بهترین ایده ها برای جذب توریست چیست؟

به گزارش مجله سایه، یکی از مهم ترین دغدغه ها برای هر کشوری که از جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری بهره طبیعی و تاریخی برده است این است که چگونه گردشگران را به طرف خود جذب کنم و بهترین ایده ها برای جذب گردشگر در میان تمام راهکارهای بی بنیاد و صرفا نظریه گونه چه ایده هایی هستند. امروز تمام کشورها و شهرهای معروف جهان می دانند که تنها با داشتن پتانسیل طبیعی و تاریخی نمی توان جذب گردشگر کرد و برای شناختن و شناساندن مخاطب و جاذبه ها نیاز به راهکارهای در عین حال ساده و عملیاتی وجود دارد. در مجله خبرنگاران و در این مجال به جمع آوری کردن تعدادی از این ایده ها می پردازیم.

بهترین ایده ها برای جذب توریست چیست؟

قانون جذب: کشش و کوشش!

همه گی می دانیم که صرف داشتن زیبایی، جاذبه ای به میان نمی آید و پیرو آن میزان زیبایی و به صورت منطقی و با نظر داشتن به میزان توان موجود به ویژه در جذب جهانگرد نیاز به کوشش و فراهم کردن امکانات موجود برای راحتی و آسایش مسافران و گردشگران هم داریم. صنعت سفر و گردشگری همیشه وجود داشته و دارد و خواهد داشت. اما چیزی که نگران کننده است این موضوع است که هیچ ضمانتی برای همیشه در صدر ماندن یک مقصد معین وجود ندارد؛ اقتصاد، کنش های اجتماعی و نقص در حمل و نقل مقصد مربوطه می تواند از مهم ترین اثرات در انتخاب مردم که کجا را برای مقصد گردشگری شان انتخاب می کنند باشد. پس با این تفاسیر، اول باید خانه را آب و جارو کرد و سپس منتظر میهمان های مشتاق برای شرکت کردن بود.

برجسته شوید تا صدای تان بلندتر شود

تا دل تان بخواهد، رقابت تنگ و ترشی میان شهرها و کشورهای جهانگرد پذیر وجود دارد. بدترین چیزی که در جهان ممکن است برای ما اتفاق بیافتد این است که سطح انتظارات مان بالاتر از حد واقع باشد. در یک کلام، انتظار بی جا عجز به همراه می آورد. اگر هم این انتظار در حوزه ای پر از نوسان و هماوردی مانند گردشگری باشد که دیگر وامصیبتا! داخل رستوران می شوید و از میان اسم های جور واجور غذاها، غذایی را سفارش می دهید که بر اساس تصویر و شرحات مواد مصرف شده در آن، بالقوه یکی از خوشمزه ترین غذاهای جهان در نظرتان به حساب می آید اما هنگامی که غذا روی میزتان جا خوش می کند متوجه حضور یک ساندویچ همبرگر معمولی می شوید و این یک فاجعه بزرگ است! در جهان جهانگرد پذیر امروز، باید آن چه که ادعا می کنید را بی کم و کاست در اختیار مخاطب جذب شده تان قرار دهید وگرنه در همان آغاز مسابقه زنگ باخت شما به صدا در می آید به آخر صف تبلیغ کننده ها بر می گشت. وبسایتی دارید که از طریق آن به جذب گردشگر و مسافر مشغول هستید. وب سایت شما پر از رنگ های رنگارنگ از مردم شاد، غذاهای لذیذ و اقامتگاه های پر زرق و برق است و فکر می کنید پیروز هستید. این کار تنها مجله ای رنگی در اختیار مخاطب شما قرار می دهد و هیچ! از بهترین ایده ها برای جذب گردشگر این است که اگر وب سایت دارید، بهتر است مستقیم بروید سر اصل مطلب؛ جای نشان دادن به مسافر و یا گردشگر بگویید که توان شما تا چه میزان است و چه در چنته دارید.

تجربه را قبل از رسیدن مسافر به او بدهید

مردم از ناامید شدن متنفر هستند. یکی از بزرگ ترین فجایع در صنعت گردشگری و در زمان جذب جهانگرد این است که کاخ آرزوهای مسافر در حالی که با اصل مطلب رو به رو می شود بریزد؛ بدان معنا که در آغاز تصورات و انتظاراتی برایش فراهم شده اما پیش رو طبلی تو خالی صدا می دهد. یکی از بهترین ایده ها برای جذب گردشگر این است که تجربه را قبل از آمدن و رسیدن به آن ها بدهید. به شرح کامل و منصفانه اقامتگاه های تان بپردازید و آن چیزی که واقعیت دارد را شرح دهید و از چیزی نترسید. اگر در منطقه خود بهترین باشید و صادقانه رفتار کنید، مطمئن باشید که نتیجه قابل قبولی خواهید گرفت.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما اقدام کنید.

فروش های فصلی ترتیب دهید

هیچ کس نیست که بتواند فروش خوب و به موقع را از دست بدهد. اگر در تقویم رو به روی تان در حال گذر از یک ماه کند هستید، به نحوی که نه زمان حرکت می کند و نه سر و کله مسافری پیدا می شود، فرصت را از دست ندهید. چنین ماه هایی برای برنامه ریزی دقیق و آماده کردن بسته های فصلی گردشگری، بهترین زمان ممکن است. آینده نگری کنید و با تجربه های خوبی که در سال های گذشته در این صنعت به دست آورده اید، فصل پر سفر آینده را پیش بینی کنید و قبل از رقبای تان دست به کار شوید؛ نرخ، امکانات، فضای مورد نیاز، همه را بسنجید تا بتوانید بسته ای منطقی و دو سر سود را برای فصل پیش رو آماده کنید.

برای رزرو آنلاین هتل اقدام کنید.

در فضای مجازی حضور داشته باشید

نمی توان قدرت فضای مجازی را که به واقع باید گفت فضای واقعی را نادیده گرفت. آیا صفحه فعال در هیچ کدام از این دست صفحات دارید؟ در صورت نداشتن هیچ فعالیتی باید قدرت جذب جهانگرد خود را نادیده بگیرید. یکی از هزینه های اساسی که امروزه بنیادهای گردشگری و جذب جهانگرد انجام می دهند این است که تیمی متشکل از متخصصین حوزه مارکتینگ را برای شناساندن خدمات بنیاد و یا شرکت خود جمع می کنند و به وضوح می توانیم ببینیم که در کارشان پیروز هم ظاهر می شوند. این راه یکی از بهترین ایده ها برای جذب گردشگر در صنعت گردشگری شناخته شده است.

با تیغ محبت وارد شوید!

با مهربانی تان مخاطب را قلع و قم کنید. هر قدم از راهی که گردشگر برای سفر برمی دارد را خودتان امتحان کنید. با این کار می توانید درک کنید که در هر قدم، مسافر شما به چه مسئله ای بر می خورد و با این حال، موقع به مشکل خوردن شخص می توانید با او همزاد پنداری کنید و راه درست را به او نشان دهید. هیچ سوالی را از جانب گردشگر بی جواب نگذارید و برای هر سوالی در این حوزه، جوابی در آستین داشته باشید. اگر برای شما پست الکترونیکی و یا همان ایمیلی از طرف گردشگر و یا مسافر فرستاده می شود، آن را بی جواب نگذارید حتی اگر بدترین ها را به شما گفته باشد. فراخ بال و عزت نفس و مهم تر از همه، حرفه ای بودن خود را در زمینه کاری تان به مسافر ثابت کنید تا از شما مطمئن شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3935

به "بهترین ایده ها برای جذب توریست چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ایده ها برای جذب توریست چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید