پنتاگون برای مقابله با نفوذ چین و روسیه در ونزوئلا طرح نظامی تدوین می نماید

به گزارش مجله سایه، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد، پنتاگون میخواهد برای مقابله با نفوذ چین، روسیه و کوبا در ونزوئلا طرحهای نظامی تهیه و تدوین کند.

پنتاگون برای مقابله با نفوذ چین و روسیه در ونزوئلا طرح نظامی تدوین می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پنتاگون در روزهای اخیر دستور داده تا برنامه های نظامی با هدف جلوگیری از نفوذ روسیه، کوبا و چین در ونزوئلا تدوین گردد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی. ان. ان، یک مقام پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) تایید کرد که این برنامه ریزی در جلسه اخیر کاخ سفید توسط جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید دستور داده شده است.

این عملیات توسط پنتاگون و فرماندهی جنوبی آمریکا که بر تمامی عملیات نظامی این کشور در آمریکای لاتین و کارائیب نظارت دارد انجام می گیرد.

به گزارش سی. ان. ان، در حالی که مقام های پنتاگون عنوان می نمایند ارتش آمریکا در استفاده از نیروی نظامی اشتیاق ندارد، اما مقام های دولت ترامپ همچنان مصرند که تمام گزینه ها روی میز قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، تقریبا سه ماه از اعلام خوان گوایدوبه عنوان رئیس جمهور خود خوانده این کشور و حمایت آمریکا از وی می گذرد. در همین زمینه مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به تازگی در سفر سه روزه به آمریکای لاتین به شیلی، پاراگوئه و پرو سفر کرد و در کوکوتا شهر مرزی کلمبیا سخنرانی خصمانه ای علیه دولت ونزوئلا انجام داد.

وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار به کوبا و روسیه درباره حمایت از دولت ونزوئلا گفت، واشنگتن از همه ابزارهای سیاسی و مالی در دسترس خود برای اعمال فشار علیه دولت مادورو استفاده خواهد نمود.

مایک پامپئو ادعا کرد: با استفاده از تحریم ها، ابطال ویزا و دیگر ابزارها متعهد هستیم که از رژیم (مادورو) و تقویت نمایندگان آن را به خاطر فسادشان و سرکوبگری شان علیه دموکراسی حساب کشی کنیم.

با تور چین سفر کنید.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: شاهد باشید که فشار سیاسی و دیپلماتیک تشدید می گردد و یقه مادورو را می گیرد. کوبایی ها هم باید این را بفهمند که ادامه حمایتشان از نیکلاس مادورو برایشان هزینه خواهد داشت و ما همین حرف را به روس ها خواهیم گفت.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به اظهارات مقام های امریکایی به ویژه مایک پنس معاون رئیس جمهور این کشور گفت: نمی توانم غرور، خودستایی و فزونی طلبی نژادی او را درک کنم. نفرت و نژادپرستی علیه ونزوئلا در چهره او دیده می شد.

مادورو همچنین تاکید نمود که معاون ترامپ با اظهارات اخیرش در سازمان ملل، خودش را مضحکه نموده است.

او به تهدید دوباره آمریکایی ها درباره روی میز بودن همه گزینه ها هم اشاره نمود و گفت که واشنگتن به دنبال تجاوز نظامی به ونزوئلا است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 200

به "پنتاگون برای مقابله با نفوذ چین و روسیه در ونزوئلا طرح نظامی تدوین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون برای مقابله با نفوذ چین و روسیه در ونزوئلا طرح نظامی تدوین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید