راهکارهای پیاده سازی کشاورزی هوشمند با فناوری فضایی آنالیز می گردد

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با اعلام این خبر، در اینستاگرام نوشت: بیش از 15 میلیون هکتار اراضی کشاورزی و باغ در کشور، تشنه ورود فناوری های نوین برای افزایش بهره وری هستند.

راهکارهای پیاده سازی کشاورزی هوشمند با فناوری فضایی آنالیز می گردد

وی اضافه نمود: در سال یکسال گذشته استارت آپ های حوزه فناوری فضایی به ارائه خدمات در حوزه کشاورزی پرداخته اند که در مدیریت صحیح منابع و افزایش بهره وری این حوزه تاثیر بسیار مثبتی داشته اند.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه استارت آپ های این حوزه در حال رشد هستند و توسعه بازار آنها یکی از اولویت های سازمان فضایی محسوب می گردد، گفت: در این راستا، سلسله نشست هایی را در حوزه های مختلف تدوین نموده ایم تا با حضور فعالان و دست اندرکاران آنها، بستر لازم برای ارائه خدمات نوین و خلاقانه حوزه فضایی را مهیا کنیم.

براری با بیان اینکه رشد و توسعه صنعت فضایی هدفی است که همه با هم برای تحقق آن کوشش خواهیم کرد، ادامه داد: در این راستا اولین نشست با عنوان رویداد راهکارهای پیاده سازی کشاورزی هوشمند در روز یکشنبه 10 آذرماه در تهران برگزار خواهد شد.

ارائه توانمندی های شرکتهای حوزه اینترنت اشیاء، شرکتهای فضاپایه، شرکتهای کشاورزی دقیق و شرکتهای پهپادی در کشاورزی هوشمند از جمله محورهای این نشست است که در مرکز مطالعات بهره وری سازمان مدیریت صنعتی برگزار می گردد.

آنالیز پیشرفت تفاهم نامه میان وزارت ارتباطات و وزارت جهاد کشاورزی در مورد کشاورزی دقیق نیز از دیگر برنامه های این رویداد است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1865

به "راهکارهای پیاده سازی کشاورزی هوشمند با فناوری فضایی آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای پیاده سازی کشاورزی هوشمند با فناوری فضایی آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید