خبرنگاران جهش فراوری با رقابت و افزایش کیفیت محصولات امکان پذیر است

به گزارش مجله سایه، تهران- خبرنگاران- نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلام گفت: اگر فراورینمایندگان می خواهند محصولاتشان را به استانداردهای جهانی برسانند باید برای بالا بردن کیفیت فراوریات خود و رقابت با فراوری نمایندگان خارجی کوشش نمایند.

خبرنگاران جهش فراوری با رقابت و افزایش کیفیت محصولات امکان پذیر است

یوناتن بت کلیا روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران درباره نامگذاری شعار سال با نام جهش فراوری از سوی رهبر انقلاب و راهکارهای تحقق آن گفت: اگر به شروع انقلاب برگردیم در آن موقع بدون یاری کشورهای خارجی ما حتی توانایی فراوری یک فشنگ را نداشتیم و محتاج دیگران بودیم. ولی امروز به جایی رسیده ایم که می توانیم موشک فراوری کنیم و ماهواره به فضا پرتاب کنیم، شاید جهان در خواب هم نمی دید که روزی بتوانیم تا این حد پیشرفت کنیم.

بت کلیا عنوان نمود: امروزه فرزندان این مملکت پیروز شده اند مدال های میادین مختلف علمی را در جهان کسب نمایند. و با وجود مشکلاتی که وجود دارد، پیشرفتهای زیادی در حوزه های مختلف کسب نمایند. همه این اقدامات در سایه راهنمایی های عالمانه رهبر انقلاب محقق شده است چرا که سلطه گران جهانی برای جلوگیری از پیروزیت و پیشرفت ایرانیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی اعلام کرد: با وجود اینکه این ویروس منحوس همه جهان را فرا گرفته، رهبر معظم انقلاب با بصیرت و تیزبینی، سال جاری را سال جهش فراوری نامیدند چرا که شناخت عمیق ایشان از مردم و جوانان ارزشمند و نخبگان و اندیشمندان کشور باعث شده است که از توانایی آنها بر انجام کارها و اقدامات عظیم، اطمینان داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در حالی که کل جهان با بحران کرونا دست به گریبان است، مستکبرانی که هیچ بویی از انسانیت نبرده اند بر تحریم کشور ما اصرار می ورزند و حتی از ورود دارو یا مواد اولیه مورد احتیاج برای فراوری دارو به ایران جلوگیری می نمایند؛ اما با این وجود شاهد هستیم که در وزارت بهداشت و در امر مبارزه با کرونا چه اقدامات مهمی صورت گرفت و چه گام هایی برداشته شد.

بت کلیا تاکید نمود: عنوان شعار سال جهش فراوری باعث شد که توانستیم پیروزیت های بسیاری در تهیه تجهیزات برای مهار و پیشگیری از کرونا به دست آوریم. پزشکان، پرستاران و کادر درمان هم در مداوا و معالجه بیماران از جان مایه می گذارند

این نماینده مجلس یادآور شد: البته درست است که الان به دلیل شیوع این ویروس بسیاری از کارخانجات ما تعطیل شده ولی با این وجود دیدیم که چگونه و با جهشی در فراوری ماسک و دستکش، شوینده ها و مواد ضدعفونی نماینده روبرو شدیم.

بت کلیا اعلام کرد: این در حالی است که کشورهای مدعی دموکراسی و تمدن و مدعی انسان دوستی ماسک هایی را که قرار است از کشوری به کشور دیگر برود و به دست مردم برسد را مصادره می نمایند.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه تعداد زیادی از انسان های بی گناه از دست رفته اند و جمعی از نیروهای کادر پزشکی و متخصصین ما در روبروه با کرونا به شهادت رسیده اند اما خوشبختانه آمار جان باختگان رو به کاهش گذاشته است که نشان می دهد که توانسته ایم از شیوع افسارگسیخته کرونا جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم با به وجود آمدن شرایط مناسب و بازگشایی کارخانه ها و شرکت ها و مراکز فراوریی، بتوانیم به نحو شایسته ای این جهش را به رخ جهانیان نیز بکشیم.

برای رسیدن به استانداردهای جهانی باید کیفیت محصولات را ارتقا داد

بت کلیا با تاکید بر ضرورت ارتقای فراوری یاد آور شد: اگر فراورینمایندگان می خواهند محصولاتشان را به استانداردهای جهانی برسانند باید فعالیت های زیادی در جهت بالا بردن کیفیت فراوریات خود انجام دهند.

نماینده آشوریان در مجلس اعلام کرد: با مساعدت دولت و با صدور مجوزهای سریع، وام های درازمدت و کم بهره، و تسریع در اجابت درخواست های فراورینمایندگان، می توانیم بدون اینکه وارداتی داشته باشیم به خیلی از کشورها به ویژه همسایگان صادرات داشته باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3750

به "خبرنگاران جهش فراوری با رقابت و افزایش کیفیت محصولات امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش فراوری با رقابت و افزایش کیفیت محصولات امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید