ممنوعیت استفاده از پلاستیک یک بار مصرف در کانادا

به گزارش مجله سایه، کانادا میخواهد به منظور کاهش آلودگی های پلاستیکی که عامل جراحت یا مرگ حیوانات هستند، استفاده از پلاستیک یک بار مصرف را از سال 2021 ممنوع کند.

ممنوعیت استفاده از پلاستیک یک بار مصرف در کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

جاستین ترودو، وزیرخارجه کانادا، خاطرنشان کرد که این کشور به طرح ممنوعیت استفاده از پلاستیک یک بار مصرف اتحادیه اروپا پیوسته است و آن را از سال 2021 اجرا خواهد نمود؛ باتوجه به اینکه کانادا طولانی ترین خط ساحلی و یک چهارم آب شیرین دنیا را دارد، موظف است که در این راه پیشگام باشد، به این ترتیب، پلاستیک های یک بار مصرف نظیر کیسه های پلاستیکی، نی، کارد و چنگال، بشقاب و... از سال 2021 در کل کشور ممنوع می گردد.

درحال حاضر کانادا کمتر از 10 درصد پلاستیک های خود را بازیافت نموده است و هر سال بیش از سه میلیون تن زباله پلاستیکی را دور می ریزد. علاوه براین، سالانه حدود 15 میلیارد کیسه پلاستیکی و روزانه تقریباً 57 میلیون نی استفاده می گردد. طبق اعلام دولت کانادا، یک میلیون پرنده و بیش از 100 هزار پستاندار دریایی در سراسر دنیا هر سال به این دلیل که پلاستیک ها را اشتباهاً به عنوان غذا می خورند یا در آن ها گیر می افتند، جان خود را از دست می دهند یا آسیب می بینند.

جاستین ترودو می گوید:

کانادایی ها درباره تأثیرات آلودگی پلاستیکی می دانند و از دیدن زباله های پلاستیکی در سواحل، پارک ها، خیابان ها و خطوط ساحلی کشورشان خسته شده اند. ما موظف هستیم که به منظور کاهش آلودگی پلاستیکی، حفاظت از محیط زیست، ایجاد شغل و رشد مالی، با شرکای خود همکاری کنیم. درواقع، این وظیفه ای بر گردن ما است تا برای نسل های بعدی، محیط زیست را تمیز نگه داریم و از آن محافظت کنیم.

با ارتقای نحوه مدیریت زباله های پلاستیکی و سرمایه گذاری روی راهکارهای نوآورانه در کشور کانادا، تخمین زده می گردد که آلودگی کربنی این کشور 1.8 میلیون تن کاهش یابد، میلیاردها دلار درآمد کسب کند و حدود 42 هزار شغل به وجود آورد. دولت کانادا در کنار تدوین سیاست های مربوط به پلاستیک، متعهد شده است که قبل از ممنوعیت رسمی استفاده از پلاستیک، آن را به مشورت عمومی بگذارد.

کاترین مک کنا، وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا می گوید:

همه ما تصاویر ناراحت کننده ای از ماهی ها، لاک پشت ها، نهنگ ها و سایر جانوران حیات دریایی را دیده ایم که به خاطر زباله های پلاستیکی موجود در اقیانوس زخمی شده اند یا مرده اند. مردم کانادا از ما انتظار اقدام عملی دارند، به همین دلیل دولت به دنبال ممنوعیت آن دسته از تولیدات پلاستیکی یک بار مصرف است که ضررشان ازنظر علمی ثابت شده است و درهمین راستا درحال همکاری با شرکای خود در سراسر کانادا و دنیا هستیم تا آلودگی پلاستیکی را کاهش دهیم.

اجرای مراحل این طرح، ده ها هزار شغل ایجاد و اقتصاد را قوی تر خواهد نمود؛ درعین حال، از ماهی ها، نهنگ ها و سایر جانوران دریایی و همین طور مکان های مورد علاقه ما محافظت می نماید. ماه گذشته مجلس اروپا دستورالعمل مشابهی را تصویب کرد که طبق آن، بعضی تولیدات پلاستیکی یک بار مصرف تا سال 2021 با محدودیت های جدیدی روبه رو می شوند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 635

به "ممنوعیت استفاده از پلاستیک یک بار مصرف در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت استفاده از پلاستیک یک بار مصرف در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید