 در یک نگاه

آلکاتل، برند فرانسوی حرفه ای فعال در زمینه فراوری گجت های هوشمند است که با شرکت آمریکایی لوسنت ادغام شده و تا به امروز هم محصولات مختلفی را راهی بازار نموده است. اگرچه بسیاری از کاربران کشور ما آلکاتل را به خاطر تلفن های بی سیم باکیفیتی که فراوری می نماید می شناسند، اما باید این را هم بدانید که تبلت های این شرکت در عین داشتن قیمتی مناسب، امکانات خوبی را ارائه می دهند و برای کاربرانی که انتظار چندانی از یک تبلت ندارند، کاملاً ایده آل هستند. قبل از اینکه به مقایسه و آنالیز بخش های مختلف این تبلت آلکاتل بپردازیم، خالی از لطف نیست که نگاهی به جدول معینات فنی این گجت پوشیدنی مالی داشته باشیم تا ببینیم شرایط آن روی کاغذ به چه صورت است.

نام تبلتآلکاتل مدل 1T 7 4G 2020
ابعاد و وزن187.7x107.8x9.4 میلی متر / 240 گرم
معینات نمایشگرTFT LCD با رفرش ریت 60 هرتز و بیشینه روشنایی 329 نیت - 6.95 اینچی با تراکم پیکسلی 189 پیکسل بر هر اینچ و وضوح 600 در 1024 پیکسل - نسبت تصویر 15.4:9
کیفیت ساختفریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت
سیستم عامل و پردازندهسیستم عامل اندروید 10 نسخه گو ادیشن / تراشه 28 نانومتری MT8765B مدیاتک متشکل از 4 هسته Cortex-A53 با حدبیشتر فرکانس کاری 1.28 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-400
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی1 گیگابایت حافظه رم + 16 گیگابایت حافظه داخلی
دوربین ها2 مگاپیکسلی: 1/5 اینچ سایز سنسور - 1.65 میکرومتر سایز پیکسل -گگرددگی دیافراگم f/2.8
دوربین سلفی2 مگاپیکسلی: : 1/5 اینچ سایز سنسور - 1.65 میکرومتر سایز پیکسل -گگرددگی دیافراگم f/2.8
کیفیت فیلم برداریدوربین اصلی 720P با سرعت 30 فریم بر ثانیه - دوربین سلفی 720P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری و زمان شارژدهی2580 میلی آمپر ساعت - 430 ساعت زمان استندبای- 7 ساعت شارژدهی مداوم
رابط هاجک 3.5 میلی متری صدا - درگاه میکرو USB 2.0 و بلوتوث نسخه 4.2
شبکه های ارتباطی2G، 3G و 4G
حسگرهاقطب نما، شتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، GPS
رنگ های قابل عرضهخاکستری، نقره ای و مشکی

طراحی و کیفیت ساخت

آلکاتل این تبلت را اواخر سال 2020 راهی بازار کرد. این یعنی تقریبا سه سالی هست که 1T 7 4G 2020 در بازار در دسترس واقع شده است. تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020 مجهز به نمایشگر شیشه ای، فریم و قاب پشتی پلاستیکی است که مقاومت بسیار خوبی به این تبلت مقرون به صرفه قیمت بخشیده اند و تا حدود زیادی خیال کاربران را از بابت آسیب دیدگی های احتمالی و خط وخش راحت نموده اند. به لطف بهره گیری از این متریال، این تبلت وزن 240 گرمی دارد و نسبت به بسیاری از تبلت های مالی موجب در بازار، سبک تر است. این تبلت از ابعاد 187.7 در 107.8 در 9.4 بهره می برد؛ یعنی ضخامت آن تنها به 9.4 میلی متر می رسد و همین موضوع نیز موجب شده تا در استفاده طولانی مدت از تبلت، دست شما خسته نگردد.

تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020، همچون بیشتر تبلت های مالی موجود در بازار از طراحی بسیار ساده و مینیمالی بهره می برد و پنل پشتی پلاستیکی آن به هیچ عنوان حس در دست گرفتن یک محصول گران قیمت را به کاربران القا نمی نماید. روی پنل پشتی این تبلت، آلکاتل از طراحی بافت دار استفاده نموده که مانع از سر خوردن تبلت از روی دست کاربران می گردد و به آن ها یاری می نماید تا راحت تر از تبلت استفاده نمایند. در قاب پشتی این تبلت مالی آلکاتل، شاهد بهره گیری از یک سنسور دوربین در گوشه بالا و سمت راست هستیم که به عنوان تنها دوربین این تبلت ایفای نقش می نماید. لوگوی آلکاتل نیز دقیقا وسط پنل پشتی این تبلت دیده می گردد. بعلاوه دکمه پاور، دکمه کم و زیاد کردن صدا، درگاه سیم کارت و کارت حافظه میکرو SD در لبه سمت چپ و یک اسپیکر مونو در لبه پایینی این تبلت به چشم می خورد.

روی فریم بالایی این تبلت پورت شارژ میکرو USB به همراه جک 3.5 میلی متری صدا تعبیه شده که هنوز هم برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است. آلکاتل برای این تبلت از ساختار مات استفاده نموده که ظاهر کاربرپسندی به آن بخشیده است. علاوه بر این، چنین ساختاری به هیچ عنوان اثر انگشت و ذرات چربی را به خود جذب نمی نماید. این تبلت تک سیم کارت خور است و پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه را نیز دارد. حفره نمایشگر روی حاشیه های بالایی پنل جلویی این تبلت، از دوربین سلفی میزبانی می نماید. در مجموع، تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020 طراحی و کیفیت ساخت قابل قبولی به عنوان یک تبلت هوشمند فوق مالی دارد.

نمایشگر و کیفیت اسپیکر

در پنل جلویی تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020، با گجت هوشمندی روبرو هستیم که حاشیه های بسیار زیادی در طرفین نمایشگر آن به چشم می خورد. این حواشی به طور ویژه در قسمت بالا و پایین نمایشگر بیشتر دیده می گردد که البته جای ایراد گرفتن هم ندارد، چرا که با یک محصول فوق مالی طرف هستیم و انتظار یک نمایشگر با حاشیه های کم را نیز نداریم. این موضوع باعث شده نسبت نمایشگر به بدنه این تبلت به تنها 76.5 درصد برسد که اگرچه کم است، اما نمی توان آن را یک نقطه ضعف بزرگ در نظر گرفت. آلکاتل این تبلت را به یک نمایشگر 6.95 اینچی از جنس LCD TFT مجهز نموده که تصاویر را با وضوح 600 در 1024 برای کاربران به نمایش می گذارد. تراکم پیکسلی این نمایشگر نیز در حد قابل قبول است و زیر رنج استاندارد 300 پیکسل بر هر اینچ قرار می گیرد تا همه چیز مطابق انتظار و شاید حتی اندکی پایین تر هم باشد.

نمایشگر این تبلت از نسبت تصویر 15.4:9 پشتیبانی می نماید و در این نسبت تصویر، هنگام تماشای محتواهای مختلف شاهد دو نوار مشکی در بالا و پایین صفحه نمایش خواهید بود. آلکاتل برای این تبلت فوق مالی خود، از یک پنل خازنی با حدبیشتر 5 نقطه لمس بهره برده که معمولاً در محصولات قدیمی شاهد استفاده از نوع نمایشگرها بودیم و به همین علت نیز گاهی اوقات حرکات دست شما روی نمایشگر اجرا نمی گردد. نمایشگر این تبلت فاقد شیشه محافظ است، بنابراین توصیه می گردد که پس از خرید، حتما یک گلس محافظ روی آن نصب کنید. این تبلت بعلاوه از نرخ رفرش ریت 60 هرتزی نیز پشتیبانی می نماید که برای یک محصول فوق مالی قابل انتظار است.

اگر این از تبلت به صورت عمودی بهره ببرید، ممکن است چشمان شما خسته گردد، چرا که هر دو چشم محتواهای نمایشگر را با کنتراست کاملا متفاوت دریافت می نمایند؛ چشم چپ همه چیز را کاملا تاریک می بیند، اما چشم راست آن کاملا روشن مشاهده می نماید. اگر از تبلت به صورت افقی بهره ببرید، تصاویر وضوح بهتری خواهند داشت. اما در این حالت نیز متوجه می شوید که نمایشگر این تبلت زاویه دید محدودی دارد. اگر از زاویه نسبتاً بالایی به نمایشگر نگاه کنید، همه چیز بسیار روشن است. اگر آن را مستقیم در مقابل خود بگیرید، نمایشگر تقریباً تاریک است. پیدا کردن زاویه دید ایده آل این تبلت در ابتدا ممکن است کمی برای کاربران سخت باشد، اما خیلی زود آن را پیدا خواهید کرد.

به طور کلی، نمایشگر تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020 کیفیت مناسبی دارد، اما رنگ ها در مقایسه با نمایشگرهای تبلت های دیگر و یا در هنگام تماشای فیلم یا بازی کردن، گاهی اوقات کمی کم رنگ به نظر می رسند. این تبلت بعلاوه مجهز به یک اسپیکر مونو در پنل پایینی است که حجم صدای مناسبی برای تماشا فیلم و سریال و گشتن در فضای مجازی دارد، اما اگر صدا را تا سرانجام زیاد کنید اعوجاج صوتی زیادی را خواهید شنید که کمی آزاردهنده است.

عملکرد سخت افزاری

تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020 به عنوان قلب تپنده خود، از پردازنده MT8765B مدیاتک بهره برده است. این تراشه، یک پردازنده چهار هسته ای است که با لیتوگرافی 28 نانومتری مدیاتک فراوری شده و هسته های Cortex-A53 آن با حدبیشتر فرکانس کاری 1.28 گیگاهرتز مشغول به فعالیت هستند. در کنار آن نیز پردازنده گرافیکی Mali-400 که گرافیک قدرتمندی محسوب نمی گردد، به انجام وظیفه می پردازد. 1 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این تبلت مالی آلکاتل در نظر گرفته شده که از درگاه کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می نماید و کاربران این امکان را دارند تا فضای ذخیره سازی آن را تا حدبیشتر 128 گیگابایت افزایش دهند.

از لحاظ عملکرد پردازشی، انتظار بالایی از پردازنده این تبلت مالی نمی توانید داشته باشید. در استفاده های عادی، آلکاتل 1T 7 4G 2020 عملکرد مناسبی دارد و کاربران برای اجرا کردن اپلیکیشن های مختلف چندان منتظر نخواهند ماند. اما در بعضی مواقع، یک سری لگ وباگ هایی در محیط سیستم عامل و هم در اجرای اپ ها دیده می گردد که شما را کلافه می نماید، اما با کمی صبوری این مشکل حل خواهد شد. علاوه بر این، گاهی اوقات احتیاج است تا برای اجرای یک اپلیکیشن، چند بار روی آیکون آن ضربه بزنید؛ چرا که سرعت پاسخگویی لمس نمایشگر این تبلت پایین است.

عملکرد گیمینگ این تبلت نیز تعریفی ندارد. اگرچه آلکاتل 1T 7 4G 2020 می تواند بازی های سبکی مانند Wheres the Water 2، Angry Birds و Cut The Rope را به خوبی اجرا کند اما اگر علاقه مند به اجرای بازی های سنگین مثل پابجی باشید، اجرای آن با پایین ترین تنظیمات گرافیکی نیز شما را با لگ وباگ بسیار زیادی همراهی خواهد نمود. بعلاوه به علت رفرش ریت پایین نمایشگر، تجربه خوبی از بازی کردن با این تبلت نخواهید داشت و محتواهای تصویری به صورت اسلایدی برای شما به نمایش در می آید.

در مجموع، عملکرد سخت افزاری تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020، برای استفاده عادی و روزمره نسبتاً مناسب است و بیشتر به درد کاربرانی می خورد که از تبلت خود انتظار چندانی ندارد یا قصد دارند که از آن برای سرگرم کردن بچه هایشان بهره ببرند.

نرم افزار و قابلیت ها

سیستم عامل اندروید 10 نسخه گو ادیشن به صورت پیش فرض روی این تبلت مالی آلکاتل نصب شده و طیف گسترده ای از اپلیکیشن های گوگل را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. آنالیز های اجرا شده روی این تبلت نشان می دهد که سرعت و پایداری در اندروید 10 نسخه گو نسبت به نسخه قبلی بسیار بهبود یافته و در این نسخه تازه، اپلیکیشن ها سریع تر از قبل اجرا می شوند. به لطف قابلیت آدیانتوم (Adiantum) این سیستم عامل، کاربران می توانند به همان سطح از امنیت که در نسخه های اصلی این سیستم عامل وجود دارد، بدون اینکه نگران پایین آمدن سرعت دستگاه خود باشند، دسترسی پیدا نمایند.

جدا از ویژگی های مثبت این سیستم عامل، آلکاتل برای بهبود تجربه کاربری والدین و افزایش نظارت آن ها بر فعالیت های بچه هایشان در این تبلت، اپلیکیشن اختصاصی Parental Center را در اختیار آن ها قرار داده است. این اپلیکیشن به شما به عنوان والدین این امکان را می دهد اپلیکیشن هایی که فرزند شما اجازه استفاده از آن ها را دارد معین نموده و ساعت های مجاز استفاده از تبلت را نیز مشخص کنید. بعلاوه شما قادر خواهید بود وب سایت هایی که کودک شما اجازه بازدید از آن ها را دارد، نیز مورد آنالیز قرار دهید. بعضی اوقات بچه ها به علت عدم آگاهی، اقدام به خرید درون برنامه ای اپلیکیشن ها در مارکت های مختلف می نمایند، اما این اپلیکیشن با مسدودسازی این حالت، خیال والدین را راحت نموده است.

این تبلت به خوبی اپ Google Family را نیز اجرا می نماید و شما می توانید کلیه فعالیت های فرزند خود را در تبلت، به وسیله این اپ مورد آنالیز قرار دهید. حالت Eye Care، قابلیت بسیار خوب دیگری است که آلکاتل در این تبلت قرار داده تا از چشمان شما در برابر نور آبی مضر محافظت کند. بعلاوه امکان شخصی سازی این قابلیت نیز برای کاربران وجود دارد. در مجموع، آلکاتل 1T 7 4G 2020 از لحاظ امکانات نرم افزاری، ویژگی های بسیار کاربردی و مفیدی را به شما ارائه می دهد.

سیستم دوربین

تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020 در پنل پشتی از یک سنسور 2 مگاپیکسلی با مقدار 1/5 اینچی و با گگرددگی دیافراگم f/2.8 بهره می برد. این سنسور دوربین قادر است با کیفیت 720P و سرعت 30 فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازد. طبیعتاً از یک دوربین 2 مگاپیکسلی انتظار خاصی نمی رود. در تصاویر ثبت شده با این دوربین، جزئیات زیادی دیده نمی گردد و این موضوع با زوم کردن عکس ها، بدتر خواهد شد. نمایش رنگ ها در این تصاویر تعریفی ندارد و نویزهای بسیار زیادی در آن ها دیده می گردد. اگر در شرایط نوری بسیار خوبی باشید، می توانید عکس های با کیفیت قابل قبولی بگیرید، اما اصلا کیفیت آن ها طوری نیست که بخواهید آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بعلاوه کیفیت فیلم برداری این دوربین رضایت بخش نیست و نمی توان روی آن مانور داد.

آلکاتل در پنل جلویی این گوشی از یک دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.8 استفاده نموده که عملکرد قابل تعریفی ندارد. سلفی های گرفته شده با دوربین این گوشی، نویز بسیار زیادی دارند، شارپنس خوبی ندارند و جزئیات بسیار پایینی را برای شما به نمایش می گذارند. اما اگر هدف شما شرکت در کلاس های آنلاین و مواردی از این قبیل هست، هر دو دوربین این تبلت می تواند کار را برای شما انجام دهند. بعلاوه باید به قابلیت عکاسی پانوراما این تبلت نیز اشاره کنیم.

باتری و شارژدهی

انرژی این تبلت از جانب یک باتری 2850 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که شاید روی کاغذ چندان شارژدهی خوبی نداشته باشد، اما آنالیز های اجرا شده نشان داده که این باتری تا 430 ساعت در حالت آماده به کار دوام می آورد. بعلاوه اگر به طور مداوم از این تبلت بهره ببرید، این باتری می تواند حدبیشتر تا 7 ساعت شما را همراهی کند. شارژ شدن این محصول نیز به وسیله درگاه میکرو USB صورت می گیرد و تقریباً سه ساعت نیز برای فول شارژ شدن به زمان احتیاج دارد.

جمع بندی و سخن پایانی؛ آیا تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020 ارزش خرید دارد؟

تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020، مدعی عنوان برترین تبلت فوق مالی بازار است که نسبت به هزینه ای که برای خرید آن پرداخت می کنید، امکانات قابل قبولی را به شما ارائه می دهد، اما طبیعتاً خیلی نمی توانید روی توانایی های این تبلت مالی آلکاتل حساب باز کنید. این تبلت نمایشگر معمولی دارد و امکانات نرم افزاری بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. از طرفی دیگر، طراحی ساده، وزن بسیار سبک و خوش دست بودن آن می تواند انتخاب خوبی برای کاربرانی باشد که قصد ندارند هزینه بالایی برای خرید یک تبلت بپردازند.

در مجموع، اگر در پی یک تبلت اندرویدی مقرون به صرفه قیمت برای گشت وگذار در اینترنت، تماشای فیلم، خواندن مقاله و بعلاوه سرگرم کردن بچه ها خود هستید، آلکاتل 1T 7 4G 2020 گزینه خرید ایده آلی برای شما محسوب می گردد.

نکات مثبت تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020

  • نمایشگر بزرگ با کیفیت تصویر مناسب
  • امکانات نرم افزاری متنوع و ویژه برای نظارت والدین
  • قیمت مناسب
  • طراحی مجذوب کننده و وزن بسیار سبک
  • عملکرد قابل قبول پردازنده در اجرای بازی های سبک

نکات منفی تبلت آلکاتل 1T 7 4G 2020

  • شارژدهی کم
  • ناتوانی پردازنده در اجرای بازی های سنگین
  • سیستم دوربین ضعیف

به نظر شما آیا این تبلت با این معینات و ویژگی ها ارزش خرید دارد؟ شما تجربه استفاده از کدام تبلت مالی بازار را داشته اید؟ لطفاً نظرها و تجربیات ارزشمند خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: gadgetgear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 15532

به "آنالیز آلکاتل 1T 7 4G 2020؛ برترین تبلت فوق مالی بازار؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز آلکاتل 1T 7 4G 2020؛ برترین تبلت فوق مالی بازار؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید