رصد شرایط آموزش در 6000 مدرسه عشایر، بازمانده از تحصیل در عشایر نداریم
به گزارش مجله سایه، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازمانده از تحصیل در عشایر نداریم گفت: به ویژه طی دو سال گذشته با توجه به اینکه آموزش ها حضوری بود و کلاس ها تعطیل نشد باعث شد بازمانده به آن معنا نداشته باشیم.

محمدرضا سیفی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به فرایند آموزش دانش آموزان عشایر طی سال تحصیلی گذشته اظهار کرد: معلمان عشایری در دو سال گذشته آبروی آموزش و پرورش را خریدند از این جهت که توانستند در منطقه ها صعب العبور و دور دست به صورت خودجوش در منطقه ها حاضر شدند و اجازه ندادند چراغ تعلیم و تربیت در ایام همه گیری کرونا خاموش گردد.
وی اضافه نمود: خوشبختانه یادگیری در دانش آموزان عشایری تحول پیدا نموده است و بر اساس پژوهش میدانی در اطلس آموزشی که تهیه کردیم معین شد که یادگیری در دانش آموزان عشایری به علت برگزاری حضوری کلاس های درسشان تعمیق یافته و کاملا نهادینه شده است و مسئله ای از بابت کیفیت آموزش و یادگیری وجود ندارد.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به همین علت بازمانده از تحصیل در عشایر نداریم گفت: تعدادی که در این گروه قرار می گیرند نسبت به جامعه آماری که داریم، اندک هستند. به ویژه طی دو سال گذشته با توجه به اینکه آموزش ها حضوری بود و کلاس ها تعطیل نشد باعث شد بازمانده به آن معنا نداشته باشیم و همان فرایندی که طی سال های گذشته وجود داشت تداوم یابد.
سیفی ادامه داد: کار دیگری که سال جاری وجود داشت این بود که طی چندین ماه با یاری مسئولین آموزش و پرورش استان ها، 6000 مدرسه عشایری به طور دقیق رصد و معین شد چه تعداد از دانش آموزان که در این مدارس و به امکانات و ابزار هوشمند برای ادامه تحصیل مجهز هستند، چه تعداد اینترنت ندارند و چه تعداد حتی مقدمات اولیه مانند برق هم ندارند.
وی اضافه نمود: بر حسب رصد اجرا شده، آموزش ها برنامه ریزی شدند و سال تحصیلی جاری بدون مشکل خاصی به اتمام رسید.
منبع: خبرگزاری ایسنا