قابلیت تشخیص چهره با ماسک در آیفون

به گزارش مجله سایه، این محققان می گویند، اگر می خواهید از ماسک های پیاله ای شکل بهره ببرید، با توجه به سه بعدی بودن این ماسک ها و عدم قابلیت تا شدن شان، باید از روش دیگری، چون بریدن آن ها به دو قسمت بهره ببرید.

قابلیت تشخیص چهره با ماسک در آیفون

بعضی از گوشی های هوشمند شرکت اپل دارای تکنولوژی تشخیص چهره هستند

همزمان با همه گیری ویروس کرونا، محققان امنیت سایبری هک جدیدی را شناسایی نموده اند که به کاربران آیفون اجازه می دهد تا حتی با پوشیدن ماسک، هنگام استفاده از فیس آی دی یا تکنولوژی تشخیص چهره، بتوانند از گوشی خود استفاده نمایند.

همزمان با گسترش ویروس کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) در آمریکا، دستورعمل های جدیدی را در راستای تشویق امریکایی ها برای پوشاندن صورت در اماکن جمعی منتشر نموده است.

این موضوع برای کاربران آیفون به معنی عدم توانایی آن ها در استفاده از قابلیت فیس آی دی یا امکان تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی و سایر کاربرد های آن است؛ زیرا تکنولوژی این گوشی ها اجازه باز شدن قفل را از آن طریق، هنگام پوشاندن صورت و بینی نمی دهد.

به هر حال، به گفته محققان آزمایشگاه امنیت تنسنت شیان وو که در زمینه بیومتریک سال ها تحقیق نموده اند و تحلیل های عمیقی از تکنولوژی تشخیص چهره انجام داده اند، راهی برای تنظیم گوشی ها وجود دارد که بتوانند با ماسک هم شما را شناسایی نمایند. فقط کافی است یک ماسک جدید داشته باشید.

به گفته این محققان، ابتدا باید ماسک را بردارید و قبل از پوشاندن یک طرف صورت، آن را تا کنید. بنا به آن توضیحات: ماسک دست اولی را بردارید. چپ و راست آن روی هم قرار دهید و سپس آن را با دو بند در حالی که تا شده، از یک گوش آویزان کنید (این کار را برای گوش راست و چپ انجام دهید.)

وقتی کار قرار دادن ماسک در یک طرف صورت تمام شد، فیس آی دی گوشی را فعال کنید. حالا می توانید گزینه تنظیم مجدد یا ری ست فیس آی دی را انتخاب کنید و یا آلترنت اپیرنس (alternate appearance) را تنظیم کنید.

در این ویدیو محققان نشان می دهند که چگونه می توانید با دریافت عکس دایره ای از صورت با ماسک، قابلیت تشخیص چهره را روی گوشی ها تنظیم کنید.

آن ها همچنین می گویند: اگر ماسک صورت بر روی گوشی های هوشمند نمایان گردد، به این معناست که ماسک بیش از حد صورت را پوشانده است. در حالی که صفحه موبایل را مشاهده می کنید، آهسته آهسته از شدت کشیدن ماسک کم کنید تا سیستم جست وجوگر تصویر دایره ای روی موبایل شما، عکس مناسب را بگیرد.

در حالی که محققان گفته اند که این تکنیک از درصد موفقیت بالایی حتی در گوشی های آیفون مدل 11 برخوردار است، اذعان داشته اند که این هک شاید در مواردی عمل نکند. همچنان که فقط برای ماسک های فراوری شده از مواد نرم قابل استفاده است و برای دیگر انواع ماسک، از جمله ماسک های معمولی پزشکی یکبار مصرف، ماسک های ان 95 و نیز ماسک های مجهز به دریچه های تنفسی و غیره قابل استفاده نیست.

این محققان می گویند، اگر می خواهید از ماسک های پیاله ای شکل بهره ببرید، با توجه به سه بعدی بودن این ماسک ها و عدم قابلیت تا شدن شان، باید از روش دیگری، چون بریدن آن ها به دو قسمت بهره ببرید.

بنا به توصیه سی دی سی، ماسک های پارچه ای صورت باید در اماکن عمومی، از جمله سوپرمارکت ها و داروخانه ها، و جا هایی که حفظ فاصله اجتماعی سخت است، استفاده شوند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3559

به "قابلیت تشخیص چهره با ماسک در آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت تشخیص چهره با ماسک در آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید