فضاپیمای ناسا برای اکتشاف 16 Psyche طراحی شد

به گزارش مجله سایه، ناسا ساخت یک فضاپیما برای بررسی سیارک غنی از فلز با نام 16 Psyche را آغاز می کند. ارزش این سیارک بیش از 10 هزار کوادریلیون دلار تخمین زده می شود.

فضاپیمای ناسا برای اکتشاف 16 Psyche طراحی شد

در این سیارک فلزهای باارزش زیادی وجود دارد و هر فردی که بتواند آن را به زمین برگرداند، میلیاردر می شود. بر اساس گزارش Daily Mail، ناسا طراحی این کاوشگر را به سرانجام رسانده و آغاز به تولید آن می کند. این فضاپیما با استفاده از راکت فالکون هوی اسپیس ایکس در مرداد/شهریور 1401 به سمت فضا پرتاب می شود.

ماموریت ناسا هزینه ای برابر با 117 میلیون دلار دارد. طراحی این فضاپیما اخیرا تاییدیه دریافت کرده و ناسا هم اکنون می تواند تولید آن را آغاز کند. به گفته این سازمان فضایی، 16 Psyche مشابه با هسته زمین بوده و سرشار از آهن و نیکل است. فضاپیمای ناسا از مریخ فراتر می رود تا به کمربند سیارک ها در میان سیاره سرخ و مشتری برسد.

به گفته ناسا، فضاپیمای این سازمان از مغناطیس سنج برای اندازه گیری میدان مغناطیسی استفاده خواهد کرد و یک دوربین چند طیفی از سطح آن عکس می گیرد. در این ماموریت درباره ترکیب و توپوگرافی این سنگ فلزی اطلاعات جمع آوری می شود تا به درک بهتری از هسته سیاره ها دست پیدا کنیم.

سیارک 16 Psyche برای اولین بار در سال 1852 کشف شد و به اعتقاد دانشمندان، بقایای یک برخورد سیاره ای در زمان شکل گیری منظومه شمسی است. کاوشکر ناسا روی سطح 16 Psyche فرود نمی آید و از اطراف آن اطلاعات جمع آوری خواهد کرد.

به گفته محققان تنها ارزش آهن موجود در آن به 10 هزار کوادریلیون می رسد و در صورتی که بتوان منابع آن را به زمین منتقل کرد، اقتصاد جهانی نابود می شود. این سیارک حاوی طلا، پلاتینیوم و مس است، البته ماموریت ناسا ارزش علمی و نه تجاری دارد.

ناسا اعلام کرده که ساخت و آزمایش این فضاپیما از بهمن 1399 آغاز می شود و تمام تجهیزات باید تا فروردین 1400 به اتاق تمیز اصلی آزمایشگاه پیش رانش جت برسند.

منبع : دیجیاتو