واگذاری اختیار احداث ساختمان همایش های بین المللی تهران به وزیر راه غیرقانونی اعلام شد

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران:رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور تفویض اختیارات به وزیر راه وشهرسازی در احداث ساختمان همایش های بین المللی تهران از حیث اطلاق و عدم تصریح به ضرورت رعایت قوانین و مقررات را غیرقانونی گفت.

واگذاری اختیار احداث ساختمان همایش های بین المللی تهران به وزیر راه غیرقانونی اعلام شد

جهت دریافت خدمات طراحی باغ 1000 متری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران ، نظریه رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به قانون نحوه اجرا اصول هشتاد و پنجم (و یکصد و سی هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 85) اعلام شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در نامه خود به رئیس جمهور توضیح داد: بازگشت به رونوشت تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره 61937، ت 43505 هـ. مورخ 3، 4، 1391، موضوع: مشخص نماینده ویژه رئیس جمهور درخصوص احداث ساختمان همایش های بین المللی تهران، متعاقب آنالیز ها و اعلام نظر مقدماتی هیات آنالیز و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مستندا به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی و ماده (10) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می شود. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی الاثر خواهد بود.

در این نامه تصریح شد: تفویض اختیارات دولت به وزیر راه و شهرسازی از حیث اطلاق و عدم تصریح به ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط از جمله بندهای الف و ز ماده (2) و مواد (26) و (27) قانون برگزاری مناقصات - مصوب سال 1383 - و بند ب ماده (224) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ناظر به نحوه اجرای کار و مشخص قیمت و نحوه پرداخت مواد (21) و (22) قانون برنامه و بودجه - مصوب سال 1351 - ناظر به چگونگی تشخیص صلاحیت پیمانکاران و مواد (54) و (61) قانون محاسبات عمومی کشور - مصوبه سال 1366 - ناظر به چگونگی پرداخت تنخواه گردان، پیش پرداخت و علی الحساب، موضوع اجراء الف، ب، ج و د بند (1) مصوبه، مغایر قانون می باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2503

به "واگذاری اختیار احداث ساختمان همایش های بین المللی تهران به وزیر راه غیرقانونی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری اختیار احداث ساختمان همایش های بین المللی تهران به وزیر راه غیرقانونی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید