نشست هیات رئیسه فدراسیون کشتی برگزار گردید

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، در این جلسه که با حضور محمدرضا طالقانی، دکتر سهراب کیهانی، امیر محسنی بعنوان عضو هیأت رئیسه و مسئولان فدراسیون کشتی برگزار گردید، سیدعبدالرضا موسوی بعنوان عضو نو هیأت رئیسه فدراسیون کشتی معرفی و حکم خود را از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی دریافت کرد.

نشست هیات رئیسه فدراسیون کشتی برگزار گردید

در ابتدای جلسه رئیس فدراسیون کشتی با تشکر از حمایت و همکاری هیئت رئیسه گزارشی را از عملکرد کشتی گیران در المپیک 2020 توکیو به اعضا ارائه داد.

دبیر در این جلسه با اشاره به اینکه کرونا که یک تهدید به حساب می آمد را به یک فرصت تبدیل کردیم گفت: اگر سال قبل المپیک برگزار می شد، شاید نتایج الان بدست نمی آمد، چراکه کشتی گیران ما به دلایل مختلف از آمادگی لازم برای حضور در این مسابقات برخوردار نبودند و ما توانستیم از فرصت بدست آمده و برگزاری مسابقات لیگ و اردوهای تیم های ملی، کشتی گیران را به شرایط آمادگی لازم برای حضور در المپیک برسانیم.

وی توضیح داد: البته در بعضی از اوزان می توانستیم بهتر عمل کنیم و مدال هایمان خوشرنگ تر می شد اما ما با ترکیب جوانی در المپیک حضور پیدا کردیم.

رئیس فدراسیون کشتی توضیح داد: 2 سال دیگر باید در گزینشی المپیک پاریس شرکت کنیم و وقتی برای از دست دادن نداریم. تیم جوانی را در اختیار داریم و باید تمام کوشش خود را بکنیم تا این جوانان به تجربه و آمادگی لازم برای حضور در المپیک دست پیدا نمایند و این جز اعزام به رقابت های مختلف بین المللی و برگزاری اردوهای منظم میسر نخواهد بود.

دبیر گفت: البته هزینه های اعزام بسیار بالا است چراکه ما باید ثبت نام کشتی گیران و بعضی از موارد را به ارز خارجی پرداخت کنیم، اما اگر می خواهیم کشتی در المپیک بعدی پیروز گردد، باید از الان توجه لازم به این رشته به عمل آید.

موسوی عضو نو هیأت رئیسه گفت: با این بودجه ای که فدراسیون در اختیار دارد، فقط می توان مسائل را به صورت مقطعی حل کرد اما باید راه چاره داشته باشیم تا مسائل را به صورت اساسی حل کنیم.

وی ادامه داد: بودجه کشتی مناسب این ورزش نیست اما می توان از روش های مختلف به عایدی رسید که تبلیغات در فضای مجازی و جذب اسپانسر یکی از آنها است.

وی توضیح داد: اگر در کشتی پول نباشد، انگیزه ای برای حضور جوانان در این رشته وجود ندارد و باید اندیشه ای گردد تا یک کشتی گیر و قهرمان دارای عایدی پایدار باشد، چراکه یکی از دلایلی که نوجوانان و جوانان به رشته های دیگر ورزشی متمایل می شوند، کسب عایدی ورزشکاران آن رشته ها است.

دکتر کیهانی در این جلسه گفت: کشتی در کل جهان یک ورزش کم عایدی محسوب می گردد، ضمن اینکه ورزش سنگینی است که احتمال آسیب دیدگی در آن هم وجود دارد و این یکی از دلایلی است که خانواده ها از حضور فرزندان خود در این رشته ممانعت می نمایند. اما با قهرمان سازی و استفاده از چهره هایی مانند حسن یزدانی می توان توجه جوانان را به سمت کشتی جلب کرد.

امیر محسنی هم توضیح داد: در المپیک تعداد زیادی مدال توزیع می گردد و رشته هایی مانند دومیدانی صاحب بیشترین مدال هستند اما در کشتی هم تعداد مدال بالایی توزیع می گردد و کشورمان به توجه به پتانسیل بالا در این رشته می تواند تعداد مدال های بیشتری را کسب کند.

وی ادامه داد: از 7 مدال کسب شده در المپیک توکیو 4 مدال آن برای کشتی است، اما بودجه کشتی تناسبی با افتخارات آن ندارد و قطعاً باید در آن تنو نظر گردد.

رئیس فدراسیون کشتی در این جلسه بعلاوه توضیحاتی را در خصوص کمپ تیم های ملی که به تازگی افتتاح شده داد و حاضرین در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده حضور یافتند و با اعضای تیم های ملی که خود را برای حضور در رقابت های جهانی نروژ آماده می نمایند ملاقات و برای آنها آرزوی پیروزیت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9066

به "نشست هیات رئیسه فدراسیون کشتی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هیات رئیسه فدراسیون کشتی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید