شیائومی ردمی K60 با نمایشگر 2K و دوربین 50 مگاپیکسلی از راه می رسد

به گزارش مجله سایه، اینطور که به نظر می رسد، شیائومی قرار است گوشی ردمی K60 را با دوربین 50 مگاپیکسلی و نمایشگر 2K رونمایی و راهی بازار کند.

شیائومی ردمی K60 با نمایشگر 2K و دوربین 50 مگاپیکسلی از راه می رسد

اگرچه گوشی های سری ردمی K50 همچنان در حال رونمایی هستند و هنوز این فرایند به انتها نرسیده، اما شاهد انتشار خبرهایی از سری تازه یعنی ردمی K60 هستیم. البته این موارد دیگر برایمان عادی شده؛ حداقل وقتی در رابطه با شیائومی صحبت می کنیم که اینطور است. چون شرکت چینی دو زیرمجموعه دارد و هر کدام از آن ها هر سال گوشی های بسیار زیادی را فراوری و روانه بازار می نمایند. در نتیجه گاهی اوقات پیش می آید که یک نسل معرفی نشده، به سراغ نسل تازه می رویم.

Digital Chat Station که یکی از معروف ترین و موثق ترین افشاگران حوزه فناوری به شمار میرود، اخیرا اطلاعاتی را در رابطه با سری ردمی K60 منتشر کرد. متأسفانه این اطلاعات خیلی کامل و جامع نیستند اما توانستیم تا حدودی به لطف آن از یک سری از قابلیت های این سری مطلع شویم.

اینطور که به نظر می رسد، شیائومی میخواهد برای تأمین پردازنده مورد احتیاج این گوشی ها، از دو شرکت مدیاتک و کوالکام یاری بگیرد. دو شرکتی که در زمینه طراحی تراشه اندرویدی، برترین عملکرد را در حال حاضر دارند. این استراتژی چند وقتی است که به وسیله شرکت چینی در پیش گرفته شده و به نظر می رسد نتیجه خوبی هم داشته است. البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که اصلا تعیین نیست کدام مدل به کدام تراشه مجهز می گردد اما فقط می دانیم احتمال اینکه از دو مدل تراشه در گوشی های این سری استفاده گردد بسیار بالاست.

متأسفانه در لابه لای صحبت های Digital Chat Station، اشاره ای به مدل دقیق تراشه نشد. اما در تمام خبرها به این نکته اشاره شد که تراشه یادشده به وسیله TSMC و با فناوری ساخت N4 که همان 4 نانومتری است فراوری خواهند شد. همین حرف ما را فقط به دو گزینه می رساند؛ دایمنسیتی 9000 پلاس و اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 که تازهترین تراشه های مبتنی بر این لیتوگرافی هستند و اگر قرار به استفاده از تراشه ای 4 نانومتری به عنوان قلب تپنده در سری ردمی K60 باشد، این تراشه ها محتمل ترین گزینه محسوب می شوند.

خبر خوب این است که هر دوی این تراشه ها در امر پردازشی و گرافیکی واقعا عملکرد فوق العاده ای دارند و اگر شیائومی خنک نماینده خوبی را برای آن ها در نظر بگیرد، خیال کاربران را از بابت داغ شدن بیش از حد یا عملکرد ناپایدار حین انجام کارهای سنگین آسوده خواهد نمود.

علاوه بر این ها، گفته می گردد شیائومی می خواهد برای نمایشگر سری ردمی K60 از پنلی با وضوح 2K بهره بگیرد. این نمایشگر منعطف، در بالاترین بخش مرکزی خود هم یک حفره خواهد داشت که میزبان دوربین سلفی است. با این تفاسیر، به نظر می رسد سری ردمی K60 در واقع شباهت زیادی به ردمی K50 پرو خواهند داشت که در تصویر بالا می توانید آن را مشاهده کنید. بعلاوه در یکی از مدل ها هم از سنسور بهبود یافته IMX766 ساخت سونی استفاده خواهد شد که شرکت Nothing هم در گوشی Nothing 1 خود از آن استفاده کرد.

درست مثل تمام گوشی های دیگر ردمی در رده پرچم دار، Digital Chat Station معتقد است این گوشی ها هم از سنسور اثرانگشت درون صفحه و بعلاوه باتری هایی با پشتیبانی از شارژرهای فوق سریع بهره خواهند برد. به احتمال زیاد، شارژر بکار رفته در حداقل یکی از این گوشی ها، 125 واتی خواهد بود که قرار است با سری ردمی K60 به بازار برگردد.

گفته می گردد شیائومی می خواهد سری ردمی K60 را اوایل سال 2023 میلادی راهی بازار کند. یعنی حدودا یک سال بعد از اینکه سری ردمی K50 در دسترس قرار گرفتند. حال سوالی که برایمان باقی می ماند این است که چطور این گوشی ها باید از تراشه هایی استفاده نمایند که مربوط به نسل قبل است در حالی که تا آن موقع، کوالکام از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 هم رونمایی خواهد نمود؟

البته بخشی از این خبر را باید به عنوان شایعه در نظر گرفت، تا زمانی که اطلاعات بیشتر و دقیق تری پیرامون این گوشی ها منتشر گردد.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 12231

به "شیائومی ردمی K60 با نمایشگر 2K و دوربین 50 مگاپیکسلی از راه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی ردمی K60 با نمایشگر 2K و دوربین 50 مگاپیکسلی از راه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید