روایت قربانیان خاموش کودتای 28 مرداد در شهریور منتشر شد

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران ؛ این کتاب داستان جوانی است که درست صبح کودتای بیست و هشت مرداد پا به دنیا می گذارد. دوران خوش کودکی اش هنوز به نوجوانی نرسیده که خیانت پدر مرحومش خیلی زود دست به گریبان او می گردد. خداداد و مادرش جورکش این ننگ می شوند و آواره خانه های استیجاری جنوب شهر...

روایت قربانیان خاموش کودتای 28 مرداد در شهریور منتشر شد

هنوز دهه دوم زندگی خداداد به آخر نرسیده است که نشان الوات جنوب شهری تهران عقبه اسمش مهر می گردد.

رجّ رجاء نمونه زندگی آدم هایی است که پیشتر از انقلاب طعمه دست نشانده های حکومتی می شوند. اما خیلی زود در ورق خوردن روزهای تلخ تاریخ پهلوی، زیر چکمه های مخملی دنیاپرستان له می شوند.

فضای داستان مربوط به دهه پنجاه است. ترسیم فضای زندگی الوات جنوب شهری تهران، ادبیات دهه ای است که چندان آشنای دهه سومی ها و بعدی هایش نیست؛ اما روانی بیان اصطلاحات و تعابیر، کمی که که پیش می رود از مشقت اش می کاهد.

در برشی از کتاب می خوانیم:

خون قرمز را پای ریز خون سیاه کردن، حلال است...

آنها می گویند؛ اولا... سرخ و سفیدش توفیری نمی کند...

حالا یک کودتا و کودتاچی هم زمانه بزاید این وسط...؛ اما خون سیاه جریان سیّال رگ های ابر قدرتی است که هرگز نباید بایستد.. الباقی اضافات است و بس...

رج رجا؛ داستان قربانیان خاموش کودتای 28 مرداد دهه پنجاه می باشد که به قلم لیلا قربانی در قطع رقعی و 226 صفحه به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب می توانند به وسیله سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (nashreshahidkazemi.ir) و یا به وسیله ارسال نام کتاب به سامانه پیغام کوتاه 3000141441 کتاب را با تهیه نمایید.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5178

به "روایت قربانیان خاموش کودتای 28 مرداد در شهریور منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت قربانیان خاموش کودتای 28 مرداد در شهریور منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید