چرا بعضی از قطعات در خودروهای صفر حذف شد؟

به گزارش مجله سایه، دبیر انجمن خودروسازان در مورد حذف بعضی از قطعات در خودروهای صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات به ارائه توضیحاتی پرداخت.

چرا بعضی از قطعات در خودروهای صفر حذف شد؟

تسنیم نوشت: احمد نعمت بخش در مورد حذف بعضی از قطعات در خودروهای صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات، گفت: دو عامل باعث شده که این قطعات در خورودهای صفر کم گردد. نخستین مورد کمبود قطعات است امروز خودروسازان حدود 15 تا 20 هزار میلیارد بدهی به قطعه سازان دارند که معادل همین رقم در سال گذشته و شش ماهه سال جاری زیان خودروسازان ناشی از اعمال قیمت های دستوری است.

وی با اعلام اینکه وقتی پول قطعه ساز پرداخت نمی گردد آنها تمایلی به ارائه قطعه به خودروسازان ندارند، اضافه کرد: اگر تحمیل قیمت های دستوری به خودروسازان نبود آنها می توانستند خودرو را با قیمتی معقول به فروش رسانده و بدهی قطعه سازان را پرداخت نمایند اما امروز مسائل عاملی شده تا بعضی از قطعات در خودروهای صفر که مربوط به ایمنی خودرو نیستند حذف گردد.

دبیر انجمن خودروسازان توضیح داد: به عنوان نمونه کروز کنترل و دیسک آلومینیومی حذف و به دیسک فولادی تغییر نموده است. البته این قطعات مربوط به ایمنی نبوده و حذف آنها موردی در خودرو بوجود نمی آورد و فقط خودرو از حالت لوکسی خارج می گردد.

نعمت بخش در ادامه صحبت های خود با تأکید براینکه در شش ماهه سال جاری افت فراوری خودرو بسیار محسوس بوده است، گفت: در شش ماهه سال جاری دو خودروساز هر کدام حدود 4 هزار میلیارد تومان زیان داشتند و همچنان خودروها را با زیان فراوری می نمایند. قرار بود دولت زیان خودروسازان را پرداخت و حتی به آنها وام بدهد ولی هیچ کدام از این موضوعات اجرایی نشده و کمبود نقدینگی و مسائل فراوریی عاملی شده تا شاهد افت فراوری در صنعت خودروسازی کشور باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1024

به "چرا بعضی از قطعات در خودروهای صفر حذف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بعضی از قطعات در خودروهای صفر حذف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید