پرطرفدارترین موزه های دنیا

به گزارش مجله سایه، از مهمترین جاذبه های گردشگری هر منطقه ای موزه های آن است که بازگو کننده ارزشهای تاریخی آن منطقه و فرهنگ است و به مخاطب اجازه میدهد در یک گشت و گذار کوتاه در میان آثار موزه، همه آنچه را که از تاریخچه یک ناحیه یا یک ملت وجود دارد را بداند. در ادامه میخواهیم موزه هایی در سراسر دنیا را معرفی کنیم که بیتشری میزان بازدید را دارند.

پرطرفدارترین موزه های دنیا

موزه هایی که در ادامه مطلب عکس و مشخصان آنها را ملاحظه می کنیم جزو پربازدیدترین موزه های سال 2016 هستند

موزه ملی تایوان (National Palace Museum in Taiwan)

این موزه در دهم اکتبر سال 1925 تاسیس شد. موزه ملی تایوان در منطقه ای به نام شیلین Shilin در تایپی تایوان واقع شده است. نزدیک به 700.000 قطعه از کارهای هنری چینی در این موزه وجود دارد که آن را به عنوان محل بازدید گروه فراوانی از گردشگران در سراسر جهان قرار داده است.

موزه متروپلیتن نیویورک (Metropolitan Museum of Art in New York)

این موزه در سال 1870 میلادی و در شهر نیویورک در ایالت متحده آمریکا تاسیس شد. موزه مترو پلیتن نیویورک سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است .

بریتیش میوزیوم لندن (British Museum in London)

این موزه در منطقه بلومزبری لندن Bloomsbury قرار گرفته و به تاریخ، هنر و فرهنگ انسانی می پردازد و از مهم ترین مکان های بازدید دانشجویان هنر، تاریخ و ادبیات است. علاوه بر این دانشجویان و اساتید آن ها، گردشگرانی که به لندن می آیند عمدتا خود را برای بازدید این موزه به بلومزبری می رسانند.

گالری ملی لندن (National Gallery in London)

این گالری که در سال 1824 میلادی تاسیس شد، در میدان ترافالگار Trafalgar Square شهر وست مینستر Westminster انگلستان واقع شده است. در آن بیش از 2.300 نقاشی از میانه قرن 13 ام میلادی تا قرن 20 قابل بازدید است. سالانه بازدیدکنندگان فراوانی برای دیدن این آثار ارزشمند به وست مینستر سفر می کنند.

موزه علم و تکنولوژی شانگهای (Shanghai Science and Technology Museum)

این موزه که در 18 ام دسامبر سال 2001 تاسیس شده، موزه ای بزرگ، در پودونگ شانگهای است و در نزدیکی پارک Century Park قرار گرفته است. این پارک یکی از بزرگترین پارک های این منطقه به شمار می رود و انبوهی از گردشگران تور چین را برای بازدید به سمت خود و موزه علم و تکنولوژی هدایت می کند.

موزه واتیکان (Vatican Museum)

موزه واتیکان واقع در شهر واتیکان ایتالیا در سال 1506 تاسیس شد. واتیکان در نزدیکی شهر رم قرار گرفته و عمده گردشگرانی که از فرودگاه رم وارد این کشور می شوند، از واتیکان و موزه آن دیدن می کنند.

موزه ملی هوا فضا در واشنگتن دی سی (.National Air and Space Museum in Washington, D.C)

موزه هوا فضا که موزه NASM هم نامیده می شود در پایتخت ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این موزه غنی ترین مجموعه دست سازهای تاریخی، هواپیما و سفینه را در خود جای داده است.

موزه ملی چین در پکن (The National Museum of China in Beijing)

در تور چین با موزه ملی پکن آشنا میشوید. این موزه در اول اکتبر سال 1959 تاسیس شد و در ضلع شرقی میدان تیانامن Tiananmen Square شهر پکن قرار گرفته است. رسالت این موزه در اختیار قرار دادن اطلاعات کافی در مورد تاریخ و هنر کشور چین است. چین که به خودی خود مقصد گردشگری بسیاری از بازدیدکنندگان است، سالانه جمعیت فراوانی را نیز در این موزه پذیرا می شود.

موزه لوور (Louvre Museum)

موزه لوور که در شهر پاریس فرانسه واقع شده، بزرگترین موزه جهان و یک بنای تاریخی به شمار می آید. این بنا، در دهم آگوست سال 1793 میلادی تاسیس شد. از آنجا که شهر پاریس به شهر عشاق نیز شهرت دارد و سالانه پذیرای جمعیت زیادی از بازدیدکنندگان است، عمده این بازدیدکنندگان حتما سری هم به این موزه می زنند.

انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4

به "پرطرفدارترین موزه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین موزه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید