مشکل فنی در فراوری نمایشگر آیفون 15 اپل را دست به دامن سامسونگ کرد

به گزارش مجله سایه، اینطور که به نظر می رسد، BOE که یکی از فراوریکنندگان نمایشگر گوشی های سری آیفون 15 به شمار میرود در ایجاد برش مربوط به حفره جزیره پویا با مشکل روبرو شده تا اپل برای فراوری به موقع نمایشگر گوشی هایش دست به دامن سامسونگ دیسپلی گردد.

مشکل فنی در فراوری نمایشگر آیفون 15 اپل را دست به دامن سامسونگ کرد

اگر خبرهای مربوط به سری آیفون 15 را دنبال نموده باشید می دانید که هر چهار مدل از این گوشی ها قرار است از نمایشگری با جزیره پویا بهره ببرند. جزیره پویا هم همان بریدگی مربوط به دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره است که هنگام دریافت پیغام و یا پخش موسیقی تغییر مقدار داده تا اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. این قابلیت در حال حاضر در آیفون 14 پرو و پرو مکس واقع شده است اما گفته می گردد در سری آیفون 15، هر چهار مدل به آن مجهز خواهند شد.

برای این منظور، اپل تصمیم گرفته از BOE و سامسونگ در ساخت این پنل ها یاری بگیرد. سامسونگ قرار بود در ماه ژوئن سال جاری فراوری این پنل ها را شروع کند اما حالا به خاطر وجود یک نقص فنی مجبور است فرایند فراوری را از ماه مه شروع کند. البته مشکل یادشده ربطی به این شرکت کره ای ندارد و به خاطر فناوری های نه چندان پیشرفته BOE است.

اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا این شرکت چینی در ایجاد برش های مربوط به دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره با مشکل نشتی نور روبرو شده؛ مسئله ای که معمولا در نمایشگرهای LCD شاهد آن هستیم اما این بار گریبان BOE را در برش پنل های OLED گرفته است. BOE قرار بود نمایشگر آیفون 15 و 15 پلاس را فراوری کند اما حالا با وجود این مشکل اپل دست به دامن سامسونگ دیسپلی شده تا بلکه این شرکت کره ای با شروع فرایند فراوری، آن هم یک ماه زودتر از موعد، بتواند به اپل یاری کند.

آیفون 15 و 15 پلاس همچنان از پنل های LTPS TFT استفاده خواهند کرد که این یعنی خبری از رفرش ریت 120 هرتزی در آن ها نخواهد بود. بعلاوه بعید به نظر می رسد اپل قابلیت نمایشگر همواره روشن را هم به آن ها اضافه کند. LG اما قرار است وظیفه فراوری پنل LTPO TFT OLED را برای مدل های پرو بر عهده بگیرد؛ نمایشگرهایی که هم از رفرش ریت 120 هرتز با امکان تغییر از 1 تا 120 هرتز بهره می برند و هم از نمایشگر همواره روشن پشتیبانی می نمایند.

سری آیفون 15 قرار است در ماه سپتامبر سال جاری از راه برسند. بنابراین BOE همچنان فرصت دارد تا به عنوان تأمین نماینده نمایشگر مدل های استاندارد، خود را به اپل ثابت کند.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

44,900,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

50,890,000

تومان

خرید محبوب ترین گوشی های اپل از خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 فروردین 1402 بروزرسانی: 7 فروردین 1402 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 14731

به "مشکل فنی در فراوری نمایشگر آیفون 15 اپل را دست به دامن سامسونگ کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مشکل فنی در فراوری نمایشگر آیفون 15 اپل را دست به دامن سامسونگ کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل فنی در فراوری نمایشگر آیفون 15 اپل را دست به دامن سامسونگ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید