طرح پرورش قارچ با سیستم عامل اندروید در مرحله تجاری سازی، دانشکده فضای مجازی راه اندازی می شود

به گزارش مجله سایه، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد گفت: راه اندازی مرکز تحقیقات فضای مجازی را در دستور کار داریم، مذاکراتی هم اجرا شده تا بتوانیم آن را در قالب یک دانشکده فضای مجازی ایجاد کنیم.

طرح پرورش قارچ با سیستم عامل اندروید در مرحله تجاری سازی، دانشکده فضای مجازی راه اندازی می شود

گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران، حسین عقابی؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد سال 1382 با هدف تربیت نیروهای متخصص و متعهد و افزایش سطح دانش و آگاهی علاقه مندان به تحصیلات تکمیلی در راستای توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان و استان در شهر دولت آباد راه اندازی شد.

اکنون این واحد دانشگاهی با مزایای فراوانی مانند کادر علمی مجرب و توانمند، زیرساخت های علمی شامل؛ کارگاه ها، آزمایشگاه ها، آتلیه ها، سایت های کامپیوتری، مرکز رشد، هسته های فناور و دانش بنیان، سلف دانشجویی، رستوران آزاد، بوفه دانشجویی، انتشارت، سرویس ایاب و ذهاب، سالن ورزشی فوتسال، بسکتبال، والیبال و سالن بدنسازی مکانی ایده آل برای علاقه مندان به تحصیل را فراهم آورده است.

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد حدود 2 هزار و 400 دانشجو در 42 رشته محل در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند و سال 1398 پژوهشگران این دانشگاه بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه های معماری نرم افزار و کنترل رفتاری ادراک شده منتشر کردند.

خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران با زهرا حیدران معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد گفتگو کرده تا با فعالیت ها و دستاوردهای این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش آشنا شویم. متن کامل گفتگو را در ادامه می خوانیم.

خبرنگاران: با توجه به امر مهم پژوهش و تأکید مسئولان دانشگاه فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد به چه صورت است و به چه دستاورهایی دست یافته اید؟

حیدران: پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد طبق نظام موضوعات حل مسئله بوده و تصمیم بر این است که حتماً ابتدا چالش های شهرستان را شناسایی کرده و بر مبنای آن چالش ها به حوزه پژوهش وررود پیدا کنیم. حتی انتها نامه دانشجویان هم باید طبق همان چالش های منطقه و شهرستان به استادان راهنما ابلاغ شود.

طبق نظام موضوعات حل مسئله، استادان راهنما را موظف کرده ایم که برای دانشجویان کارشناسی ارشد تا حد امکان فقط از طریق چالش ها، تعریف موضوع انتها نامه داشته باشند تا به این ترتیب بتوانیم در راستای حل مسائل و چالش های شهرستان دولت آباد گامی برداریم و همه تلاش خود را می کنیم که از ظرفیت های دولت آباد برای پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی دانشگاه استفاده کنیم.

نخستین رویداد کارآفرینی (داکا) برگزار می شود

در حوزه پژوهش راه اندازی نخستین رویداد کارآفرینی با عنوان داکا را در دستور کار داریم. سامانه داکا برای حوزه پژوهشی راه اندازی شده تا دانشجویان کارآفرین ایده یا کار فناورانه خود را از طریق این سامانه ثبت کنند و ایده خبرنگارانن در شورای پژوهشی مطرح شده و در (باشگاه پژوهشگران جوان و حوزه پژوهش) به مرحله اجرا و تجاری سازی برسد.

سامانه ارتباط صنعت و دانشگاه را نیز راه اندازی کردیم که همه مناطق صنعتی مجاور دولت آباد و حتی ادارات دولت آباد، مسائل و چالش های خود را در این سامانه ثبت می کنند و از طریق این سامانه چالش ها را به استادان راهنما ارجاع می دهیم.

خبرنگاران: دستور کار و محصول (دانش بنیان یا اختراع) جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد چیست و در چه مرحله ای واقع شده است؟

حیدران: سه شرکت دانش بنیان درخواست داده ایم که هنوز در مرحله تأیید دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان است. یکی در زمینه سوخت رسان اینترنتی بوده و دیگری کلینیک مجازی است که هماهنگی های آن را انجام داده ایم و قرار شده مکانی را در منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دهند تا همکاران ما در آنجا مستقر شوند و بتوانند کارهای آن را پیش ببرند.

یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان این واحد دانشگاهی در زمینه تولید کاغذ لاینر فعال است که در مجموع همه در مرحله تأیید استانی قرار دارند. در طرح احداث گلخانه و تولید بذر هیبریدی هم ورود پیدا کرده ایم.

اکنون حدود 12 هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد مستقر هستند و به مرحله ای رسیده اند که می توانند تولید خود را به مرحله تجاری سازی برسانند. یک مرکز تحقیقات آجر نیز در مرحله ای است که به دانشگاه استان ارسال شده و منتظر تأیید هستیم. راه اندازی مرکز تحقیقات فضای مجازی را مدنظر داریم و یک سری مذاکراتی اجرا شده و منتظر مجوز هستیم تا بتوانیم آن را در قالب یک دانشکده فضای مجازی احداث کنیم.

خبرنگاران: در حوزه مجلات پژوهشی و تحقیقات علمی و طرح های درون و برون دانشگاهی چه فعالیتی داشته اید؟

حیدران: مجله پژوهشی واحد دولت آباد مجله معماری است که درخواست و همه مدارک مورد نیاز آن را به مراجع ذی ربط ارائه داده ایم و به دانشگاه استان ارسال شده که مجوز فعالیت آن را بدهند.

اکنون در حال کار روی حدود هشت طرح به عنوان طرح های درون دانشگاهی هستیم و در زمینه طرح های برون دانشگاهی هم حدود 6 مورد در حال بستن قرارداد و اجرای کارهای اولیه هستیم. حدود چهار طرح هم به انتها رسیده و موعد یک سری از طرح های برون دانشگاهی هم تمام و تحویل داده شده است.

طرح های برون دانشگاهی را با شهرداری شهرستان های ضیا، خمینی شهر، دولت آباد و شاهپورآباد منعقد کرده ایم. با شهرداری دولت آباد حدود 6 ماه قراردادی به مبلغ 134 میلیون و 500 هزار تومان منعقد کردیم که 60 میلیون تومان آن محقق شده است. قرارداد با شهرداری شاهپورآباد محقق شده و در حال انجام تعهدات خود در قبال قرارداد با شهرداری های خمینی شهر و ضیا هم هستیم.

پرورش قارچ از طریق سیستم عامل اندروید

اکنون قرارداد طرح برون دانشگاهی برای صرفه جویی در انرژی با هوشمندسازی کلاس های درس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد منعقد شده که برای این طرح از استادان گروه IT و کامپیوتر استفاده می کنیم.

با شرکت گل نور اصفهان هم وارد مذاکره شده ایم و برای سیستم مدیریت روشنایی معابر و بهینه سازی مصرف مبنی بر اینترنت اشیاء قراردادی منعقد کرده ایم که در جلسه فابام (چالش فناوری ملی) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد، این طرح به عنوان طرح برتر شناخته شد.

در مورد طرح های درون دانشگاهی نیز طرح جذب انرژی از پنل خورشیدی را فعلاً در حال کار داریم و سیستم پرورش قارچ از طریق سیستم عامل اندروید که به انتها رسیده است.

طریقه کار سیستم پرورش قارچ از طریق سیستم عامل اندروید به این صورت است که شخصی که می خواهد پرورش قارچ را توسط اندروید انجام دهد، بتواند دما، رطوبت و آیتم های دیگری را که برای پرورش مورد نیاز است، کنترل کند. یعنی نیازی نباشد که مرتب برود به محل سر بزند و دوباره برشود. این سیستم را بنده حدود یک سال و نیم پیش ساختم و اگر بتوانیم تأییدیه معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را بگیریم به مرحله تجاری سازی می رسانیم.

خبرنگاران: و کلام آخر...

حیدران: همانطور که استحضار دارید دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب شناخته شده و تا جایی که بتوانیم تلاش می کنیم برای پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی دانشگاه از ظرفیت های شهرستان دولت آباد استفاده کنیم. هیئت رئیسه و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد هم هماهنگی ها و همکاری های لازم را دارند و حتی در زمینه پژوهش خودشان بجد ورود پیدا می کنند.

همان طور که دکتر طهرانچی هم تأکید بسیار زیاد دارد، سعی کرده ایم در راه اندازی شرکت های دانش بنیان بجد ورود کنیم: اما همان طور که استحضار دارید فرایند اداری ممکن است مقداری کار را به تعویق بیندازد؛ ولی همه تلاش خود را می کنیم که در راستای تحقق اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3456

به "طرح پرورش قارچ با سیستم عامل اندروید در مرحله تجاری سازی، دانشکده فضای مجازی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پرورش قارچ با سیستم عامل اندروید در مرحله تجاری سازی، دانشکده فضای مجازی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید