(عکس) SWM G01 جدیدترین کراس اوور بازار خودرو کشور؛ فراوری در چین، طراحی در ایتالیا!

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران؛ حسین باباپور- چند صباحی است که فراوری یک کراس اوور چینی جدید در کشورمان شروع شده و بدین بهانه تصمیم داریم تا این محصول دورگه ایتالیایی-چینی با نام اس دبلیو ام G01 را به حضورتان معرفی کنیم.

(عکس) SWM G01 جدیدترین کراس اوور بازار خودرو کشور؛ فراوری در چین، طراحی در ایتالیا!

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران شرکت SWM یک کمپانی معتبر ایتالیایی در زمینه فراوری موتورسیکلت است که در سال 2014 میلادی به مالکیت شرکت خودروسازی برلیانس درآمد؛ پس از آن با تغییرات اندکی در نام و لوگوی SVVM برند SWM تاسیس گشت. مرکز طراحی این شرکت در شهر میلان ایتالیا واقع شده، اما خط فراوری محصولات آن در کشور چین واقع شده است. در حال حاضر برند چینی تازه تاسیس SWM خودرو هایی با نام های ایکس 3، ایکس 7، ایکس 2 و G01 را روانه بازار چین نموده است.

در این بین شرکت سیف خودرو که یکی از جدیدترین هلدینگ های خودروسازی در ایران به شمار می آید، پس از کوشش های نسبتا ناپیروز در زمینه عرضه محصولات برند هایی همچون سوبارو ژاپنی و بیسو چینی، این بار به سراغ اس دبلیو ام رفته و مدل کراس اوور جمع و جور G01 را جهت فراوری در کشورمان به بازار داخلی معرفی نموده است. در ادامه قصد داریم تا به معرفی این تازه وارد چینی- ایتالیایی بپردازیم و خصایص شاخص آن در حوزه هایی نظیر طراحی بیرونی و داخلی، توان فنی، قیمت و...، را به استحضار شما مخاطبان گرامی خبرنگاران برسانیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی بیرونی و کابین SWM G01

طراحی بدنه این کراس اوور جمع و جور از نوعی سبک اسپرت و در عین حال خانوادگی برخوردار شده است. ذکر این نکته حائز اهمیت خواهد بود که شرکت سیف خودرو G01 را در دو مدل استاندارد و G01F. روانه بازار نموده که از لحاظ فنی با یکدیگر تفاوتی ندارند، اما اختلافات ظاهری به ویژه در ناحیه چهره و نمای عقب این دو خودرو قابل مشاهده است. در واقع این طور به نظر می رسد مدل G01F. نسخه ای اسپرت از مدل استاندارد باشد که سعی در جذب مشتریان جوان تر با روحیات اسپرت پسند دارد.

سپر جلو مدل G01F وجهه ای تهاجمی، جذاب و جوان پسند را برای این خودرو در پی داشته که البته به نظر می رسد اندکی در طراحی سپر و حفره عظیم میانی آن اغراق شده است. در سمت دیگر مدل G01 استاندارد از چهره ای نسبتا آرام تر و در عین حال عامه پسندتر بهره می برد. طراحی چراغ های جلو به صورت ساده و کشیده انجام پذیرفته و در دو طرف جلوپنجره ای به فرم شش ضلعی جای گرفته اند؛ طراحی سپر نیز خوشایند و چشم نواز جلوه می نماید.

در مدل G01F طرح چراغ ها تغییری ننموده، اما سایر ادوات چهره دچار تحول شده اند تا ظاهری اسپرت و خشن تر برای این کراس اوور دورگه چینی ایتالیایی پدید آورده شود؛ چهره این مدل به نحوی ترسیم شده که شاید بعضی علاقمندان خودرو با دیدن حالت یکپارچه چراغ های جلو و نحوه پیوستگی آن ها با جلوپنجره، چهره دوج چارجر را به خاطر بیاورند.

استفاده از خطوط حجمی در نقاط مختلف بدنه نظیر درب موتور، سپر ها و نمای جانبی سبب شده تا استایل ظاهری این کراس اوور جمع وجور و تازه وارد، به فرمی خوش تراش و تقریبا عضلانی از کار در بیاید. شاخصترین نکته ای که در نمای جانبی SWM G01 نظرات را بیش از همه به سوی خود جلب می نماید، حالت خاص و مواج طرح ستون C. این خودروست که جلوه جالبی به نمای بیرونی بخشیده است. در قسمت پشت خودرو نیز شاهد طراحی مناسب چراغ های دو تکه به صورت شکسته با زوایای تیز هستیم که از طریق یک نوار کرومی باریک روی درب صندوق به یکدیگر متصل شده اند. حالت سه بعدی و برجسته سپر و درب صندوق به همراه فرم هندسی جذاب سراگزوز های کرومی در دو طرف تحتانی سپر نیز جلوه ای دلچسب را برای ناحیه پشت این خودرو پدید آورده اند.

طبق انتظار در مدل G01F. با طراحی متفاوت سپر عقب روبرو هستیم که حالتی بسیار اسپرت تر پیدا نموده است؛ به ویژه با وجود 2 شکاف هوا در دو طرف سپر و همچنین حالت جذاب دیفیوزر، سراگزوز های دایره ای شکل و مه شکن وسط، نمای پشت خودرو کاملا ستیزه جویانه و هیجان برانگیز احساس می شود.

این طور به نظر می رسد که سیف خودرو با ارائه هر دو نسخه استاندارد و مدل f. سعی در جذب تمامی اقشار مشتریان، از جوانان با روحیه اسپرت گرفته تا خانواده ها و افراد مسن تر دارد. به طور کلی نمای ظاهری SWM G01 در هر دو نسخه خود بسیار جذاب بوده و می تواند به راحتی نظر مشتریان این نوع کراس اوور های جمع و جور در بازار ایران و حتی بازار بسیاری از کشور های دیگر که با تنوع بیشتری از محصولات روبرو هستند را به سوی خود جلب سازد.

درون کابین SWM G01 شاهد طراحی مدرن به سبک مینیمالیستی هستیم، چراکه بسیاری از دکمه های فشاری و کلید های فیزیکی آن از روی کنسول میانی حذف شده و جای خود را به نمایشگر و نیز یک پنل لمسی داده اند. طراحی داشبورد زیبا و امروزی به نظر میرسد و همچون طرح بدنه با چاشنی اسپرت همراه شده است.

فرم دهی غربیلک فرمان نیز به حالت دی-کات و به صورت چهار شاخه انجام شده و تعداد زیادی دکمه در دو طرف آن جهت کنترل سامانه های مختلف تعبیه شده است. پنل دیجیتال کیلومترشمار پشت فرمان نیز جلوه مناسبی داشته و گرافیک آن مطابق با ذائقه بسیاری از مشتریان از آب درآمده است. طرح پرچم ایتالیا روی غربیلک فرمان نیز سعی در دور ساختن ذهن راننده از ذات چینی خودرو و پرداختن بیشتر به طراحی ایتالیایی آن دارد تا بدین وسیله فروش بیشتر این محصول تضمین شود. متریال به کار گرفته شده در ساخت ادوات کابین در نوع خود نسبتا باکیفیت به نظر رسیده و می تواند رضایت نسبی مشتریان را فراهم آورد.

از سوی دیگر ارگونومی جایگاه ها هم قابل قبول بوده و حمایت خوبی از بدن سرنشینان فراهم می آورند. گنجایش کابین جدیدترین کراس اوور بازار ایران به حدی است که 5 سرنشین عظیمسال می توانند با حداقل محدودیت در جایگاه های ردیف اول و دوم این خودرو حضور پیدا نمایند. محفظه بار نیز ظرفیت مناسبی را در اختیار اسباب و وسایل یک مسافرت خانوادگی 5 نفره قرار خواهد داد.

توان فنی و پیشرانه SWM G01

این کراس اوور برخاسته از سرزمین اژد ها قوای محرکه خود را از جانب یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ به حجم 1.5 لیتر دریافت می نماید. پیشرانه مذکور قادر به فراوری 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر است که از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به سوی چرخ های جلو ارسال می شود.

حجم باک خودرو معادل 54 لیتر بوده و مصرف سوخت آن در سطح شهر، جاده و سیکل ترکیبی به ترتیب معادل 10.6 و 6.5 و 7.8 لیتر در 100 کیلومتر برآورد می شود. هنوز اطلاعات دقیقی نسبت به عملکرد فنی این خودرو 1520 کیلوگرمی در دسترس نیست، اما انتظار می رود که شتابی در حدود 10 تا 11 ثانیه را از آن ببینیم؛ همچنین با توجه به بعضی تست های محدود که کارشناسان انجام داده اند می توان گفت که فنربندی و عملکرد سیستم تعلیق این خودرو علی رغم ظاهر اسپرت آن نسبتا نرم و راحت بوده و توانایی جذب ضربات جاده را خواهد داشت.

امکانات و آپشن های رفاه ایمنی

در بحث ایمنی و تجهیزات رفاهی نیز هنوز اطلاعات رسمی از سوی شرکت ایرانی عرضه نماینده منتشر نشده، اما می توان انتظار داشت که اس دبلیو ام به تجهیزاتی همچون سقف پانورامیک، شش عدد کیسه هوای 10 نقطه ای، گرمکن و سردکن جایگاه های جلو، استارت دکمه ای، دوربین 360 درجه، حسگر فشار باد تایر، حسگر نور و باران، دیلایت، چراغ چرخشی، سامانه کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، شارژر بی سیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی و ...، برخوردار باشد.

جمع بندی

در انتها باید گفت که SWM G01 به دلیل طراحی ظاهری و داخلی چشم نواز و نیز توان فنی مناسب می تواند توجه مشتریان بازار کم تنوع ایران را به سوی خود جلب سازد. با این حال مهمترین مسئله در این میان به قیمت نهایی باز می شود؛ چرا که اگر بهایی غیرمعمول برای تازه وارد چینی که گستردگی مراکز خدمات پس از فروشش نیز در حد سایر برند های پرطرفدار نیست وضع شود، مطمئنا مشتریان ایرانی تمایل بسیار کمتری نسبت به ریسک کردن و خرید یک محصول کم نام ونشان از خود نشان خواهند داد.

به هر روی انتظار می رود بهای نهایی SWM G01 که همکلاس با بعضی فراوریات همچون ام وی ام X55 و حتی جک S5 است، در صورت ثبات شرایط بازار چیزی در حدود 370 تا 400 میلیون تومان باشد. در هر حال بایست منتظر بمانیم و ببینیم که سیف خودرو این بار پیروز به عرضه مداوم یک محصول پرفروش و البته خوش قیمت به بازار ایران می شود یا اینکه همچون دفعات قبل، سرنوشت این خودرو نیز به فرجامی بی خاتمه دچار خواهد شد؟

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3881

به "(عکس) SWM G01 جدیدترین کراس اوور بازار خودرو کشور؛ فراوری در چین، طراحی در ایتالیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) SWM G01 جدیدترین کراس اوور بازار خودرو کشور؛ فراوری در چین، طراحی در ایتالیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید