پشت پرده ثبت نام نکردن نماینده زن جنجالی تهران ، گوشت مرغ، حفاری، سلحشوری و دیگر هیچ!

به گزارش مجله سایه، بررسی ها در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی، نشان از عضویت پروانه سلحشوری و همسرش برات قبادیان (معاون سابق وزیر صنعت) در 4 شرکت استون کارون، گوشت و مرغ میناپارس، منارپویا و حفاری آسمان فلات جنوب، دارد.

پشت پرده ثبت نام نکردن نماینده زن جنجالی تهران ، گوشت مرغ، حفاری، سلحشوری و دیگر هیچ!

گروه سیاسی خبرنگاران؛ بیشتر او را به خاطر اظهارنظر فوق العاده در جلسه رای اعتماد به وزیر ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر می شناسند که گفت: یکی از دوستان بنده به من گفت: به خاطر خدمات آقای سلطانی فر در استانداری گیلان نذر کرده ام به هر زیارتی که می روم دو رکعت نماز برای ایشان بخوانم، آیا این برای شما (نمایندگان) کافی نیست؟

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

استدلال عجیب پروانه سلحشوری در دفاع از سلطانی فر

روز گذشته پروانه سلحشوری با انتشار بیانیه ای انتقادی نسبت به آنچه تحدید جایگاه مجلس خواند گفت که تصمیم به عدم شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گرفته است.

گرچه اخبار حاکی از این است که احتمال عدم احراز صلاحیت و مسئله شرکت های مختلف وی و همسرش ممکن است در این تصمیم اثرگذار باشد.

از سویی کمی از فضای جنجال های شبکه های اجتماعی دور شویم، نقش پروانه سلحشوری در مسکوت گذاشتن چندباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین محوری به نظر می رسد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، در توجیه رد این طرح مثبت و امیدافزا برای مردم، گفت: ما به هیچ وجه با این طرح مخالف نیستیم، اما به اعتقاد کارشناسان و حقوقدانانی، چون دکتر جواد فتحی که انسانی بسیار سالم و پاک هستند، طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به طور کامل طرح ناپخته ای است و اصلا مورد بررسی دقیقی قرار نگرفته و ایرادات فراوانی به آن وارد است.

جالب اینجا است که اکثر مخالفین این طرح نمایندگان لیست امید بودند.

برخی از رسانه ها اقدام شائبه برانگیز مخالفت پروانه سلحشوری با طرح مذکور را به علت عضویت خودش در هیئت مدیره چند شرکت خصوصی بزرگ به همراه همسر و فرزندش می دانند.

برات قبادیان، کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات پیشین مجلس، و معاون وزیر صنعت در دوره صدارت محمدرضا نعمت زاده و محمد شریعتمداری و رضا رحمانی است.

بررسی ها در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی، نشان از عضویت این زوج در 4 شرکت استون کارون، گوشت و مرغ میناپارس، منارپویا و حفاری آسمان فلات جنوب، دارد.

سلحشوری مدعی شد که پس از احراز کسوت نمایندگی در هیچ شرکت خصوصی دیگر عضویت ندارد؛ این در حالی است که هیچ سند منتشره ای مبنی بر کناره گیری وی به خصوص پس از سال 94 موجود نیست.

بررسی شبکه افراد نزدیک به برات قبادیان گویای پیچیدگی و گستردگی کلاف سردرگم خانواده پرحاشیه نماینده تهران در مجلس است.

تصویر زیر نشانگر افراد مرتبط با پروانه سلحشوری در مناصب و کسوت های مختلف از تجاری تا دیگر موارد است.

گرچه نگاهی به گراف همسر وی، عمق گستردگی ارتباطات و بعضا شرکت های وی را نشان می دهد.

گفتنی است پیش از این دریافت پول از سوی برخی جریان ها برای گنجاندن نام کاندیدا در لیست امید حاشیه ساز شده بود.

در زمان انتخابات بود که فاطمه دانشور، عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم تهران از طلب 2 میلیارد تومانی برای گنجاندن نام وی در لیست اصلاح طلبان خبر داد، رسانه ای شدن این خبر، اما برای دانشور گران تمام شد و نام وی به طور کلی از لیست اصلاح طلبان حذف شد.

وی مدعی است که دو میلیارد ندادم و برای همین از لیست امید خط خوردم.

همین مسئله توسط یک روزنامه حامی دولت تایید شد. روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان چه کسی پیشنهاد 2میلیاردی برای حضور در لیست امید به نامزد ها داده بود؟ نوشت: یک منبع آگاه توضیحاتی را در مورد ماجرای درخواست 2میلیارد تومان از برخی کاندیدا های شورای شهر تهران جهت حضور در لیست امید ارائه داد. بنا به گفته وی چنین درخواستی از کاندیدا های اصلاح طلب مطرح شده، اما نه از سوی اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان.

الهه کولایی فعال سیاسی دموکرات و عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح طلب که با وجود سوابق کاری و داشتن چهره ای آکادمیک در جریان اصلاحات از فهرست امید در مجلس شورای اسلامی جا مانده بود در مصاحبه ای اظهار داشت: به هر حال افرادی که از امکان مالی و ارتباطات خوبی برخوردارند و چنین امکاناتی برای آن ها فراهم است، قطعاً نسبت به بقیه افراد شانس بیشتر و بهتری برای حضور در همه لیست های انتخاباتی دارند. وی دربخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تأثیرگذار هستند. برخی کاندیدا ها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2058

به "پشت پرده ثبت نام نکردن نماینده زن جنجالی تهران ، گوشت مرغ، حفاری، سلحشوری و دیگر هیچ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده ثبت نام نکردن نماینده زن جنجالی تهران ، گوشت مرغ، حفاری، سلحشوری و دیگر هیچ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید