مشهد میزبان ابدی نام آوری دیگر از فرزندانش خواهد بود

به گزارش مجله سایه، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در یادداشتی در اینستاگرام خاکسپاری استاد محمدرضا شجریان در توس را تأیید کرد.

مشهد میزبان ابدی نام آوری دیگر از فرزندانش خواهد بود

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری خبرنگاران، در این یادداشت شهردار مشهد آمده است: باز هم مشهد میزبان ابدی نام آوری دیگر از فرزندانش خواهد بود.

وی اضافه نمود: این بار نغمه خوان ربنا، مردی که صدایش روحمان را صیقل می داد در توس در کنار فردوسی نامدار، اخوان ثالث و دیگر بزرگان شعر و ادب خواهد آرامید.

او ادامه داد: سرزمین خراسان خوش میزبانی خواهد بود برای او.

محمدرضا شجریان که پس از سال ها مبارزه با سرطان روز پنجشنبه درگذشت؛ حلقه ای از زنجیره گرانسنگ استادان موسیقی و آواز اصیل و سنتی بود که نامش در کنار اساتیدی؛ نظیر عبداللّه دوامی، اسماعیل مهرتاش و حسین طاهرزاده در تاریخ موسیقی ایران قرار گرفت؛ نامی که تا سال ها ظهور جانشینی برای او غیرممکن به نظر می رسد.

شجریان (زادهٔ اول مهر 1319 در مشهد) موسیقی دان، آهنگ ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد 2 جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به عنوان پرآوازه ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی گشت. همچنین روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم ترین هنرمندان موسیقی در سال 2010 و یکی از 50 صدای برتر جهان معرفی کرده بود.

شجریان در طول فعالیت هنری خود پیروز به تولید حدود 60 آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده ها کنسرت داخلی و بین المللی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6125

به "مشهد میزبان ابدی نام آوری دیگر از فرزندانش خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد میزبان ابدی نام آوری دیگر از فرزندانش خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید