رونمایی از 133 دستاورد جدید هسته ای در روز ملی فناوری هسته ای

به گزارش مجله سایه، سازمان انرژی اتمی بیان کرد که همزمان با سالروز ملی فناوری هسته ای 133 دستاورد جدید هسته ای رونمایی، افتتاح و راه اندازی می گردد.

رونمایی از 133 دستاورد جدید هسته ای در روز ملی فناوری هسته ای

به گزارش خبرنگاران، اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی امروز (سه شنبه) خاطرنشان کرد که همزمان با پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای، 133 دستاورد جدید هسته ای رونمایی، افتتاح و راه اندازی می گردد.

در اطلاعیه سازمان انرژی اتمی آمده است: با کوشش شبانه روزی کارکنان و متخصصان صنعت هسته ای کشور، صرفاً طی یک سال گذشته 133 دستاورد جدید ممیزی شده در حوزه های مختلف صنعت هسته ای از جمله کوانتوم، غنی سازی، آب سنگین و ترکیبات دوتره، رادیو دارو، لیزر و ... با موفقیت حاصل شده که این دستاوردها در قالب نمایشگاه و 11 مورد آن به صورت ویدئو کنفرانس و 8 مورد از آنها توسط رئیس جمهور در 21 فروردین به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای رونمایی، افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

پیش از این بهروز کمالوندی در گفت وگویی با خبرگزاری ایسنا اعلام نموده بود که نمایشگاهی در حاشیه این مراسم بر پا خواهد شد که به ارائه و معرفی پیشرفت های هسته ای کشور طی یک سال گذشته به ویژه در حوزه های غنی سازی، قطعات و تجهیزات مرتبط با راکتور آب سنگین اراک و رادیوداروهای تشخیصی و درمانی می پردازد.

کمالوندی گفت که دستاوردها و پیشرفت های هسته ای ایران نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این 133 مورد از بین 255 مورد ممیزی و برای ارائه در نمایشگاه آماده شده که از این تعداد 40 موردش به تجهیزات و قطعات مربوط به حوزه غنی سازی و انواع ماشین های سانتریفیوژ مربوط است. یکی از پیشرفت های اجرا شده در حوزه غنی سازی، آغاز تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-9 است که دارای 50 سو است.

لازم به ذکر است 20 فروردین سال جاری پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای است.

20 فروردین 1399 چهاردهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته ای بود و علی اکبر صالحی از 122 دستاورد جدید این سازمان در طول سال 1398 اطلاع داد و گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا، جشن این روز در فرصتی مناسب برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7662

به "رونمایی از 133 دستاورد جدید هسته ای در روز ملی فناوری هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 133 دستاورد جدید هسته ای در روز ملی فناوری هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید