روشهایی برای باز کردن منافذ پوست

به گزارش مجله سایه، پوست شما هر روز با عرق، آلودگی هوا و لوازم آرایشی که منافذ پوستتان را می بندند، در حال جنگیدن است و باید اعتراف کنیم که بهترین راه برای حفظ سلامت پوست این است که منافذ آن را همیشه تمیز نگه دارید. شاید اینکه خودتان را به بی خیالی بزنید آسان ترین راه باشد اما هدف ما این است که شما را با روش های درست باز کردن منافذ بیشتر آشنا کنیم. اما ابتدا اجازه دهید نظر متخصصان پوست را در این رابطه بدانیم.

روشهایی برای باز کردن منافذ پوست

دکتر کارن هامرمن (Karen Hammerman) نشان داده است که یکی از بهترین راه ها برای باز کردن منافذ پوست و جلوگیری از ظهور جوش های سر سیاه استفاده از مشتقات ویتامین A (رتینوئیدها) است. دکتر جسیکا ویزر(Jessica Weiser) عضو گروه پوست نیویورک هم با این نظر موافق است و می گوید: رتینول بهترین راه برای باز کردن منافذ پوست و درمان جوش های سر سیاه است. علاوه بر اینکه رتینوئیدها موثرترین راه هستند همچنین استفاده از آن ها می تواند در رفع گرفتگی های پوستی نیز مفید باشد. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا با روش های آسان و خانگی و یا محصولات فروشی برای باز کردن منافذ پوست بیشتر آشنا شوید.

درمان خانگی: درمان با لیمو

برای اینکه منافذ بازی داشته باشید باید هفته ای 2 بار سراغ سبد میوه تان بروید. اسید سیتریک موجود در لیمو پوست را لایه برداری کرده و روغن و آلودگی را از روی پوست تمیز می کند. لیمو را از وسط برش داده و روی مناطق آلوده پوست بکشید. اجازه دهید 5 دقیقه روی پوست باقی بماند سپس پوست را با آب گرم بشویید.

درمان خانگی: عصاره جعفری

آیا می دانستید موادی که برای تزیین غذاها به کار می روند بهترین راه برای باز کردن منافذ پوست هستند؟ جعفری به عنوان یک منقبض کننده طبیعی می تواند سموم و دیگر آلودگی های موجود در منافذ را به خودش جذب کند. جعفری تازه را گرفته و در آب جوش بریزید. اجازه دهید تا آب خنک شود و عصاره سبزی گرفته شود. سپس یک لیف را برداشته، در آب فرو ببرید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. این کار را یک روز در میان انجام دهید.

درمان خانگی: اسکراب جوش شیرین

اسکراب خانگی جوش شیرین یکی از بهترین پاکسازی کننده های منافذ پوست بوده و پوست شما را به آرامی لایه برداری می کند. 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید تا یک مخلوط خمیری به دست آید. سپس خمیر را روی پوست گذاشته و با حرکات دایره ای شکل، صورتتان را ماساژ دهید. سپس به مدت 5 دقیقه صبر کنید و بعد صورتتان را بشویید. این کار را 1 بار در هفته انجام دهید تا سلول ها مرده را از روی پوست جدا کرده و پوستتان را متعادل کنید.

محصولات فروشی

الف - چسب لایه بردار بینی

چسب هایی که از زمان های گذشته برای پاکسازی پوست وجود داشته اند یکی از بهترین راه ها برای باز کردن منافذ پوست هستند. این چسب ها مانند آهنربا عمل کرده و آلودگی و کثیفی را از داخل منافذ بیرون می کشند.

ب- لایه بردار قوی

قدرت استفاده از لایه بردار را نمی توان دست کم گرفت. لایه برداری یکی از آسان ترین و موثرترین راه ها برای باز کردن منافذ است. اگر احساس می کنید لایه بردارهای دستی فایده چندانی ندارند می توانید از دستگاه های پاکسازی پوست و لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید. استفاده از دستگاه ها کمک می کند که لایه بردارها راحت تر به پوستتان نفوذ پیدا کنند.

ج - ماسک زغال سنگ

استفاده از زغال سنگ فعال یکی از بهترین راه های مراقبت از پوست است. این ماده، سموم را به خودش جذب کرده و می تواند 200 برابر بیشتر از وزن خودش ناخالصی را جذب کند. این ماسک، روغن، چربی و دیگر مواد زائد موجود داخل منافذ را مانند آهنربا جذب می کند.

راه حل حرفه ای: استخراج منافذ

در گذشته توصیه می کردند که انجام این کار درست نیست اما بهترین روش برای انجامش این است که به یک متخصص پوست مراجعه کنید. اگر متوجه شدید که منافذ پوستتان به هیچ وجه باز نمی شوند زمانش رسیده که به یک متخصص پوست برای انجام این کار مراجعه کنید. آن ها می دانند که کدام منافذ نیاز به تخلیه داشته و به کدامیک از منافذ نباید دست زد. همچنین آن ها می دانند که چگونه باید این کار را به درستی انجام دهند تا صورتتان زخمی نشود.

دیگر محصولات پیشنهادی برای پاکسازی و باز کردن منافذ پوست

  • دستگاه پاکسازی صورت کلاریسونیک (Clarisonic)
  • فوم شست و شوی صورت Peter Thomas Roth
  • اسفنج طبیعی کنجاک (Konjac)
  • پاکسازی آکنه Dermadoctor
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 223

به "روشهایی برای باز کردن منافذ پوست" امتیاز دهید

44 کاربر به "روشهایی برای باز کردن منافذ پوست" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشهایی برای باز کردن منافذ پوست"

1 دیدگاه

نسترن 15 مهر 1399

سلام حال دلتون خوب ممنوننننننننننننن بخاطر مقاله خوبتون خستهههه نباشید

پاسخ به نسترن
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید