رشد صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، انور کمری با اعلام این خبر اضافه نمود: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات کشورمان به اندونزی در 6 ماهه نخست سال جاری 328 میلیون دلار برآورد شده که نسبت به رقم230 میلیون دلار مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی 42 درصد و از نظر وزنی 20 درصد رشد نشان می دهد.

رشد صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

وی اضافه کرد: برابر این آمارها سوخت ها و روغن های معدنی با 160 میلیون دلار و آهن و فولاد با 153 میلیون دلار مهمترین اقلام صادراتی کشورمان به اندونزی بوده اند. همچنین محصولات شیمیایی، محصولات پلاستیکی، فرش و محصولات نسجی، صنایع غذایی دیگر کالاهای صادراتی ایران به اندونزی می باشند. در مقابل واردات از اندونزی در شش ماهه نخست امسال 80 میلیون دلار بوده که این آمار حاکی از مثبت بودن تراز تجاری کشورمان به میزان 248 میلیون دلار می باشد.

لازم به ذکر است، کشور بزرگ اندونزی با 260 میلیون نفر جمعیت می تواند مقصد خوبی برای کالاها و خدمات شرکت های ایرانی باشد و در صورت حضور پررنگ شرکتهای ایرانی در این بازرار می توان شاهد گسترش چشم گیر صادرات غیر نفتی به این کشور هم در بخش کالایی و هم در بخش خدمات و خدمات فنی و مهندسی بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 664

به "رشد صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید