خودکشی رئیس نمایندگی کوکا کولا و فشار عشق آباد بر سرمایه گذاران خارجی

به گزارش مجله سایه، خودکشی رئیس نمایندگی شرکت کوکا کولا در ترکمنستان از فشار دولت این کشور بر سرمایه گذاران خارجی خبر می دهد.

خودکشی رئیس نمایندگی کوکا کولا و فشار عشق آباد بر سرمایه گذاران خارجی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک به نقل از کانیوز، اظهارات دولت ترکمنستان درباره برگزاری مناقصه های شفاف همچنان زیر سؤال واقع شده است.

قربان قلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان دستور توجه بیشتر به بخش خصوصی را داده که بر اساس آن پروژه های بسیاری به شرکت های علاقه مند واگذار می گردد اما شرکت هایی که از روابط در دولت برخوردار نیستند فرصتی برای پیروزی ندارند.

خودکشی گکتوگا گیازیتاک رئیس نمایندگی شرکت کوکاکوکا در ترکمنستان از فشارهای روانی بر سرمایه گذاران خارجی در عشق آباد خبر می دهد.

دولت رسماً این حادثه را خودکشی نمی داند در حالی که رسانه های محلی از وقوع خودکشی به دلیل مسائل مالی شرکت خبر دادند.

بر اساس این گزارشات گیازیتاک از طبقه بالای یکی از هتل های عشق آباد خود را به پایین پرت نموده و به دلیل این حادثه بعضی مقامات بلندپایه برکنار خواهند شد.

با وجود برنامه های دولتی در بخش آزادی تجاری در ترکمنستان کل سیستم تحت نظارت دولت واقع شده است و امکاناتی برای خرید و فروش آزاد فراهم نشده است.

در تاریخ 22 فوریه امسال بردی محمداف حکم معین قیمت کالاها و خدمات مختلف توسط دولت این کشور را امضا کرد اما فهرست کالا و خدمات مورد نظر هنوز اعلام نشده و با توجه به بحران مالی حاکم در ترکمنستان احتمالا دولت لیست بزرگی را ارائه خواهد نمود.

همچنین عشق آباد علاقه مند به پرداخت هزینه های شرکت بلاروسی موسوم به بلشیمپروم برای ساخت کارخانه فراوری کود نیست و مینسک به سمت دعواهای قضایی در دادگاه های بین المللی حرکت نموده است.

علاوه بر این عشق آباد درباره پروژه های استراتژیک و بین المللی خود نظیر تاپی سخن می گوید و خواهان جذب سرمایه گذاران خارجی است اما شرکت های بین المللی از فشارهای دولت این کشور بر سرمایه گذاران خارجی اطلاع دارند.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 220

به "خودکشی رئیس نمایندگی کوکا کولا و فشار عشق آباد بر سرمایه گذاران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکشی رئیس نمایندگی کوکا کولا و فشار عشق آباد بر سرمایه گذاران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید