رهبر اپوزیسیون ترکیه: با یاری ایران و عراق صلح و ثبات را به منطقه باز می گردانیم

به گزارش مجله سایه، رهبر حزب مخالف دولت حاکم بر ترکیه با انتقاد از سیاست خارجی کنونی آنکارا گفت که با ایجاد سازمان صلح و همکاری در خاورمیانه ما مسائل خود را هم حل خواهیم کرد.

رهبر اپوزیسیون ترکیه: با یاری ایران و عراق صلح و ثبات را به منطقه باز می گردانیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رهبر اصلیترین حزب معارض دولت ترکیه گفت که در صورت رسیدن به قدرت با ایجاد یک سازمان منطقه ای با مشارکت ترکیه، ایران، عراق و سوریه صلح و ثبات را به خاورمیانه باز می گرداند و به درگیری مسلحانه چندین ساله در منطقه پایان می دهد.

به نوشته روزنامه حریت، کمال قلیچ دار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) روز یکشنبه در نشستی در آنکارا گفت: سازمان صلح و همکاری خاورمیانه را تأسیس خواهیم کرد. ترکیه، ایران، عراق و سوریه ذیل این سازمان کنار هم قرار می گیرند. نمی خواهیم جنگ های نیابتی در منطقه انجام گردد. ما مسائل خود را با هم حل خواهیم کرد.

رهبر حزب خلق ترکیه با انتقاد از حزب حاکم گفت: نمی خواهیم ابزار قدرت های بزرگ شویم. ما صلح را به وسیله سیاست های منطقی ایجاد خواهیم کرد.

قلیچ دار اغلو با انتقاد از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که یکی از دلایل سیاست خارجی آشفته آنکارا در قبال خاورمیانه این است که اردوغان نمی تواند هنگام صحبت کردن درباره موضوعات کنونی، زبان خود را حفظ کند.

وی گفت: سیاست خارجی که اکنون انجام می گردد محصول گروهی از مردان در ریاست جمهوری ترکیه است. آن ها کاملا وزارت امور خارجه را کنار زده اند. هیچ کس جرأت نمی کند به اردوغان سیاست های اشتباه او را یادآوری کند.

قلیچ دار اوغلو در پایان گفت که سیاست خارجی یکی از اولویت هایش خواهد بود و با همسایگان صلح برقرار خواهد نمود.

قلیچدار اوغلو پیشتر نیز در سخنانی گفته بود که اردوغان از تروریسم در سوریه حمایت نموده و در کشتار هزاران سوری نقش داشته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2699

به "رهبر اپوزیسیون ترکیه: با یاری ایران و عراق صلح و ثبات را به منطقه باز می گردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر اپوزیسیون ترکیه: با یاری ایران و عراق صلح و ثبات را به منطقه باز می گردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید