مشاور امنیت ملی افغانستان: بحران به وسیله توافق بین الافغانی حل گردد

به گزارش مجله سایه، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان ضمن ابراز آمادگی دولت این کشور برای مذاکرات صلح تاکید نمود که بحران این کشور باید به وسیله یک توافق بین الافغانی حل گردد.

مشاور امنیت ملی افغانستان: بحران به وسیله توافق بین الافغانی حل گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان و نمایندگان و سفرای کشورهای اروپایی در ملاقات با یکدیگر درباره شرایط امنیتی افغانستان، صلح و انتخابات گفت وگو کردند.

براساس بیانیه دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، محب در این ملاقات گفت که دولت افغانستان برای هرگونه مذاکرات صلح آماده بوده و تمایل دارد تا مسائل کنونی در افغانستان را به وسیله یک توافق بین الافغانی حل نماید.

در این نشست نمایندگان و سفرای کشورهای اروپایی بر تعهد خود برای افزایش روابط دوجانبه و نیز گسترش همکاری ها با افغانستان تاکید کردند.

مشاور امنیت ملی افغانستان در حالی از آمادگی دولت برای مذاکرات صلح خبر می دهد که در تماس تلفنی اخیر دونالد ترامپ با اشرف غنی، رئیس جمهور آمریکا بر ضرورت برقراری آتش بس به عنوان پیش شرط شروع مذاکرات آمریکا و طالبان تاکید نموده و شامل بودن دولت افغانستان در مذاکرات صلح را نیز حتمی خواند.

ترامپ در ادامه نیز برای نخستین بار در دوران ریاست جمهوری اش از غنی برای سفر رسمی به کاخ سفید دعوت کرد که با استقبال رئیس جمهور افغانستان روبرو شد.

تماس ترامپ با غنی پس از آزادی دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل انجام شد که 3 سال در اسارت طالبان قرار داشتند.

رئیس جمهور آمریکا در حالی خواهان مذاکرات مستقیم طالبان و دولت شده است که این گروه همیشه اعلام نموده است که دولتی که در زمان اِشغال افغانستان توسط آمریکا بر سر کار آمده باشد را به رسمیت نشناخته و با آن مذاکره نخواهد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1826

به "مشاور امنیت ملی افغانستان: بحران به وسیله توافق بین الافغانی حل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی افغانستان: بحران به وسیله توافق بین الافغانی حل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید