یوسف نژاد: رحمانی ذوجنبتین است

به گزارش مجله سایه، نماینده ساری در موافقت با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای رحمانی ذوجنبتین است. مجلس را از زاویه دولت و دولت را از زاویه مجلس دیده است.

یوسف نژاد: رحمانی ذوجنبتین است

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی نوبت شب (شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با رای اعتماد مجلس به رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به رزومه و تحصیلات خود، خود را ذی صلاح دانست که در مورد این وزیر اظهار نظر کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه نمود: همه ما می دانیم که پذیرش مسئولیت با توجه به شرایط فعلی کاری بسیار سخت است. اگر بعد از رای اعتماد ما به این وزرای پیشنهادی، این عزیزان رای بیاورند، به هتل 5 ستاره نمی روند. دارند به بدترین شرایط می روند. مسائل و مصائب و بدبختی ها روی سر این ها می ریزد.

وی با اشاره به صلاحیت تحصیلی، مدیریتی و تجربی گفت: آقای رحمانی هر سه این صلاحیت را به طور کامل داراست. ما وقت آموزش برای فرد جدیدی که احتیاج به شناخت از دستگاه های مربوطه دارد نداریم. هزینه ای که برای بسیاری از مسئولان پرداخته ایم و جواب معکوس گرفته ایم. این قضیه آموزش در مورد آقای رحمانی مصداق ندارد.

نماینده ساری سامانه های قیمت گذاری در بخش صنعت، بحث خودرو، مساله تجارت خارجی، مساله جلودار بودن بخش معدن و رویکردی که وزیر باید به توسعه داشته باشد را جزو مسائلی دانست که رحمانی شناخت نسبی نسبت به آن ها دارد.

وی خطاب به صادقی ادامه داد: شما اشاره کردید که برنامه های آقای رحمانی همان برنامه های قبلی است. من می خواهم بگویم که اتفاقا باید همین طور باشد. یک وزیر با قوانین و اسناد بالادستی و برنامه های تنظیم شده از قبل روبه روست. پس باید این مسائل را با وضع موجود تطبیق دهد. این کاری است که بسیاری از وزرا قبلی نتوانستند انجام دهند.

یوسف نژاد با اشاره به این جمله که آقای رحمانی ذوجنبتین است اظهار کرد: آقای رحمانی مجلس را از زاویه دولت و دولت را از زاویه مجلس دیده است. سال ها در مجلس بوده و ریاست کمیسیون صنعت، معدن و تجارت را بر عهده داشته است. در خود وزارتخانه هم در حد قائم مقام وزیر کار نموده است. آقای رحمانی صالح، صادق، شکیبا و نسبت به مسائل مخصوصا روابط بین دستگاهی که مسائل عدیده همه وزارتخانه های ماست اشراف دارد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی ادامه داد: هر کسی که از ظرفیت مجلس در جهت منافع سازمانی استفاده نموده است، موفق بوده است. این ویژگی را در آقای رحمانی می بینیم. من فکر می کنم ان شاءالله مجلس باید به ایشان یاری کند. یک وزیر بدون استفاده از ظرفیت و پتانسیل مجلس موفق نیست.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه آقای رحمانی از آن منزلت و صندلی که برای یک وزیر لازم و لازم است برخوردار است، گفت: بقیه مسائل مربوط به خود و معاونان ایشان، روابط و معاونان شان برمی گردد. همه دستگاه ها باید به او یاری نمایند.

وی با اشاره به فرمایشات رییس جمهور در مجلس گفت: آقای رییس جمهور باید به بخش معدن، صنعت، خودرو و تجارت خارجی یاری کند. وزرای محترم! مجلس خانه شماست. اگر مساله و موردی به وجود آمده که با نظر مجلس حل می گردد، شما باید به افراد و دستگاه بگویید که من به مجلس می روم و آن مشکل را حل می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 85

به "یوسف نژاد: رحمانی ذوجنبتین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسف نژاد: رحمانی ذوجنبتین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید