واکنش دولت اردن به اعتراضات مردمی اخیر

به گزارش مجله سایه، دولت اردن در پاسخ به اعتراضات مردمی که برای دو روز متوالی در این کشور ادامه داشت، تاکید نمود که به حق مردم برای اعتراض احترام می گذارد اما مخالفت با قانون را رد می نماید.

واکنش دولت اردن به اعتراضات مردمی اخیر

به گزارش خبرنگاران، دولت اردن در بیانیه ای در واکنش به اعتراضات مردمی که خواهان کنار رفتن دولت و انحلال پارلمان هستند، بیان کرد، به آزادی بیان و اعتراضات صلح آمیز علیه سیاست های دولت احترام می گذارد و آن را حق شهروندان براساس قانون اساسی می داند.

در این بیانیه آمده است: دولت به حمایت از این حق و معترضان و حفظ اموال عمومی، منافع شهروندان و امنیت آنها متعهد است و پایبندی به این امر وظیفه دولت و مردم است.

دولت اردن در این بیانیه آورده است، داشتن حق اعتراض به معنای مخالفت با قانون، تجاوز به آزادی دیگران و ایجاد اختلال در منافع آنها با بستن راه ها یا آسیب رساندن به تاسیسات عمومی نیست.

اعتراضات مردم اردن چند روز پس از انتشار اصلاحیه قانون مالیات بر درآمد، پس از تصویب آن در پارلمان شروع شد. به دنبال انتشار این قانون در روز یکشنبه، فعالان در شبکه های اجتماعی برای مخالفت با این قانون و مطالبه انحلال دولت و پارلمان خواهان برگزاری تظاهرات در امان در روز پنجشنبه شدند.

پیش نویس قانون مالیات بر درآمد پیش از اصلاح در ماه مه هم موجی از اعتراضات شدید در اردن را به دنبال داشت و این اعتراضات حدود هشت روز در نزدیکی مقر دولت ادامه یافته و در نهایت به استعفای هانی الملقی، نخست وزیر سابق این کشور و انتخاب عمر الرزاز به عنوان جانشین وی منجر شد.

قانون اصلاح شده، درآمد سالانه اشخاص و خانواده هایی که معاف از مالیات هستند را افزایش داده است اما به کاهش بار مالیاتی قشر وسیعی از اردنی ها در مقایسه با پیش نویس این قانون که منجر به اعتراض مردمی شده بود، کمکی نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 116

به "واکنش دولت اردن به اعتراضات مردمی اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دولت اردن به اعتراضات مردمی اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید