خبرنگاران نمایندگی های خودرو در سامانه جامع انبارها ثبت نام نمایند

به گزارش مجله سایه، ارومیه- خبرنگاران- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: نمایندگی های فروش برای پیشگیری از توقیف خودروها به خاطر احتکار، در سامانه جامع انبارها ثبت نام نمایند.

خبرنگاران نمایندگی های خودرو در سامانه جامع انبارها ثبت نام نمایند

علیرضا محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح نظارت و بازرسی از نمایندگی های خودرو و پارکینگ ها در راستای جلوگیری از انباشت و احتکار خودروهای صفر کیلومتر در حال اجراست، اضافه نمود: طرح نظارت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و هدف از اجرای این طرح جلوگیری از انباشت و احتکار است تا در بازار خودرو به یک تعادل نسبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مطابق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، همه نمایندگی ها و انبارهای مجاز نگهداری خودروهای صفر کیلومتر موظف هستند در سامانه جامع انبارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام نمایند، گفت: این افراد باید به طور مرتب موجودی انبار خود را در این سامانه ثبت نمایند و در غیر این صورت اگر حین بازرسی تعیین گردد که واحدی در سامانه ثبت نام یا اعلام موجودی نکرده، خودروهای موجود در انبار به عنوان احتکار توقیف خواهد شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی رصد نمایندگی ها و انبارهای مجاز نگهداری خودروهای صفر کیلومتر توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت باید تمامی خودرو های موجود در انبار دارای بارنامه حمل از کارخانه و پلاک گذاری شده به نام متقاضی باشند و بیشتر از یک هفته در انبار پارک نشده باشد که در غیر اینصورت نیز به عنوان احتکار برخورد خواهد شد.

محمودی اضافه نمود: در جلسه مشترکی که با نمایندگی های مجاز خودرو در این استان مقرر شد که به هیچ عنوان خودروی بدون نصب پلاک در داخل نمایندگی تحویل مشتری نگردد.

وی اضافه نمود: طی روزهای اخیر، هفت دستگاه خودرو صفر کیلومتر احتکار شده به ارزش 6 میلیارد و 760 میلیون ریال در ارومیه کشف و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگاران، با توجه به افزایش قیمت خودرو، برنامه ریزی ویژه ای برای جلوگیری از احتکار خودروها در راستای مدیریت قیمت در کشور صورت گرفته و تا به امروز هزاران دستگاه خودرو احتکار شده، کشف و در اختیار نهادهای مرتبط قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4284

به "خبرنگاران نمایندگی های خودرو در سامانه جامع انبارها ثبت نام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمایندگی های خودرو در سامانه جامع انبارها ثبت نام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید