زمان نگهداری معتادین در مراکز تمدید شد ، مسئولیت جمع آوری معتادان با کدام نهاد است؟

به گزارش مجله سایه، استاندار تهران با اشاره به قرنطینه معتادین متجاهر، نحوه ساماندهی این معتادین را در شرایط کرونا تشریح کرد.

زمان نگهداری معتادین در مراکز تمدید شد ، مسئولیت جمع آوری معتادان با کدام نهاد است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم جمع آوری معتادین متجاهر گفت: با توجه به اینکه مهلت نگهداری معتادین متجاهر بر اساس مصوبات قبلی بین 3 تا 6 ماه بوده و امکان تمدید نگهداری آنها نبود، بعضی از مراکز نگهداری نسبت به رهاسازی معتادین متجاهر اقدام کردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در اسفندماه نیز به سبب شیوع بیماری کرونا، جمع آوری و پذیرش معتادین متجاهر متوقف شد که این امر سبب شد با خیل زیادی از معتادین متجاهر در سطح شهر تهران و شهرستان ها روبرو شویم.

استاندار تهران افزود: به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که مهلت نگهداری معتادین در مراکز نگهداری تمدید شود که با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا 3 تا 6 ماه دیگر این مهلت قابل تمدید شد، از سوی دیگر کمیته درمان مقابله با کرونا را متقاعد کردیم نسبت به جمع آوری و نگهداری معتادین رها شده اقدام کنند.

محسنی بندپی با اشاره به برگزاری چندین جلسه پیرامون این موضوع گفت: امروز تقسیم کاری صورت گرفت که بر اساس آن جمع آوری معتادین متجاهر به عهده نیروی انتظامی قرار گرفت، ضمن اینکه انتقال معتادین به مراکز نگهداری با همکاری شهرداری انجام شود.

وی شرح داد: مقرر شد مرکزی جهت قرنطینه معتادین به منظور دریافت تست در نظر گرفته شود که اگر تست این افراد مثبت بود به جای دیگر منتقل می شود و کسانی که تستشان منفی باشد 14 روز در مرکز فشافویه قرنطینه شوند که سازمان امور زندان ها مسئولیت قرنطینه را به عهده دارد و در این مرکز قرنطینه دو اقدام صورت می گیرد، اول انجام تست اعتیاد که به عهده بهزیستی است و همچنین تست کووید 19 که به کنندگی از دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران این مسئولیت را عهده دار شده است.

بندپی تاکید کرد: از آنجا که تصمیم قبلی مبنی بر جمع آوری روزانه 50 معتاد متجاهر بود تصمیم بر آن شد که این تعداد به روزانه 100 نفر افزایش پیدا کند تا در مدت کمتری نسبت به جمع آوری افراد آسیب پذیر اقدام و چرخه انتقال بیماری کرونا توسط این افراد قطع شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3827

به "زمان نگهداری معتادین در مراکز تمدید شد ، مسئولیت جمع آوری معتادان با کدام نهاد است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان نگهداری معتادین در مراکز تمدید شد ، مسئولیت جمع آوری معتادان با کدام نهاد است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید