قیمت فعلی نان در قم غیرمنصفانه است

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، مهرداد غضنفری شامگاه پنجشنبه در همایش ملی روز نان که در تالار مرکزی شهر برگزار گردید در سخنانی گفت: نانوایان زحمت فراوانی را برای جامعه متحمل می شوند اما برای فراوری یک نان مطلوب می بایست به زنجیره فراوری توجه لازم داشته باشیم.

قیمت فعلی نان در قم غیرمنصفانه است

وی بیان داشت: امروز یکی از خواسته های نانوایان در حقیقت رسیدن به قیمت واقعی است و ما نیز کوشش نموده ایم تا در استان قم بتوانیم هزینه های فراوری نان را کاهش دهیم.

معاون استاندار قم ادامه داد: نباید با اقدامات نسنجیده موجب التهاب در جامعه شویم و در استان قم کوشش کردیم تا عواملی را که موجب بالا رفتن هزینه فراوری نان می گردد ممانعت کنیم چرا که نانوایی ها یکی از بخش های مهم اشتغال در جامعه به شمار می روند و نباید مورد بی توجهی قرار گیرند.

غضنفری با بیان اینکه قیمت فعلی نان ممکن است غیر منصفانه باشد، اضافه نمود: باید پیگیر مسائل نانوایان در سطح استان و کشور باشیم و در این راستا باید با برخی از مسائل از جمله جانمایی های نامناسب نانوایی ها در سطح شهر جلوگیری کنیم.

توجه به چرخه فراوری نان از مزرعه تا نانوایی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز در این مراسم، طی سخنانی گفت: امروز ما در عرصه فراوری گندم به مرز خودکفایی رسیده ایم که این امر ناشی از کوشش مسئولان و همچنین کشاورزان بوده است.

سید محمدرضا هاشمی بیان داشت: امروز خوشبختانه بدون احتیاج به خارج از کشور قادریم که احتیاج نان کشور را تأمین و در اختیار مردم قرار دهیم که در این راستا باید از کوشش و فعالیت خبازان تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه فراوری نان با کیفیت به عوامل مختلفی بستگی دارد، اضافه نمود: برای فراوری نان مناسب و با کیفیت نمی توان فقط از نانوا توقف فراوری نان مناسب داشت بلکه باید به چرخه فراوری نان که از مزرعه تا نانوایی را شامل می گردد مورد توجه قرار دهیم.

معاون استاندار قم ابراز داشت: در زمان حکومت طاغوت فقط سه روز آذوغه کشور در کشور فراوری و قابل ذخیره بود اما خوشبختانه امروز نزدیک به یک سال مایحتاج کشور را می توانیم تهیه و ذخیره کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 104

به "قیمت فعلی نان در قم غیرمنصفانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت فعلی نان در قم غیرمنصفانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید