پوآرو دستگیر شد، یگان حفاظت میراث فرهنگی بانی کاروان میدانی گنج یابی را در جوانرود بازداشت کرد

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران: کوهسار بادفر ملقب به پوآرو که چندی پیش کاروان آموزش میدانی گنج یابی را در بیابان های اطراف اصفهان با حضور 500 علاقمند به گنج یابی و 140 خودرو به راه انداخت، پایان عصر امروز و با گذشت ششماه از آن اقدام در شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

پوآرو دستگیر شد، یگان حفاظت میراث فرهنگی بانی کاروان میدانی گنج یابی را در جوانرود بازداشت کرد

کاروان آموزش میدانی گنج یابی در کشور به راه افتاد

خبر برپایی تور میدانی آموزش گنج یابی در استان اصفهان نخستین بار در سایت خبرنگاران منتشر شد و پس از آن بود که انتشار این خبر حساسیت زیادی در مجامع فرهنگی به راه انداخت. رییس ایکوموس ایران (شورای جهانی بناها و محوطه های تاریخی) وابسته به یونسکو، این اقدام را یک آبروریزی فرهنگی خواند و از مراجع امنیتی و قضایی خواست با فرایند تخریب محوطه های تاریخی توسط سودجویان به شدت مقابله نمایند.

رییس ایکوموس ایران: راه اندازی کاروان گنج یابی در ایران آبروریزی فرهنگی است

سردار امیر رحمت اللهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور پیشتر از شروع کوشش ها برای دستگیری پوآرو اطلاع داد.

وزارت میراث فرهنگی در کوشش برای دستگیری پوآرو است

پس از آن پفراینده ای در دادگستری جرقویه در استان اصفهان برای بازداشت کوهسار بادفر و افرادی که در راه اندازی کاروان میدانی آموزش گنج یابی حضور داشتند تشکیل شد.

پفراینده پوآرو زیر دست قاضی جرقویه

بازداشت کوهسار بادفر اما به دلیل نبود امکانات برای برخورد قضایی در جرقویه با تاخیر روبرو شد و پس از آن بود که پفراینده او از دادگستری جرقویه با کوشش یگان حفاظت میراث فرهنگی به پلیس امنیت استان اصفهان ارجاع شد.

پفراینده پوآرو به پلیس امنیت استان اصفهان رفت

در این مدت کوهسار بادفر ملقب به پوآرو به ترکیه رفت و چند ماه در آن کشور اقامت داشت. او به تازگی به ایران بازگشته بود و در این مدت در فضای مجازی بارها اقدام به آموزش کشف آثار تاریخی و معرفی محوطه های تاریخی کرد و بارها گفت که در ایران است و هیچکس نیز با او کاری ندارد و به فعالیت هایش ادامه می دهد.

پوآرو کیست و چگونه سر از محوطه های تاریخی ایران درآورد؟

پوآرو در این مدت به فروش دستگاه های فلزیاب برای کشف اشیای تاریخی در محوطه های باستانی نیز مشغول بود تا آن که ساعاتی پیش فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور به سازمان میراث فرهنگی اطلاع داد که پوآرو در جوانرود کرمانشاه دستگیر شده است.

کوهسار بادفر ملقب به پوآرو چندی پیش نیز در فضای مجازی با بستن اتهام به بعضی باستانشناسان شناخته شده کشور آن ها را به خارج کردن آثار تاریخی از کشور و فروش آن ها به بیرون مرزها متهم کرد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: صدای میراث
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6931

به "پوآرو دستگیر شد، یگان حفاظت میراث فرهنگی بانی کاروان میدانی گنج یابی را در جوانرود بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوآرو دستگیر شد، یگان حفاظت میراث فرهنگی بانی کاروان میدانی گنج یابی را در جوانرود بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید