چطور 3 روزه، پکن پایتخت کهن و رمزآلود چین را بگردیم؟

به گزارش مجله سایه، سفر به پکن

اگر اهل سفر و گردشگری باشید پس به احتمال خیلی زیاد می دانید که چین از چه اهمیت تاریخی و فرهنگی ای برخوردار است. در حالی که برخی از افراد ممکن است سفر به کشورهای اروپایی را ترجیح بدهند، اما عده دیگری ترجیح می دهند تا به یک مقصد هیجان انگیزتر و پر رمز و رازتر سفر نمایند که قطعا چین یکی از آن هاست. شهر پکن پایتخت چین فرهنگ های متنوعی را در خود جای داده است، شهری که می توان آن را تلاقی چین سنتی و مدرن دانست، شهری که بیشتر افراد ترجیح می دهند تا اولین جایی از چین باشد که می خواهند ببینند. پکن جدای از اینکه یک پایتخت بسیار بزرگ و پهناور است، جاذبه های زیادی را هم در خود جا داده است و به همین دلیل سفر به پکن می تواند گیج نماینده باشد. تعطیلات نوروزی می تواند بهترین زمان برای سفر به این شهر تاریخی باشد تا خاطره آن را برای همواره در ذهنتان ماندگار کند. برای اینکه از سردرگمی در این شهر بزرگ رها شوید، این راهنما از خبرنگاران را بخوانید. می خواهیم ببینیم چطور می توانیم 3 روز در پکن را به بهترین شکل ممکن بگذرانیم.

چطور 3 روزه، پکن پایتخت کهن و رمزآلود چین را بگردیم؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

روز اول: گشت و گذار در هوتونگ

در حالی که بسیاری از افراد فورا سراغ جاذبه های گردشگری اصلی می روند، پیشنهاد می کنیم تا اول سری به محله ها بزنید و آن ها را بگشت. بهترین منطقه شهر پکن که می توانید در آن بگشت و روح پکن را با وجودتان لمس کنید، محله هوتونگ Hutongs است. این منطقه با خیابان ها و کوچه پس کوچه های باریکش انگار در زمان یخ زده است و مدرنیته، کوچک ترین ورودی به آن نداشته است.

شهر ممنوعه در پکن

بعد از اینکه صبحتان را با گشت و گذاری در هوتونگ آغاز کردید و ناهارتان را در یکی از رستوران های محلی این منطقه خوردید، بعد از ناهار فورا به شهر ممنوعه بروید که در مقابل میدان تیانانمن قرار گرفته است. شهر ممنوعه در واقع مجموعه ای از چندین کاخ است که در گذشته محل زندگی 24 امپراطور بوده است و قدمت تاریخی و معماری با شکوه آن باعث شده تا یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در سفر به پکن باشد.

جالب است بدانید که این شهر تا 500 سال برای مردم عادی ممنوع بود و کسی به جز خاندان سلطنتی حق ورود به آن را نداشت. لازم به تاکید برای دیدن این مجموعه نیست چون شهر ممنوعه را مطمئنا هیچ گردشگری در سفر به پکن از دست نمی دهد!

میدان تیانانمن در پکن

بعد از اینکه گشت و گذار در شهر ممنوعه را تمام کردید و خوب همه جای آن را دیدید بهتر است راهتان را به سمت میدان تیانانمن کج کنید که یکی از بزرگ ترین میدان های عمومی دنیا است. اگر چه این میدان تحت تاثیر شهر ممنوعه قرار گرفته است اما هنوز هم از نظر تاریخ و هم سیاسی اهمیت زیادی دارد. چند نمونه از دیگر جاذبه هایی که در اطراف همین جا قرار دارند موزه ملی چین و بنای یادبود قهرمانان مردم است.

روز دوم: دیوار بزرگ چین

بازدید از دیوار بزرگ چین احتمالا یکی از اصلی ترین دلایل توریست ها برای سفر تفریحی به پکن است، اما این دیوار بسیار وسیع است و از چندین استان چین می گذرد بنابراین تصمیم گیری درباره اینکه از کدام قسمت ها دیدن کنید اهمیت زیادی دارد. برای آن دسته از افرادی که هنوز نمی دانند، دیوار چین به معنای واقعی کلمه عظیم است! دیواری به طول 21196 کیلومتر که از میان بیابان ها، کوه ها، فلات ها و چمنزارها عبور می نماید. بهترین انتخاب ممکن بازدید از این دیوار در Mutianyu و یا Jinshanling است.

تقریبا یک روز کامل بهتر است برای این کار زمان بگذارید، هر چه باشد دارید از جاذبه ای به این عظمت دیدن می کنید، مطمئنا دوست ندارید قسمت های خوب آن را از دست بدهید!

صرف شام با غذای دیم سام و اردک پکنی

بعد از گذراندن یک روز بی عیب و نقص در دیوار کهن و باستانی چین، احتمالا خیلی گرسنه می شوید. برای غذا پیشنهاد می کنیم دیم سام را امتحان کنید. خوشمزه ترین دیم سام ها و اردک های پکنی در شهر پکن را رستوران Da Dong درست می نماید، اگر قیمت برایتان خیلی اهمیت ندارد، قطعا این جا بهترین جا است. اما اگر دوست دارید تا به جای ارزان تری بروید می توانید به رستوران Deyuan بروید.

روز سوم: کاخ تابستانی

در آخرین روز سفر به پکن ضروری است تا از کاخ تابستانی دیدن کنید. پارکی 290 هکتاری که پر از دیدنی های تاریخی و فرهنگی، چایخانه های قدیمی، مغازه ها، بناهای مذهبی و پل ها و سازه های خارق العاده است. این منطقه به اندازه ای سرگرم کننده است که به راحتی می توانید نصف روزتان را در آن بگذرانید و گذر زمان را حس نکنید… کاخ تابستانی به نام موزه باغ سلطنتی هم شناخته می گردد که یکی از ییلاق ها برای خانواده سلطنتی در آن دوران بوده است. این کاخ در ساعت های 8:30 تا 5 باز است.

بنای بهشت در پکن

بعد از بازدید از کاخ تابستانی از بنای بهشت دیدن کنید که در سال 1420 ساخته شده است و بزرگ ترین سازه ساخته شده مذهبی در پکن است و برای مردم پکن از اهمیت زیادی برخوردار است.

غذاهای خیابانی پکن

آخرین مورد است اما به آن معنا نیست که اهمیت کمی دارد، این سفر به پکن را با رفتن به خیابان مشهور Wangfujing تمام کنید که به خاطر غذهای خیابانی اش مشهور است. خیابانی که بسیار توریستی است و حتی قدم زدن در آن هم سرگرم کننده است.

به طور کلی در یک جمع بندی باید گفت که پکن شهر بسیار بزرگی است که در آن چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن هست، باور کنید حتی با این که بتوانید در 3 روز از این جاها دیدن کنید، حتی در حد یک خراش کوچک هم نبوده است! اگر به دنبال جاذبه های بیشتری از پکن می گشت می توانید نگاهی به مجله گردشگری خبرنگاران بیندازید که هر جاذبه مفصل تر جداگانه شرح داده شده است.

منبع: adventureinyou.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 662

به "چطور 3 روزه، پکن پایتخت کهن و رمزآلود چین را بگردیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور 3 روزه، پکن پایتخت کهن و رمزآلود چین را بگردیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید