هرگز پرده های منزل را اینگونه نصب نکنید!

به گزارش مجله سایه، قبل از آویزان کردن پرده به پنجره ها، ضروری است نکات مهمی را بدانید.‬ بسیاری از مواردی که فکر می کنید درست است، اشتباه است و در دکوراسیون خانه شما اثر منفی دارد.

هرگز پرده های منزل را اینگونه نصب نکنید!

تهیه و نصب پرده در منزل، در نگاه اول کار ساده ای به نظر می رسد. اما اغلب افراد اشتباهاتی را در این بین مرتکب می شوند که باعث ایجاد ظاهری زشت در منزل آن ها می گردد. در این مطلب از خبرنگاران به ببان اشتباهات در نصب کردن پرده می پردازیم.

اشتباهات در نصب کردن پرده

اگر خانه شما پنجره های زیادی دارد حتما در پی روش هایی ارزان برای نصب کردن پرده برای آن می شد. اما در هر صورت مجبورید برای چوب پرده و پارچه هزینه بدهید و البته باید برای آن وقت هم بگذارید. در ادامه همراه ما باشید.

انتخاب سبک اشتباه از اشتباهات در نصب کردن پرده

پنل های مختلفی در قسمت بالای پرده ها کار می گردد که با کاربرد پرده کاملا ارتباط دارد. برای مثال پرده های دارای پنل پاکتی تنگ، برای اینکه به طور مرتب باز و بسته شوند مناسب نیستند. درباره کاربرد پرده خود به خوبی فکر کنید و سپس پنل آن را با توجه به نیازهای کارکردی پنجره انتخاب کنید.

انتخاب پرده در مرحله آخر دکور اتاق

بیشتر افراد در حین طراحی دکوراسیون یک اتاق، اول به رنگ دیوارها فکر می نمایند و سپس به فکر لوازم دیگری مثل پرده و بالش ها می افتند. از آنجا که شما برای انتخاب رنگ دیوار هیچ محدودیتی ندارید بهتر است که اول پرده را انتخاب کنید و سپس رنگی متناسب با الگوی آن را برای دیوار در نظر بگیرید.

استفاده از اندازه های اشتباه

عاقلانه ترین کار این است که اول اندازه پنجره را بگیرید و ببینید پرده شما در چه ابعادی باید باشد؟ نه اشتباه می کنید. با اینکه باید اندازه پنجره را بدانید اما پنل ها بالاتر از لبه بالایی پنجره و تا جای ممکن نزدیک به سقف قرار می گیرند. البته والان ها نباید تا این حد بالا باشند و باید نزدیک لبه بالایی پنجره نصب شوند. این نکات باعث می شوند اتاق بزرگ تر به نظر بیاید و برای اتاق های کوچک مشخصه مهمی به شمار می رود. برای اینکه چیدمان زیبایی داشته باشید به مطلب آشپزخانه را زیباتر از قبل چیدمان کنید سر بزنید.

کوتاه شدن پرده از اشتباهات در نصب کردن پرده

در حین اندازه گیری حتما از نقطه ای نزدیک به سقف تا کف را اندازه بگیرید تا طول پرده کم نگردد. اگر نمی توانید پارچه را در اندازه دقیق دلخواه تان پیدا کنید، اندازه بیشتری از آن را خریده و برای جبران کوتاهی، تکه دیگری از همان پارچه را به پایین پرده اضافه نموده و جای دوخت را هم نوار بزنید.

استفاده از وسایل و متعلقات نامناسب

  • چوب پرده بی کیفیت: از خرید چوب پرده هایی که مقاومت کافی برای تحمل وزن پرده را ندارند، پرهیز کنید؛ چون سنگینی پرده باعث می گردد این نوع چوب پرده از قسمت میانی خود دچار انحنا شوند.
  • چوب پرده کوتاه: از چوب پرده هایی که اندازه مناسب ندارند، استفاده نکنید؛ چون در هنگام باز کردن پرده باز هم بخش زیادی از پنجره به وسیله آن پوشانده می گردد. وقتی اندازه چوب پرده دقیقا با عرض پنجره یکی باشد پوشش پرده باعث می گردد نور بسیار کمی به اتاق راه پیدا نموده و فضا شکل تاریکی به خود می گیرد. در عوض حتما پنجره را اندازه گرفته و چوب پرده ای را برای آن خریداری کنید که نسبت به عرض پنجره کمی بلندتر باشد تا پرده ها به راحتی باز شوند.
  • چوب پرده نازک: از چوب پرده های خیلی نازک برای نصب کردن پرده هایی با پنل رینگی استفاده نکنید. اگر قصد دارید یک پرده با پنلی دارای حلقه های بزرگ را نصب کنید به طوری که قسمت زیادی از چوب پرده در معرض دید قرار گیرد. حتما چوب پرده ای تهیه کنید که ظاهری مجذوب کننده و چشمگیر داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسایل ثروت را از خانه شما دور می نمایند +ویدیورا بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 دی 1401 بروزرسانی: 25 دی 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 14007

به "هرگز پرده های منزل را اینگونه نصب نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز پرده های منزل را اینگونه نصب نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید