نمایشگاه مجازی نقش مهمی در حفظ ارتباطات تجاری دارد

به گزارش مجله سایه، محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران و محمد طاهری رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا میزبان رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا بودند.

نمایشگاه مجازی نقش مهمی در حفظ ارتباطات تجاری دارد

معرفی ظرفیت های نخستین نمایشگاه مجازی ایران و دعوت از شرکت های اسپانیایی برای حضور در این نمایشگاه، مهم ترین محور برگزاری این نشست بود و در همین زمینه مهم ترین ویژگی های نمایشگاه مجازی تشریح شد. به همین دلیل، محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران شرح داد: برگزارنمایندگان دو مرحله برای غرفه داران این نمایشگاه در نظر گرفته اند؛ مرحله اول فقط به شرکت های ایرانی اختصاص دارد، زیرا این نمایشگاه به مدت سه ماه در سطح ملی برگزار می گردد و در مرحله دوم در ماه جولای شرکت های خارجی علاقه مند می توانند به عنوان غرفه دارشرکت نمایند.

او اضافه نمود: اطلاعات تکمیلی با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا و دفتر بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران به شرکت های طرفین ایرانی و اسپانیایی اطلاع رسانی می گردد.

طلایی ابراز امیدواری کرد در جریان برگزاری نمایشگاه حاضر بتوانیم رویداد دیدار های تجاری رودررو را به صورت آنلاین برگزار و شرکت های ایرانی و اسپانیایی با احتیاج ها، توانایی ها و بازارطرفین آشنا شوند.

رئیس کمیسیون فاوا اتاق ایران اعلام نمود: همچنین در راستای ترویج روابط تجاری دو کشور، در حاشیه برگزاری نمایشگاه در نظر داریم یک روز یا یک هفته را به روز کشور اسپانیا اختصاص داده و از سفرای طرفین دعوت بعمل آوریم تا نسبت به معرفی پتانسیل های تجاری دو کشور سخنرانی نمایند.

بعد از آن محمد طاهری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با تأکید بر آسیب های شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، محدودیت های رفت وآمد و همچنین عدم امکان حضور فیزیکی، برپایی نمایشگاه های مجازی را در راستای جبران این خلاً معرفی کرد که در این بستر امکان آشنایی، تبادل اطلاعات و برگزاری رویدادهای مشترک با حضور طرفین داخلی و خارجی امکانپذیر شده است.

در این نشست، گیتی مرتضوی، مشاور کمیسیون فاوا با اشاره به افزایش طول مدت برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران از 15 روز به 3 ماه ، بر آموزش و آشنایی شرکت های ایرانی برای حضور در فضای مجازی و استفاده بهینه از این فرصت تاکید نمود. مرتضوی با نشان دادن بخش های مختلف سایت، در مورد نحوه حضور بازدیدنمایندگان وغرقه داران ، اهداف، امکانات تعریف شده وامکان برگزاری روز کشو رها شرح داد.

مرتضوی تاکید نمود: این رویداد اولین و مهم ترین نمایشگاه چند بخشی مجازی در ایران است که به هفت بخش تجارت ، صنعت و معدن ، کشاورزی و صنایع غذایی، نشر و رسانه های دیجیتال ، هنر و صنایع دستی و بخش فناوری و نوآوری تقسیم شده است. تخمین زده می گردد که بیش از 50 هزار بازدید نماینده، از جمله بازدید نمایندگان خارجی، از این رویداد دیدن نمایند و تعداد غرفه داران بیش از 5 هزار شرکت باشد.

رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا با اشاره به تجربه برگزاری رویدادهای مجازی و استقبال فعالان مالی از این امکانات، از ایجاد و استفاده ازاین فضای مجازی برای حفظ ارتباطات تجاری در شرایط کنونی استقبال کرد. او همچنین با اعلام آمادگی دفتر بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران، از اعضای حاضر در جلسه خواست تا جهت تبادل اطلاعات در مورد نمایشگاه مجازی با این دفتر در تماس بوده و مواردی که به ترویج روابط دو کشور یاری می نماید، اطلاع رسانی نمایند.

در این نشست مقرر شد تا اطلاع رسانی جامعی در مورد برگزاری این نمایشگاه به وسیله کانال های مختلف خبررسانی از جمله، توییتر و سایت موسسه تجارت خارجی کشور اسپانیا ICEX انجام پذیرد. همچنین، تاریخ برگزاری روز اسپانیا متعاقبا اعلام می گردد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، تشکل های بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با هدف کاهش تبعات مالی ناشی از پاندمی کرونا و همگام با تحولات دیجیتال در عرصه کسب و کارها و توقف برگزاری رویدادهای تجاری در سطح ملی و بین المللی، برگزاری این نمایشگاه را در دستور کار قرار داده اند.

نمایشگاه مجازی، تداوم تجارت در عصر نوین، شعار نخستین نمایشگاه مجازی ایران است و همگام با آخرین تحولات دیجیتال در کسب و کارها، با بهره مندی از ابزارهای فناوری، محصولات و خدمات فعالان مالی کشور را به نمایش می گذارد. همچنین با حذف محدودیت های زمانی و مکانی، امکان بازدیدنمایندگان داخلی از اقصی نقاط کشور را فراهم ساخته و با برنامه ریزی صورت پذیرفته به وسیله سفارتخانه های ایران در سایر کشورها، سفارتخانه های خارجی مقیم تهران، اتاق های مشترک بازرگانی و اتاق های بازرگانی سایر کشورها، بازدیدنمایندگان خارجی از کشورهای مختلف را پذیرا خواهد بود.

این نمایشگاه از 5 اسفند امسال شروع به کار نموده است و بر اساس اعلام مسئولان نمایشگاه 30 ام فروردین ماه سال 1400 به طور رسمی افتتاح می گردد و تا 5 خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7316

به "نمایشگاه مجازی نقش مهمی در حفظ ارتباطات تجاری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی نقش مهمی در حفظ ارتباطات تجاری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید