خبرنگاران محدودیت های جدید کرونایی در قزوین اعلام شد

به گزارش مجله سایه، قزوین - خبرنگاران - جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: به دنبال رشد قابل توجه مبتلایان، بیماران بستری و فوتی ها، محدودیت های جدید کرونایی در استان اعلام شد.

خبرنگاران محدودیت های جدید کرونایی در قزوین اعلام شد

منوچهر حبیبی آدینه شب شب در گفت و گو با خبرنگار به تشریح مصوبات نشست فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین اشاره نمود و اضافه کرد: در این نشست 10 روز شرایط فوق العاده در استان اعلام و محدودیت های کرونایی تشدید شد.

این مسوول گفت: تمامی اصناف مشاغل گروه یک حتی سوپرمارکت ها که فعالیت آنها بلامانع بود به جز داروخانه های شبانه روزی باید پس از ساعت 22 تعطیل شوند و فعالیت سایر اصناف گروه 2؛ 3 و 4 نیز همچنان در تمام اوقات روز تعطیل خواهد بود و اصناف متخلف پلمب خواهند شد.

حبیبی همچنین گفت: در این مدت بازارچه ها به ویژه بازارچه سپه قزوین به صورت کامل تعطیل خواهند بود.

این مسوول یادآور شد: کافه ها و رستوران ها نیز در این هفته هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت و در صورت مشاهده تخلف، بنا به دستور دادستانی واحدهای متخلف پلمپ می شوند.

وی اضافه کرد: پس از خاتمه هفته پیش رو ارزیابی های لازم در مورد ادامه این شرایط یا تمدید انجام و تصمیمات به اطلاع شهروندان می رسد.

دورکاری دو سوم کارمندان ادارات قزوین

وی گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در هفته پیش رو تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی و بانک ها موظف هستند با یک سوم نیروهای خود به فعالیت بپردازند و دو سوم کارکنان خود را ملزم به دورکاری نمایند و هر مدیری که از این مصوبه تخلف کند با وی برخورد خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: بخشی کارمندان و نیروهائی که در محل کار حضور نمی یابند جهت نظارت و بازرسی در حُسن اجرای مصوبات ستاد پیشگیری ومقابله باکرونا استان قزوین در اختیار فرمانداری ها قرار می گیرند.

حبیبی با بیان اینکه در هفته پیش رو دفاتر پیشخوان دولت در استان قزوین تعطیل خواهند بود، اضافه کرد: فعالیت های اتوبوس های ناوگان حمل و نقل شهری در این مدت تعطیل خواهد بود و تاکسی ها نیز تنها مجاز به سوار کردن سه مسافر هستند در غیر این صورت از سوی دوربین ها و یا پلیس جریمه خواهند شد.

وی اضافه کرد: تاکسی ها همچنین در صورت سوار کردن مسافر بدون ماسک نیز جریمه می شوند.

بانک های قزوین در هفته آینده حق اجرایی کردن چک مشتریان را ندارند

این مسوول گفت: در این مدت بانک ها و همچنین شهرداری ها، امور مالیاتی و تامین اجتماعی حق ندارند چک اصناف و کسبه و مشتریان و واحدهای تولیدی را به مورد اجرا بگذارند و بانک ها حق پذیرش مشتری را نخواهند داشت و امور و خدمات خود را باید الکترونیکی انجام دهند و در صورت عدم تبعیت با مدیران بانک ها به شدت برخورد خواهد شد چرا که مصوبات ستاد کرونا در حکم قانون است.

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان قزوین گفت: در این مدت برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و عروسی ممنوع است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی همچنین از تعطیلی همه بوستان ها و تفرجگاه های استان قزوین در هفته پیش رو اطلاع داد و اضافه کرد: شهرداری ها باید به این موضوع نظارت نمایند.

آرامستان ها، مراکز آموزشی و باشگاه های ورزشی قزوین هفته آینده تعطیل

وی همچنین از تعطیلی آرامستان ها در کنار مراکز آموزشی و باشگاه های ورزشی استان قزوین این مدت اطلاع داد و گفت: درب آرامستان ها تنها برای تدفین متوفیان با حضور بستگان درجه یک و حداکثر تا 10 نفر باز می گردد.

این مسوول با بیان اینکه تمامی فعالیت های آموزشی در این مدت تعطیل خواهد بود،اضافه کرد: جلسات و نشست دستگاه ها نیز حداکثر با 10 نفر آن هم در فضای باز ادارات باید برگزار گردد به جز موارد استثنایی مانند نشست هایی که به شکل ملی به طور ویدیو کنفرانس برگزار می شوند.

حبیبی اضافه کرد: ساعات کار نانوایی ها نیز افزایش می یابد اما یک ساعت قبل از اذان مغرب به کار خود خاتمه می دهند و باید فاصله گذاری اجتماعی در این مکان ها رعایت گردد و اگر نکات بهداشتی در آنها رعایت نگردد و شاهد تجمع باشیم با نانوایی های متخلف برخورد می گردد.

این مسوول اضافه کرد: ممنوعیت تردد خودروها از ساعت 22 شب نیز همچنان ادامه دارد و حضور پلیس هدایت و رانندگی برای جریمه خودروهای متخلف پررنگ تر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اذعان کرد برای قطع زنجیره کرونا و کاهش آن هیچ راهی جز تشدید محدودیت ها و حساسیت بیشتر در رعایت دستورالعمل های بهداشتی نداریم و در این خصوص نیز زمان زیادی نداریم و در صورت غفلت آمار فوتی ها چندبرابر خواهد شد.

حبیبی در ادامه از شهروندان خواست به جز ضرورت از منزل خارج نشوند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کاهش شیوع کرونا در استان یاری نمایند.

آمار فوتی های کرونا از زمان شیوع تا به امروز در شبانه روز گذشته با ثبت 15 فوتی در استان قزوین شکسته شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7794

به "خبرنگاران محدودیت های جدید کرونایی در قزوین اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های جدید کرونایی در قزوین اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید