خبرنگاران تعداد شهرستان های استان اردبیل به 12 شهرستان افزایش یافت

به گزارش مجله سایه، اردبیل - خبرنگاران- هیات دولت روز یکشنبه با تبدیل بخش انگوت از توابع شهرستان گرمی مغان به شهرستان موافقت کرد و در نتیجه تعداد شهرستان های استان اردبیل به رقم 12 رسید.

خبرنگاران تعداد شهرستان های استان اردبیل به 12 شهرستان افزایش یافت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، یکشنبه شب خاطرنشان کرد: به دنبال درخواست مردم انگوت مبنی بر تبدیل به شهرستان و تأسیس فرمانداری در این منطقه، با کوشش های انجام شده از سوی استانداری اردبیل، و وزارت کشور، هیأت دولت امروز تأسیس شهرستان انگوت به مرکزیت شهر تازه کند را تصویب کرد.

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی نیز یکشنبه شب با تبریک شهرستان شدن بخش انگوت گفت: اقدامات برای شهرستان شدن این بخش از 10 سال پیش آغاز شده بود اما به دلایلی این مهم تا به امروز به دراز کشیده بود.

وی با بیان اینکه هیأت دولت روز یکشنبه در جلسه خود مصوبه شهرستان شدن بخش انگوت را تصویب کرد، اضافه کرد: این اقدام مبارک موجب خیر و برکت برای مردم منطقه و توسعه و عمران شهرستان های گرمی مغان و انگوت خواهد شد.

بخش انگوت در 42 کیلومتری شهر گرمی مغان و 120 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.

این بخش بزرگترین بخش استان اردبیل بود.

اردبیل - پارس آباد، بیله سوار، گرمی، مشگین شهر، اصلاندوز، نمین، نیر، سرعین، کوثر، خلخال و انگوت 12 شهرستان استان اردبیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6312

به "خبرنگاران تعداد شهرستان های استان اردبیل به 12 شهرستان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد شهرستان های استان اردبیل به 12 شهرستان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید