کتاب عجیب شارلوت برونته به موزه اش رفت ، موزه برونته کتاب دوران نوجوانی او را 512 هزار یورو خرید

به گزارش مجله سایه، انجمن برونته، آخرین دست نویس دوران نوجوانی شارلوت برونته را به خانه آورد.

کتاب عجیب شارلوت برونته به موزه اش رفت ، موزه برونته کتاب دوران نوجوانی او را 512 هزار یورو خرید

خبرنگاران - انجمن برونته پس از سال ها جستجو توانست کتاب فوق العاده کوچکی را پیدا کند که شارلوت برونته در نوجوانی آن را نوشته است. این کتاب روز دوشنبه در حراجی پاریس به قیمتی بیش از 512 هزار یورو خریداری شد. بخشی از این مبلغ توسط کمک های مردمی فراهم شد. انجمن برونته نگران بود که این اثر دوباره از دست برود، از این رو حاضر شد این مبلغ را برای بازگرداندن کتاب به خانه بپردازد.

به گزارش گاردین کتاب یاد شده، یکی از کتاب های یک مجموعه شش تایی است که شارلوت در دوره نوجوانی نوشته است. از این 6 کتاب، 5 تای آن ها تا کنون از چنگ گذر زمان نجات یافته اند و یکی از آن ها در سال 1930 از دست رفته است. این کتاب متعلق به زمانی است که شارلوت جوان تنها 14 سال داشته است. ابعاد آن 35 میلی متر در 61 میلی متر است و به موزه پارسوناژ برونته در یورکشایر انگلستان منتقل می شود. این موزه در واقع زمانی خانه خانواده برونته بود و اکنون 4 کتاب دست نویس دیگر با عنوان مجله مردان جوان در آن نگهداری می شود.

به گفته آن دینسدیل مدیر موزه برونته، شارلوت این مجله های کوچک دست نویس را برای سربازهای اسباب بازی ای نوشته است که در کودکی با برادر و خواهرهایش با آن ها بازی می کرد. او این موفقیت را مدیون کسانی می داند که پیدا کردن و خریدن این اثر را میسر کردند. او می گوید بازگشت این کتاب 189 ساله به خانه، درخشان ترین نقطه در طول 30 کار او در موزه بوده است.

شارلوت برونته، نویسنده انگلیسی قرن نوزدهم، بیشتر به خاطر رمان جین ایر مشهور است که آن را ابتدا با نام مستعار کرر بل منتشر کرد. او به همراه دو خواهرش آن و امیلی برونته از مهم ترین نویسندگان قرن نوزدهم انگلستان هستند.

منبع: چمدان
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1749

به "کتاب عجیب شارلوت برونته به موزه اش رفت ، موزه برونته کتاب دوران نوجوانی او را 512 هزار یورو خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب عجیب شارلوت برونته به موزه اش رفت ، موزه برونته کتاب دوران نوجوانی او را 512 هزار یورو خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید