رکوردزنی بیماران بدحال کرونا در تابستان

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران : مجموع مبتلایان کرونا در هفته اخیر از مرز 100 هزار نفر عبور نموده و مقدار مرگ و میر این بیماری در مقطع هفتگی را هم از سطح هزار نفر فراتر برده است. موازی با این اتفاق تعداد بیماران بدحال هم بیشترین رشد خود در 10 ماه گذشته را به ثبت رسانده است

رکوردزنی بیماران بدحال کرونا در تابستان

به گزارش خبرنگاران، روزهای داغ تابستان خبر از موج دیگری از شیوع بیماری کرونا درکشور را دارند، آنچنان که فرایند آمارهای ابتلا و مرگ ومیر کرونا در کشور جهتی صعودی قرار گرفته و اکنون به رکوردهای یک ماهه خود دست پیدا نموده است.

در میان متغیرهای نگران کننده بیماری کرونایی در کشور نسبت ابتلا به تست شمای دقیق تری را از شرایط شیوع کرونایی در کشور نشان میدهد. طبق آنالیز آماری این شاخص اکنون به قله خود از 3 ماه پیش تا کنون رسیده و شرایط کرونایی را در کشور وخیم تر گزارش می نماید.

رکورد ابتلا به کرونا در تابستان

در 18 تیر سال 1400 تقریبا 16 هزار و 600 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند. مجموع آمارهای ابتلا از روز شنبه تا کنون نشان میدهد در دومین هفته تابستانی امسال پس از دو ماه دوباره از مرز 100 هزار نفر فراتر رفته و به 111 هزار و 430 نفر رسیده است.

مقایسه مجموع مبتلایان با هفته قبل نشان می دهد این شاخص دستخوش رشدی 36 درصدی شده و همچنان در جهت افزایش قرار گرفته است.

به همین دلیل متغیری که می تواند به نوعی تصویری متفاوت و دقیقتر از اندازه شیوع کرونا را ترسیم کند نسبت ابتلا به تست کرونا در هر مقطع است.

رکورد زنی شیوع کرونا در هفته دوم تابستان

آمارها نشان میدهند فرایند تستهای هفتگی تا خاتمه بهار در فرایندی صعودی قرار داشته اما اکنون دو هفته است که این شاخص در سراشیبی افتاده است. در همین رابطه طبق داده های کرونایی مجموع تستهای اخذ شده از مراجعین به آزمایشگاه ها در هفته اخیر معادل با 552 هزار و 420 مورد بوده که نسبت به هفته قبل خود 25.3 درصد کاهش پیدا نموده است.

تقسیم مجموع مبتلایان به کل تستهای اخذ شده مبین نرخ پاسخ مثبت تستها بوده که در این هفته برابر با 20.2 درصد به ثبت رسیده است. مقایسه این متغیر با هفته های گذشته تقویم کرونایی کشور نشان میدهد اکنون شدت شیوع یا همان نرخ مثبت بودن تستها در بیشینه خود از هفته آخر فروردین 1400 تا به امروز قرار گرفته است که البته این اتفاق می تواند در نتیجه کاهش مراجعین جهت اخد تست کرونا در کشور در مقایسه با هفته های قبل باشد.

اما به هر شکل آمارهای ثبت شده از این شاخص نشان از فرایند صعودی این متغیر در هفته های اخیر داشته است.

در کنار ابتلا، تعداد بستری های کرونایی کشور هم در این روزها فرایندی افزایشی داشته و رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است.

شرایط بستری بیماران کرونایی در کشور

در روزهای تابستانی امسال، با افزایش مبتلایان به کرونا فرایند بستری های این بیماری هم صعودی شده است. به طوری که در 5 روز اخیر تعداد بستری های روزانه، بالاتر از هزار و 700 نفر بود.

بخش دیگری از آمارهای بستری بیماران کرونایی به بخش بیماران بدحال اختصاص دارد. این قسمت از آمارهای روزانه در 18 روز سپری شده از تابستان 1400 نشان میدهد رشد تعداد بیماران بستری تحت مراقبت های ویژه اکنون به بیشینه خود در این مقطع رسیده است.

درهمین خصوص طبق آمار وزارت بهداشت و درمان در 18 تیرماه 3 هزار و 506 نفر دربخش مراقبت های ویژه بستری بودند که نسبت به روز قبل خود 2.5 درصد افزایش پیدا نموده است. شدت افزایش بیماران بدحال کرونایی نشان از ثبت رکوردی بی سابقه در رشد این متغیر از 10 ماه پیش تا به امروز داشته است.

درادامه موج قرمز کرونا در کشور مشاهده میشود رشد ابتلا علاوه بر رشد شدت بستری بیماران بر افزایش اندازه مرگ ومیر هم اثر گذار بوده است.

رشد هفتگی فوتی های کرونا در تابستان

مجموع جانباختاگان بیماری کرونا در هفته دوم تابستانی کشور پس از یک ماه دوباره از مرز هزار نفر فراتر رفته و به سطح هزار و 27 نفر در این مقطع رسید.

مقایسه این رقم با هفته قبل خود نشان از رشدی 10.6 درصدی داشته و دومین هفته پیاپی رشد مرگ و میر در کشور را رقم زده است.

با اینکه فرایند مرگ و میر هنوز به سطح رکوردهای آماری ابتلا و بستری نرسیده اما فرایند رو به رشد این متغیر خطر ثبت رکوردهای نگران کننده درآینده را در بردارد.

در نهایت جمع بندی آمارهای کرونایی کشور در هفته دوم تابستان 1400 نشان میدهد در کنار رشد ابتلای کشور شدت ابتلا و اندازه مرگ و میر کرونایی در کشور هم روبه افزایش بوده است. کاهش تستهای کرونایی در کشور منجر به افزایش شیوع این بیماری شده است. در بخش بستریها هم تعداد بیماران بدحال به رشد بیشینه خود در 10 ماه گذشته رسیده که خطرناک بودن شرایط کرونایی در این روزها را بیشتر از قبل نموده است.

رشد مرگ و میر و عبور آن از مرز هزار نفر در هر هفته نشان از فرایند افزایشی آمار سیاه کرونایی داشته است. طبق آنالیز های آماری این فرایند ممکن است در هفته های بعد هم ادامه داشته باشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8474

به "رکوردزنی بیماران بدحال کرونا در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردزنی بیماران بدحال کرونا در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید