هنرستان های هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه در تمام استان ها راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر تاسیس حداقل یک هنرستان هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه در هر استان اطلاع داد.

هنرستان های هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه در تمام استان ها راه اندازی می گردد

علی اکبر صفی پور چهارشنبه، 28 مهر، در مراسم افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران در مشهد با اشاره به نصب نام دکتر مریم زینال پور بر سردر هنرستان هنرهای زیبای دختران، اظهار کرد: بر اساس دستورات اباغی وزیر ارشاد اسلامی تمام این هنرستان ها باید هر هفت رشته هنری که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است را باید داشته و از امکانات کافی برخودار باشند. قطعا این رشته ها در سال های آینده در این هنرستان راه اندازی و آموزش داده خواهد شد.

وی با اشاره به نقش خیرین در راه اندازی چنین مجموعه هایی گفت: جامعه ایرانی قطعا به وجود خیرین افتخار می نماید و هم امروزی ها و هم نسل های آینده قدر آن ها را می داند. هنرستان های هنرهای زیبا عمری بیش از 100 سال دارد و سابقه آن به تاسیس مدرسه کمال الملک در سال 1287 هجری شمسی بازمی شود. بر این اساس سابقه تاسیس آکادمی هنر در این کشور از تاسیس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراتر می رود. هر جایی که ما بخواهیم ارزش آموزش هنر میان ایرانیان را گوشزد کنیم، این مساله را به میان خواهیم کشید.

صفی پور توضیح داد: امروز درخت با عظمت دیگری به نام هنرستان هنرهای زیبای دخترانه مرحوم دکتر مریم زینال پور در شهر مشهد در کنار درخت بسیار کهن سالی که به وسیله کمال الملک در این کشور کاشته شد و نسل های بعدی آن را پرورش دادند، رویید. قطعا شکوفایی های این هنرستان را در آثاری که در آینده فراوری خواهد شد، خواهیم دید.

توجه به بانوان همواره نتیجه بخش بوده است

بعلاوه عزت میرنجاتی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات تمام کسانی که در افتتاح این هنرستان زحمت کشیده اند، گفت: افراد بسیاری بانی ایجاد این فضای آموزشی شده اند تا بتوان فعالیت های هنری را برای دختران این سرزمین توسعه داد. خوشبختانه این هدف اداره آموزش و پرورش استان تحقق پیدا کرد که امیدواریم چنین اقداماتی همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به این که توجه به بانوان همواره نتیجه بخش بوده، ادامه داد: دختران سرزمین خورشید میراث دار بانوان حوزه فرهنگ، هنر و ادب سرزمین ایران هستند و این دختران با کوشش، تعهد، پویایی، خلاقیت و توانایی خود می توانند رهروان شایسته ای برای ادامه هنر این مرز و بوم باشند و در ارتقا و شکوفایی این کشور سهم بزرگی را بر عهده گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9580

به "هنرستان های هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه در تمام استان ها راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرستان های هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه در تمام استان ها راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید