خدمات آزمایشگاهی معاونت علمی بیش از 4 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرد

به گزارش مجله سایه، خدمات آزمایشگاهی معاونت علمی خلق ارزش افزوده ای بیش از 4 هزار و 130 میلیارد ریال برای مجموعه های فناور، پژوهشی و آزمایشگاهی به همراه داشت.

خدمات آزمایشگاهی معاونت علمی بیش از 4 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در هفتمین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراکز عضو توانستند بیش از 2 میلیون و 180 هزار خدمت آزمایشگاهی را به حدود 71 هزار مشتری ارائه نمایند؛ خدماتی که به پژوهشگران، شرکت های دانش بنیان، صنایع خلاق، مخترعان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ارائه شد و خلق ارزش افزوده ای بیش از 4 هزار و 130 میلیارد ریال برای مجموعه های فناور، پژوهشی و آزمایشگاهی را به همراه داشت.

شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی در تعداد بهترین ها

در تازه ترین ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از مجموعه های عضو، نقش شرکت های بخش خصوصی به ویژه دانش بنیان پررنگ است به طوری که 20 مرکز شامل 9 مجموعه خصوصی و 11 مرکز دولتی در جمع بهترین مجموعه ها قرار دارند.

سهم بخش خصوصی در میان آزمایشگاه های عضو شبکه هم افزایش یافته است، به طوری که به طوری که 8/36 درصد اعضای شبکه از آزمایشگاه های بخش خصوصی هستند؛ بعلاوه 30 درصد مراکز عضو را دانشگاه ها و مراکز پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 2/33 درصد دیگر اعضای این شبکه را آزمایشگاه هایی از سازمان ها و وزارتخانه های کشور تشکیل می دهد.

ارائه خدمات کیفی به وسیله بهترین مجموعه های عضو

بر اساس نتایج هفتمین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجموعه آزمایشگاه های مرکز پژوهشی متالورژی رازی، بنیاد علوم کاربردی رازی و دانشگاه صنعتی شریف، در تعداد 3 مجموعه برتر ارائه نماینده خدمات آزمایشگاهی قرار گرفتند.

ارتقای توانمندی ها با رقابتی فناورانه

همه ساله شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دوره ارزیابی برای معرفی بهترین مجموعه های آزمایشگاهی را برگزار می نماید. رقابتی تنگاتنگ میان مراکز آزمایشگاهی دانشگاهی، پژوهشگاهی، تحقیقاتی و بخش خصوصی در سراسر کشور.

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارتقای توانمندی و سطح کیفیت خدمات را در دستور کار دارد و با همین رویکرد هر ساله به شناسایی و معرفی بهترین مراکز عضو می پردازد. این ارزیابی برای شناخت نقاط قوت و ضعف مجموعه ها، کوشش برای بهبود نقاط قوت و رفع کردن مسائل و کاستی ها صورت می گیرد.

در این رقابت، توسعه کمی و بهبود کیفیت خدمات آزمایشگاهی، ارتقای مشتری مداری و ترویج فرهنگ به اشتراک گذاری و فعالیت شبکه ای در بین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، آزمایشگاه ها بر اساس دستورالعمل ارزیابی، برای کسب امتیاز در هر کدام از شاخص های یاد شده، رقابت می نمایند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف ارتقای فراوریات دانش بنیان و فناورانه، توسعه پژوهش های کاربردی و حمایت از ایده های نوآورانه در مرحله آزمایشگاهی، این شبکه را ایجاد نموده است و با گرد هم آوردن فعالان اکوسیستم آزمایش و پژوهش، شامل بیش از یکصدهزار عضو، هزاران تجهیز آزمایشگاهی و خدمت، فرایند توسعه فناوری و فراوری محصولات دانش بنیان ایران ساخت را سرعت بخشیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9385

به "خدمات آزمایشگاهی معاونت علمی بیش از 4 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات آزمایشگاهی معاونت علمی بیش از 4 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید