فرانسه از شروع مذاکرات درباره قره باغ اطلاع داد

به گزارش مجله سایه، ایرنا نوشت:وزیر امور خارجه فرانسه گفت: کشورش به همراه آمریکا و روسیه به عنوان سران گروه مینسک فردا پنجشنبه و دوشنبه آینده مذاکراتی را برای برقراری آتش بس در قره باغ شروع خواهد نمود.

فرانسه از شروع مذاکرات درباره قره باغ اطلاع داد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در مجلس این کشور اضافه نمود: پنجشنبه این هفته در ژنو و دوشنبه آینده در مسکو نشست هایی برای متقاعد کردن طرف های درگیر منطقه قره باغ با هدف برقراری آتش بس برگزار خواهد شد.

لودریان که در کمیته امور خارجه مجلس کشورش سخن می گفت، تاکید نمود: آمریکا، روسیه و فرانسه به عنوان سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا این مذاکرات را برگزار می نمایند تا گفت وگویی بدون پیش شرط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان شکل گیرد.

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور نیز قابل پیش بینی بود.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای خاتمه دادن منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و خاتمه با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5015

به "فرانسه از شروع مذاکرات درباره قره باغ اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از شروع مذاکرات درباره قره باغ اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید