پس از چین، ترامپ هم به مساله کشمیر ورود کرد

به گزارش مجله سایه، ایرنا نوشت: عمران خان نخست وزیر پاکستان و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز آدینه در یک تماس تلفنی، مسایل مربوط به تحولات کشمیر و اوضاع افغانستان را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

پس از چین، ترامپ هم به مساله کشمیر ورود کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

رادیو دولتی پاکستان اعلام نمود: عمران خان در این گفت وگوی تلفنی، ترامپ را نسبت به نگرانی های پاکستان درخصوص اوضاع بحرانی کشمیر آگاه کرد.

وی گفت: نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای آنالیز اوضاع کشمیر نیز برگزار می گردد.

نخست وزیر پاکستان همچنین با اشاره به تحولات افغانستان تاکید نمود که اسلام آباد نقش سازنده ای برای یاری به برقراری صلح در افغانستان ایفا می نماید و در آینده نیز متعهد به نقش آفرینی در این خصوص خواهد بود.

رادیو دولتی پاکستان اضافه نمود: عمران خان و دونالد ترامپ توافق کردند که در مورد کشمیر با یکدیگر در ارتباط باشند.

براساس این گزارش؛ پاکستان در آستانه نشست شورای امنیت درباره کشمیر اقدام به رایزنی با سران اعضای دائم شورای امنیت نموده و قرار است عمران خان با رییس جمهوری فرانسه نیز به زودی گفت وگو کند.

عمران خان اواسط مردادماه سال جاری و در واکنش به تصمیم هند برای لغو امتیازات منطقه جامو و کشمیر، ضمن ابراز نگرانی از تشدید اوضاع در کشمیر، گفت: زمان عمل به میانجیگری دونالد ترامپ میان اسلام آباد و دهلی فرا رسیده است.

نخست وزیر پاکستان گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای یاری به حل مناقشه کشمیر پیشنهاد میانجیگری بین اسلام آباد و دهلی نو را مطرح نموده که اکنون زمان عمل به آن فرا رسیده است.

در عین حال رهبران ارشد احزاب سیاسی پاکستان می گویند: دونالد ترامپ برای یاری به حل مسائل شبه قاره صادقانه رفتار نمی نماید بنابراین دولت عمران خان از اعتماد به وی اجتناب کند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان ماه گذشته به دعوت رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به واشنگتن سفر کرد، ترامپ در دیدار با عمران خان، میانجی گری بین پاکستان و هند در موضوع کشمیر را پیشنهاد داد.

پاکستان برخلاف هند با ورود سایر کشورها برای حل مساله کشمیر مخالفت نمی نماید و تاکنون چندین بار در مجامع بین المللی مساله کشمیر را مطرح نموده و خواستار میانجی گری کشورها شده است.

بر اساس توافق شیملا که در سال 1972 میان هند و پاکستان امضا شد، دهلی نو خواستار حل مساله کشمیر به صورت دوجانبه شده و با دخالت کشور سوم نیز مخالفت نموده است.

310 310

دهلی نو پیش از این نیز با پیشنهاد میانجی گری آمریکا، ترکیه و سازمان ملل برای حل مساله کشمیر مخالفت نموده بود.

در حال حاضر بخشی از کشمیر در خاک هند و قسمتی دیگر در پاکستان واقع شده است. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان(از هند) در سال 1947 میلادی است.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 484

به "پس از چین، ترامپ هم به مساله کشمیر ورود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از چین، ترامپ هم به مساله کشمیر ورود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید