کامرون: انگلیس به امکان همکاری با ایران برای مقابله با داعش می اندیشد

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس بر استفاده از همه توانمندیهای نظامی کشورش برای مقابله با خطر گروه تروریستی داعش و امکان همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران برای مقابله با خطر این گروه تاکید نمود.

کامرون: انگلیس به امکان همکاری با ایران برای مقابله با داعش می اندیشد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس امروز یکشنبه تاکید نمود که کشورش از همه توانمندی های خود برای مقابله با گروه داعش استفاده خواهد نمود.

وی هشدار داد که اگر پیشروی این گروه تندرو متوقف نگردد، ممکن است ما را در خیابانهایمان در انگلیس هدف قرار دهد.

کامرون در سرمقاله خود در هفته نامه ساندی تلگراف اضافه نمود: این امر بدان معنا نیست که انگلیس باید مجدد نیرو به عراق اعزام کند بلکه باید در اندیشه امکان همکاری با ایران برای از بین بردن این تهدید باشد.

وی هشدار داد: غرب با درگیری نسل ها روبرو است و اگر برای متوقف کردن حمله این گروه تروریستی بسیار خطرناک وارد عمل نشویم، این گروه به ساختن توانمندیهای خود ادامه خواهد داد تا بتواند ما را در خیابانهای انگلیس هدف قرار دهد.

نخست وزیر انگلیس گفت: امنیت تنها زمانی برقرار می گردد که از همه منابع خود شامل یاری ها، دیپلماسی و توانمندیهای نظامی خود استفاده کنیم.

وی تاکید نمود: انگلیس باید با کشورهایی مثل عربستان، قطر، مصر، ترکیه و چه بسا حتی با ایران برای مقابله با گروه داعش همکاری کند.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز شنبه گفت که کشورش به پروازهای شناسایی بر فراز شمال عراق در کوشش برای جلوگیری از هرگونه حمله جدید گروه داعش ادامه خواهد داد.

وی این مطلب را دو روز بعد از آن بیان داشت که یک سخنگوی کامرون گفت: لندن به طور مثبت ارسال سلاح برای نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق را در صورت درخواست نمودها، آنالیز خواهد نمود.

انگلیس تا این لحظه به انتقال تجهیزات نظامی کشورهای دیگر برای نمودها در شمال عراق بسنده نموده است.

بسیاری از کارشناسان تحرک نظامی اخیر آمریکا و بعضی کشورهای غربی بویژه انگلیس در شمال عراق را برای حفاظت از منطقه کردستان عراق دانسته اند که در آن شماری از شرکت های نفتی بزرگ آمریکایی و اروپایی فعالیت می نمایند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1113

به "کامرون: انگلیس به امکان همکاری با ایران برای مقابله با داعش می اندیشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامرون: انگلیس به امکان همکاری با ایران برای مقابله با داعش می اندیشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید