هشدار پلیس فتا به متقلبین امتحانات مجازی

به گزارش مجله سایه، تغییراتی که با شیوع کرونا در بسیاری از رویه ها و رفتارها ایجاد شده بود، با فرارسیدن فصل امتحانات دانشجویان، شامل حال آنان هم شده و امتحانات گروهی از دانشجویان در بعضی شهرها و دانشگاه ها به شکل آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد، همین موضوع نیز سبب نوعی کاسبی جدید برای تقلب رساندن به دانشجویان در امتحانات شده است؛ موضوعی که رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا در خصوص آن هشدار داده و در عین حال از برخورد با متخلفان خبر داده است.

هشدار پلیس فتا به متقلبین امتحانات مجازی

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با ایسنا، درباره شرکت فردی دیگر به جای دانشجویان در امتحانات مجازی گفت: این موضوع یک تخلف آموزشی است و برابر آئین نامه دانشگاه و مقررات وزارت علوم با متخلفان برخورد خواهد شد. در این زمینه دانشگاه ها نیز تمهیدات خوبی برای جلوگیری از این اقدام داشته اند تا چنین موضوعی را به حداقل برسانند.

وی درباره افرادی که اقدام به درج آگهی شرکت در آزمون به جای فردی دیگر نمایند نیز گفت: چنین اقدامی تخلف آشکار است و قطعا پلیس با آن برخورد خواهد نمود. به همین دلیل نیز هشدار به اندک افرادی که ممکن است چنین تصمیمی داشته باشند این است که از انجام چنین کاری صرفنظر نمایند چرا که در صورت اطلاع پلیس یا شکایت افراد، حتما با آنها برخورد خواهد شد.

رجبی ادامه داد: از سوی دیگر این احتمال بسیار وجود دارد که افراد آگهی دهنده هیچ سررشته یا دانشی در رشته مورد نظر نداشته و پس از دریافت پول از دانشجو در امتحان حاضر نشده یا پاسخ درستی به سوالات ندهد به همین دلیل نیز ضروری است دانشجویان نیز به هیچ عنوان به سراغ چنین افرادی نروند. ضمن اینکه همانطور که گفته شد برابر مقررات دانشگاه ها نیز ارتکاب چنین اقدامی از سوی دانشجویان تخلف محسوب می گردد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا از شهروندان و به خصوص دانشجویان خواست که در صورت اطلاع از چنین مواردی مراتب را حتما به پلیس فتا اطلاع دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4344

به "هشدار پلیس فتا به متقلبین امتحانات مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس فتا به متقلبین امتحانات مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید