سرانه فرهنگی دانشگاه های وزارت علوم 14.5 برابرفنی و حرفه ای است

به گزارش مجله سایه، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه سرانه فرهنگی و رفاهی دانشجویان این دانشگاه، به نسبت سایر دانشگاه های تابعه وزارت علوم، بسیار اندک است، خواهان افزایش سرانه فرهنگی و دانشجویی در این دانشگاه شد.

سرانه فرهنگی دانشگاه های وزارت علوم 14.5 برابرفنی و حرفه ای است

به گزارش خبرنگاران، دکتر رضا مهدی که در مراسم اختتامیه نشست مدیریتی مجامع کانون های فرهنگی هنری دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور در شیراز سخن می گفت، اضافه کرد: اکنون سرانه فرهنگی هر دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای سالانه 10 هزار تومان معین شده حال آنکه این عدد برای دانشگاه های تابعه وزارت علوم 14.5 برابر است.

مهدی ادامه داد: متوسط سرانه خدمات رفاهی برای دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه ای؛ شامل تغذیه و خوابگاه، حدود 700 هزار تومان و در سایر مراکز دولتی حدود یک میلیون و 350 هزار تومان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: بیش از پنج سال از پیوستن دانشگاه فنی وحرفه ای به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می گذرد که انتظار داریم، افزایش سرانه دانشجویان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مهدی گفت: با توجه به کمبود اعتبار و سرانه دانشجویی در دانشگاه فنی و حرفه ای کوشش کردیم کمبود اعتبارات و بودجه بهانه ای برای کاهش کیفیت خدمات به دانشجویان نباشد و در این زمینه خدمات مناسب و در شأن به دانشجویان ارائه دهیم.

وی از راه اندازی شورای صنفی در دانشکده های فنی و حرفه ای اطلاع داد و گفت: در موضوع توسعه برنامه های کانون های فرهنگی حرکت های خوبی شروع شده و در این راستا نیازمند پشتیبانی دانشجویان در دانشکده ها و مراکز فنی وحرفه ای هستیم.

مهدی با بیان اینکه دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد توضیح داد: برنامه های فرهنگی می تواند تحرک مناسبی در بین دانشجویان ایجاد نموده و پشتیبان خوبی برای شکوفایی و رشد دانشکده ها در عرصه های مختلف باشد.

معاون دانشگاه فنی وحرفه ای کشور با اشاره به اینکه متأسفانه بعضی، امور فرهنگی را به عنوان کار اضافه و بی نتیجه محسوب می نمایند و این در حالی است که معتقدیم کارهای امور فرهنگی می تواند بهترین کارگاه و کلاس درس برای دانشجویان باشد و انتظار می رود بیش از گذشته به آن به ویژه انتشار نشریات دانشجویی در دانشگاه پرداخته گردد.

وی گفت: تاکید ما این است، کانون ها و نشریات در عرصه های رقابتی با قدرت پیش آیند و با سایر مراکز آموزش عالی در وزارت علوم رقابت نمایند.

به گزارش خبرنگاران، نخستین نشست مدیریتی مجامع کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه فنی وحرفه ای کشور از 14 بهمن در شیراز شروع به کار کرد و تا 17 بهمن به میزبانی دانشکده شهید باهنر شیراز ادامه داشت.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان فارس نیز در مراسم اختتامیه این نشست با بیان اینکه اهمیت فعالیت و برگزاری رویدادهای فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: در این زمینه دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس نیز کوشش دارد قدم های مهم و مؤثری در آموزش و تربیت نیروهای فرهنگی دانشجو بردارد.

دکتر جامعی گفت: دانشگاه فنی وحرفه ای استان فارس از قابلیت های بالایی در عرصه های مختلف فرهنگی و علمی برخوردار است و در این راستا نیز آماده میزبانی از رویدادهای مختلف ملی و منطقه ای هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 172

به "سرانه فرهنگی دانشگاه های وزارت علوم 14.5 برابرفنی و حرفه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه فرهنگی دانشگاه های وزارت علوم 14.5 برابرفنی و حرفه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید