پسر بایدن از هیات مدیره شرکت چینی استعفا می دهد

به گزارش مجله سایه، با شدت دریافت حملات لفظی دونالد ترامپ به جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، هانتر بایدن پسر او به عضویت خود در هیات مدیره یک شرکت چینی انتها می دهد.

پسر بایدن از هیات مدیره شرکت چینی استعفا می دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از اظهارات تند رئیس جمهور آمریکا علیه هانتر بایدن پسر جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 نوامبر 1399) و اتهام زنی او درباره دریافت چندین میلیون دلار پول از پکن، هانتر بایدن در انتها ماه جاری میلادی به عضویتش در هیات مدیره یک شرکت خصوصی چینی انتها می دهد.

بنا بر نوشته پایگاه اینترنتی شبکه بلومبرگ، بعد از ماه ها سکوت هانتر بایدن در برابر حملات لفظی رئیس جمهور دونالد ترامپ و اتهام زنی های ثابت نشده او علیهش، بایدنِ جوان علنا اعلام نموده که از هر گونه اتهام تضاد منافعی مبرا است.

طبق بیانیه ای که جورج جهتس وکیل هانتر بایدن امروز یکشنبه منتشر نموده، آقای بایدن در انتها ماه جاری میلادی (اکتبر) از عضویت در هیات مدیره صندوق سهام یک شرکت چینی استعفا می دهد.

به گفته وکیل هانتر بایدن، موکل او دیگر در صورتی پیروزی پدرش جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020، او هرگز در هیچ شرکت خارجی یا هیات مدیره شرکت های خارجی عضو نخواهد شد.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: هانتر (بایدن) همواره این را می دانست که پدرش کاملا به سیاست آمریکا پایبند بوده و در این جهت توجهی به منافع شغلی هانتر نداشته است. او هرگز خودش را وارد سلسله اتهام زنی های دروغین رئیس جمهور آمریکا علیه خودش و پدرش ننموده است.

بیانیه وکیل پسر بایدن در شرایطی منتشر شده که در هفته های گذشته و با شدت دریافت رسوایی اوکراین گیت در آمریکا و موضوع استیضاح ترامپ، رئیس جمهور این کار چند بار به حملات لفظی شدید علیه بایدن ها دست زده است.

با تشدید ماجراهای تحقیقات برای استیضاح ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضمن رد مواضع دموکرات ها درباره ماجرای اوکراین گیت و سوءاستفاده او از قدرت خود برای هدف قرار دادن جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020، پسر بایدن را به دریافت چند میلیون دلار پول از چین متهم کرد و در گفت وگو با خبرنگاران به صورت علنی از چین خواست اگر اطلاعاتی علیه بایدن و پسر او هانتر در اختیار دارند، منتشر نمایند.

به ادعای ترامپ، هانتر بایدن پسر معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از یک صندوق سهام یک شرکت چینی چند میلیون دلار پول دریافت نموده، بدون آنکه نقش مشخصی در آن شرکت داشته باشد.

اظهارات جنجالی رئیس جمهور آمریکا با واکنش سخنگوی وزارت خارجه چین روبرو شد و این مقام چینی درخواست ترامپ برای تحقیق در خصوص جو و هانتر بایدن را رد کرد. گنگ شانگ در این باره گفت که دولت چین در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی کند.

ترامپ پیش از این توسط دموکرات ها متهم شده که در مکالمه تلفنی 25 جولای (سوم مرداد) خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین او را برای پیشبرد تحقیقات قضایی علیه هلدینگ بریسما که هانتر بایدن یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، تحت فشار قرار داده و یاری های نظامی واشنگتن به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط نموده بود.

رئیس جمهور آمریکا ضمن رد این اتهام و حملات لفظی علیه دموکرات ها به دلیل آغاز روند تحقیقات مجلس نمایندگان این کشور درباره استیضاحش، بارها اعلام نموده که باید درباره فساد جو بایدن و پسرش تحقیقات گردد (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 733

به "پسر بایدن از هیات مدیره شرکت چینی استعفا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسر بایدن از هیات مدیره شرکت چینی استعفا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید