مراسم روز دانشجو در شان دانشجویان شهید مدنی برگزار نشد

به گزارش مجله سایه، این فعال دانشجویی گفت: به مناسبت روز دانشجو جشنی با حضور معاون سیاسی-امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در دانشگاه برگزار گردید که این مراسم با اعتراض دانشجویان نسبت به محتوا و میهمان برنامه همراه بود.

مراسم روز دانشجو در شان دانشجویان شهید مدنی برگزار نشد

محمدحسن رضائی، فعال دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز دانشجو مراسمی با حضور معاون سیاسی- امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار گردید که با اعتراض دانشجویان نسبت به محتوا و میهمان مراسم همراه بود.

رضائی عنوان کرد: متأسفانه هر سال شاهد به سخره دریافت بیشتر شأن روز دانشجو در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و برگزاری مراسمات جلف جنگ شادی در این دانشگاه به جای مراسم در خور شأن دانشجو هستیم.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: روز دانشجو بر خلاف تصور احتمالی مسئولان، مناسبتی کاملا عقیدتی و ایدئولژیک است و برگزاری مراسم جلف به نام جشن، در روز شهادت 3 پرچمدار جریان دانشجویی توهین آشکاری به مقام فکری دانشجویان تلقی می گردد.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که خود اکثراً استاد یا مدرس دانشگاه هستند انتظار ندارند در سالروز شهادت شهید مطهری جشن برگزار گردیده و پرچم به دست آن ها داده گردد تا سرود بخوانند یا آهنگ های بی محتوا پخش شده و یکی از اساتید روی سن آهنگ را لب زنی کند!

رضایی در ادامه گفت: از مسئولان دانشگاه صورت مسالمت آمیز خواستیم مراسم را به گونه ای دیگری برگزار کنیم که با مخالفت رئیس دانشگاه به همراه مدیر حراست روبرو شدیم.

این فعال دانشجویی دانشگاه شهید مدنی درباره میهمان مراسم نیز اظهار کرد: معاون استاندار به عنوان یک مقام حکومتی و حتی در صندلی میهمان بسیار مورد ارادت و احترام جمع فرهیخته دانشجویان است. لیکن انتظار داشتیم دقت بیشتری در انتخاب خطیب مهم ترین روز شاخص دانشجوئی به کار می رفت و برنامه با سخنرانی یک چهره فکری انجام می گرفت.

وی ادامه اضافه نمود: البته جای گلایه بسیاری از معاون سیاسی-امنیتی استاندار نیز وجود دارد، زیرا بسیاری از حرف ها و درددل های دانشجویان در رابطه با سیاست های مدیریتی دانشگاه که آماده نموده بودیم تا وی شنیده و به نمایندگی عالی دولت در استان منتقل نمایند، بیان نشد و مراسم را ترک کرد.

رضایی در انتها توضیح داد: اعتراض دانشجویان صرفاً حرکتی مسالمت آمیز جهت اجرای برنامه ریزان مراسم روز دانشجو بود و ضمن عذرخواهی از تمامی افراد دارای حسن نیت مخصوصا میهمان برنامه به جهت ناهماهنگی ها، امید داریم با افرادی که با برنامه ریزی شأن دانشجو که یکی از ارکان دانشگاه است توهین کردند برخورد شده و از دانشجویان دلجویی و اعاده حیثیت گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2094

به "مراسم روز دانشجو در شان دانشجویان شهید مدنی برگزار نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم روز دانشجو در شان دانشجویان شهید مدنی برگزار نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید