ردپای 23 هزار ساله تاریخ آمریکا را بازنویسی کرد!

به گزارش مجله سایه، پژوهش ها بر روی ردپایی در یکی از منطقه ها باستانی آمریکا نشان می دهد که انسان 10 هزار سال قبل تر از آنچه تصور می شد، در آمریکا زندگی نموده است. قدمت این ردپاها بیش از 23 هزار سال است و ردیابی آن ها دید جدیدی از زندگی اجداد ما و نحوه تعامل آن ها با یکدیگر و طبیعت وحشی اطرافشان را ارائه می دهد.

ردپای 23 هزار ساله تاریخ آمریکا را بازنویسی کرد!

تینا مزدکی- پارک ملی وایت سندز که یکی از غنی ترین محوطه های باستانی آمریکای شمالی به شمار می رود، قدیمی ترین ردپایی که تا کنون در این قاره پیدا شده را در خود جای داده است. اکنون، پژوهش هایی که به تازگی صورت گرفته، قدمت این ردپاها را چیزی حدود 23هزار سال نشان می دهد. برای درک بهتر اهمیت این کشف باید بدانید که 23هزار سال قدمت، یعنی چیزی حدود 10 هزار سال قبل از این که تصور گردد انسان در آمریکای شمالی قدم گذاشته است.

به گفته محققان، این سایت در نیومکزیکو کتاب های تاریخی را بازنویسی نموده است، زیرا آن ها نمونه های شگفت انگیزی از فعالیت های انسانی، نحوه تعامل انسان ها با یکدیگر، منظره ها و زندگی حیوانات آنجا را کشف نموده اند. این ردپاها دریچه ای ارزشمند به زندگی اجداد و اینکه چقدر شبیه انسان های امروزی بودند را ارائه می نماید.

پیش از این تصور می شد که قدمت این ردپاها حدود 13000 سال باشد. پژوهشی که در سال 2021 به وسیله محققان سازمان زمین شناسی ایالات متحده انجام شد، با استفاده از روش های رادیوکربن، قدمت ردپاها را چیزی حدود 23000 سال پیش معین کرد. با این حال محققان برای تایید این یافته پژوهش دیگری در اواخر سال 2023 انجام دادند که سن نو کالیبره شده ردپاها را با قدمت گذاری گرده های کاج فسیل شده تأیید کرد.

با گرده و بذر علف معمولی که هم در ردپاها و هم در همان لایه گل سخت شده ای که ردپاها در آن یافت شد، این تیم توانست تاریخ نو 23000 ساله را تأیید کند و نشان دهد که انسان ها در این قاره در تا آخرینعصر یخبندان حضور داشتند. این تیم بعلاوه از لومینسانس تحریک شده نوری برای آنالیز تابش پس زمینه در کوارتز استفاده کرد. هر چه انرژی در کوارتز بیشتر باشد، یافته قدیمی تر است. این کار نیز به تأیید سن ردپا یاری کرد.

متیو بنت، استاد دانشگاه بورنموث و یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه ای گفت که تیم از این که پس از آنالیز بیشتر مطالعه اولیه، توانستند نتایج نوی ارائه دهند که بر صحت مطالعه اولیه ما تاکید می نماید، مسرور است چرا که این یافته ، اطلاعات شگفت انگیزی از حرکات و سبک زندگی اجداد ما ارائه می دهد.

بعضی ردپاها در وایت سندز، بچه هایی را نشان می دهد که بازی می نمایند، شکارچیانی که جانوران بزرگ را تعقیب می نمایند و یا زن جوانی که احتمالا از شکاریچی فرار و کودکش را حمل می نماید و در گل می لغزد. همانطور که محقان شرح می دهند، اطراف این انسان ها، درنده های گرسنه ای از جمله گرگ های وحشتناک و گربه های وحشی وجود داشتند. آن ها می توانند ببینند که زن جوان در کدام نقطه لیز خورده و یا اینکه کودک بعد از اینکه احتمالا به علت خستگی احتیاج به استراحت داشت دقیقا در کدام نقطه دوباره پا به زمین گذاشته است.

در واقع ردپاهای این مکان که تعاملات فراوانی را نشان می دهد؛ گاهی اوقات بدون هیچ گونه فناوری قابل مشاهده هستند، اما محققان بعضی اوقات برای یافتن آن ها به رادار نفوذی هم احتیاج دارند. بنت می گوید در حالی که ردپاهای یافت شده در این منطقه نماهای کوچکی از زندگی در 23000 سال پیش ارائه می دهد، تیم محققان امیدوار است که ردپای بیشتری پیدا کند تا داستان بزرگتری از زندگی در آمریکای شمالی را روایت کند. بنابراین میراث ماندگار منطقه وایت سندز این است که راه را برای آرشیو نوی از شواهد زندگی اجداد ما نشان می دهد.

منبع: popularmechanics

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1403 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 16744

به "ردپای 23 هزار ساله تاریخ آمریکا را بازنویسی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردپای 23 هزار ساله تاریخ آمریکا را بازنویسی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید